Soittaisitko neuvolaan? Vai onko ihan normaalia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auts!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auts!

Vieras
Olen raskausviikolla 15+4 ja nyt kolmatta päivää menossa järkyttävä pääkipu :/ En kestä tätä enää. Varsinkin vasemmalta ohimolta jyskyttää ja vihloo. Tuntuu ettei voi kävellä tai mitään.
Onko ihan normaalia? 3 lasta odotan enkä muista onko muista ollut tälläistä.

Mulla on ollut molemmissa raskauksissa just tota. Soita neuvolaan ja kysy mitä saat siihen syödä. Mä en kuollakseni muista mitä lääkettä, ihan reseptivapaata, mä otin pari kertaa ja sit helpotti.

Voisko olla vaan jotain selkä- tai niskavaivaa?
Toki jos epäilet että liittyy nimenomaan raskauteen niin soita neuvolaan.. Panadoliahan saa käyttää raskaanaollessa ja apteekista vielä neuvovat annostuksen yms.

[QUOTE="vieras";28974187]Voisko olla vaan jotain selkä- tai niskavaivaa?
Toki jos epäilet että liittyy nimenomaan raskauteen niin soita neuvolaan.. Panadoliahan saa käyttää raskaanaollessa ja apteekista vielä neuvovat annostuksen yms.[/QUOTE]

En kyllä voi varmaksi sanoa. Voiko niskavaivoista tulla kauheat pääkivut? millä niistä pääsee?

Juo paljon vettä! Siis oikein ylikorostetun paljon. Itselläni koko raskauden ajan ollut pahoja päänsärkyjä, johtuvat verenmäärän ja vartalon nestemäärän noususta. Keho kuivuu, kun tarvitseekin yllättäen paljon enempi nestettä. Jos ei tuo reipas juominen auta, niin sitten ehdottomasti yhteys neuvolaan :)

Mulla oli ekassa ja tokassa raskaudessa alussa jatkuvaa päänsärkyä rv 8-19. Joka päivä särki ja se laukesi illalla oksentamiseen ja aamulla herätessä taas jomotti. Parasetamolia saa ottaa sen 500-1000mg x 3 vuorokaudessa.

Normaalia on.

Mulla oli tuollaista, panadoleista ei ollut mitään apua, niin en sitten syönyt mitään. Se pääkipu oli jotain ihan järkyttävää. Olin vielä töissä, istuin vain tekemättä mitään. Ja yritin kyllä juoda ja kaikkea, mutta ei auttanu, ei. Sen päälle vielä sitten oksetti.. Ei ole ikävä :D

[QUOTE="Vieras";28974247]Mulla oli tuollaista, panadoleista ei ollut mitään apua, niin en sitten syönyt mitään. Se pääkipu oli jotain ihan järkyttävää. Olin vielä töissä, istuin vain tekemättä mitään. Ja yritin kyllä juoda ja kaikkea, mutta ei auttanu, ei. Sen päälle vielä sitten oksetti.. Ei ole ikävä :D[/QUOTE]

Menikö sulla vaan ajan kans ohi vai?

Mulla oli toisessa raskaudessa tuota. Sellainen pääkipu että ei voinut päätä liikuttaa ja näkökin oli sumea. Todettiin raskausajan migreeni vaikka minulla sitä ei muulloin ole.
Muistan tarkkaan että se alkoi 9.9 ja kesti joulukuun viimeisiin päiviin saakka ennen kuin helpotti. Sain jotain kolmiolääkkeitä siihen mutta enpä alkanut niitä nappailemaan. Panadolilla ei kipu hellittänyt yhtään. Kärsittävä oli. Eipä tehnyt enää mieli olla raskaana kolmatta kertaa.
Olin sairauslomalla loka-joulukuun tästä syystä. Tosin Kela ei korvannut kun raskausajan migreenillä ei tällöin ainakaan ollut sitä omaa koodia.

Mulla oli ekaa odottaessa raskausajan migreeni ja se se vasta kauhea oli! En voinu olla kuin pimeässä huoneessa vaan makamaassa. Tämä nyt ei onneksi niin pahaa.
Sain sillon siihen migreeniin jonkin migreenilääkkeen jota raskaana sai käyttää, ei ollut mitään kolmiolääkettä. Auttoi kun osasi ajoittaa

Yhteistyössä