Soittaisitko 112, jos näet parin harrastavan julkista seksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kukka"

Vieras
Eli, jos siis julkisella paikalla näet parin harrastavan seksiä, eli suihinottoa, yhdyntää jne. soittaisitko hätänumeroon?

Voit myös kertoa miksi soittaisit tai miksi et. Jos et soittaisi, puuttuisitko asiaan itse?

Oletetaan, että tässa tapauksessa pari harrastaisi seksiä hieman syrjemmässä, mutta kuitenkin niin, että heidät voi helposti nähdä. Paikalla liikkuu kaikenikäisiä ihmisiä.

Nähtiin kerran mieheni kanssa suositussa puistossa, avoimella ja näkyvällä paikalla pariskunta juurikin noissa puuhissa (ihan panivat siis). Tapahtui keskellä päivää.

Olis varmaan pitänyt soittaa jollekin, mutta ei tullut muistaakseni edes mieleen (itse kuljettiin vain paikan ohi). Olin vain todella ihmeissäni, vähän ällötti. No, eiköhän niistä joku ilmoituksen tehnyt.

En oo kuullut, että just tänään ois jotain julkista paneskelua ollut, mutta muuten oon aina välillä lueskellut uutisia näistä, ja miettinyt sitä poliisin puuttumista asiaan. Olen siinä käsityksessä, että julkinen seksi olisi Suomessa rikos, vai olenko väärässä?

Itse en silti soittais hätänumeroon, jos nyt siis ois kyse normiseksistä ja päiväsaikaan. Yöllä saattaisin soittaa herkemmin, koska saattaisin luulla myös raiskaamiseksi.

Niin, ja mikäs on ollut tämän päivän paneskelu keskustassa ja mitä häke on siihen sanonut?

Hahaa! En taitaisi soittaa, kun en ymmärrä miksi pitäisi. Naurahtaisin varmaan ja tulisi omaa ukkoa ikävä. Tietysti jos jossain lastentarhan koulun seinää vasten kyhnitään, saattaisin mennä ehdottamaan parempaa paikkaa kiksutella. Mutta hälytyskuskukseen? naah.

[QUOTE="Kukka";26821045]
Niin, ja mikäs on ollut tämän päivän paneskelu keskustassa ja mitä häke on siihen sanonut?[/QUOTE]

Lappeenrannan keskustassa, kirkkopuistossa paneskeltiin eikä edes mitenkään huomaamattomasti tai salaillen. Yksi katselija soitti hätäkeskukseen ja hänelle lyötiin luuri korvaan kun kertoi mitä on meneillään.

:O Ja tuolla on monen sivun ketju, jossa ollaan yhtä mieltä siitä, että lapsia ei saa altistaa seksin näkemiselle. Juu, eihän tuossa hätää ole, mutta kyllä kai se vähän poliisille kuuluu. Eihän kenelläkään ole varmaan hätä silloinkaan kun naapurissa biletetään äänekkäästi koko yö, mutta kyllä vaan sinne poliisi kutsutaan, jos ei muut keinot bileitä hiljennä.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;26821136:
:O Ja tuolla on monen sivun ketju, jossa ollaan yhtä mieltä siitä, että lapsia ei saa altistaa seksin näkemiselle. Juu, eihän tuossa hätää ole, mutta kyllä kai se vähän poliisille kuuluu. Eihän kenelläkään ole varmaan hätä silloinkaan kun naapurissa biletetään äänekkäästi koko yö, mutta kyllä vaan sinne poliisi kutsutaan, jos ei muut keinot bileitä hiljennä.

Näinpä! Mutta joistakin on niin kiva esittää vapaamielistä kun on julkisesta seksistä kyse...

Jos on riski lasten nähdä tilanne, niin kyllä soittaisin. Vaikka poliisille koittaisin aluksi.
Mutta yöllä (todennäköisesti itsekkin olisin huppelissa) Menisin tiedustelemaan onko molemmat halukkaita menoon ja jos on niin antaisin jatkaa rauhassa =)

Jos on riski lasten nähdä tilanne, niin kyllä soittaisin. Vaikka poliisille koittaisin aluksi.
Mutta yöllä (todennäköisesti itsekkin olisin huppelissa) Menisin tiedustelemaan onko molemmat halukkaita menoon ja jos on niin antaisin jatkaa rauhassa =)

Jotenkin näin. En tosiaan hätänumeroon viitsisi soittaa, mutta poliisin numeroon kyllä saattaisin, jos keskellä päivää lasten ulottuvilla ovat, eivätkä sanomalla lopeta.

Joopa joo, no edelleen soittaisin vaan siinä tapauksessa, jos kyseessä hyväksikäyttö tai raiskaus.

Mut mun mielestä nykyään tosi hankalaa, kun ei kaiketi ole muuta numeroa kuin 112, jonne pitäisi sitte kaikenmaailman rikoksista ja hätätilanteista soittaa. Mutta niin kovin paljon on niitä tilanteita, joissa tarvitaan vain poliisin apua. Menee off topic, mutta miksi se poliisin numero aikoinaan poistettiin käytöstä?

Esim. itse asuin kerran kerrostalossa, jossa naapurini kekkaloi ja hihhuloi, poltteli pilveä ja välillä seisoskeli rapussa huutelemassa/tuijottamassa ihmisiä. Joskus yritti tulla sisälle mun kämppään, kun tulin kotiin ja joskus tuli vaan hakkaamaan mun ovea tai rämpyttämään ovikelloa ymymym. Ensin olin yhteydessä isännöitsijään, joka sanoi, ettei voi tehdä asialle mitään, vaan pitää ilmoittaa poliisille. Ilmeisesti tätä naapuria oli varoitettu jo, ja hänestä oli tullut muitakin valituksia.

Eli summa summarum: oli tosi tyhmää soittaa hätänumeroon 112 tuosta, koska häiriö oli jatkuvaa. Kerran sitten soitin kun oli tosi paksu pilven tuoksu koko rapussa, ja poliisit tulivat, mutta kun eivät päässeet asuntoon sisälle, ne lähti vaan pois.

Ja näin.

Niin, yleisesti ottaen on joukko ihmisiä, jotka helposti soittavat 112 vaikka kyseessä ei olisi hätä. Siksi minustakin on hankalaa, kun poliisille ei ole omaa numeroa enää.

Enkä mää kyllä soittaisi hätänumeroon tosta seksistä aloittajan kuvaamassa tilanteessa. Jos aivan vierestä menisin, haluaisin varmaan huomauttaa asiasta, siis haluaisin heidän lopettavan, MUTTA mulla ei ole hajuakaan mitä hemmettiä mä niille sanoisin :D eli olisin hiljaa kuitenkin.

En soittaisi jos kyseessä olisi täysi-ikäisten vapaaehtoinen seksi. Ymmärrän toki, että moni ei sellaista haluaisi nähdä eikä se minustakaan ole julkisella paikalla sopivaa, mutta ei se nyt mikään hätätilannekaan ole. Jos joku haluaa puuttua siihen, ehkä voisi etsiä vartijan tai partiossa olevan poliisiauton. Itse en kyllä tekisi sitäkään.

Muuten suomalaiset voisivat kyllä soittaa 112 vähän herkemmin. Olen kolme, neljä kertaa soittanut ambulanssin. Pari kertaa joku on saanut sairaskohtauksen ja maannut kadulla, mutta muut ovat vain kävelleet ohi niin kuin ei mitään.

Yhteistyössä