Soittaisiko ä-polille vai ei? (r-diabetes)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hätähousu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hätähousu"

Vieras
Mietin että oonkohan liian äkkipikainen jos meen nyt jo soittaa ä-polille.. mulla on todettu r-diabetes johon nyt ollut hoitona ruokavalio ja verensokerinseuranta kotona. Nyt teen vuorokausiseurantaa ja muuten arvot ollut ihan hyviä (muutama poikkeava, lievästi koholla oleva arvo tässä n.3 viikon aikana) mutta tänään on aamupalan ja välipalan jälkeen ollut arvot koholla 8.0 ja 8.3, yleensä pyörineet tuolla 6.5 tuntumassa...

Ihan samalla lailla oon syönyt kun yleensä.. Niin ja tänään aamulla neuvolassa oli pissa sokerilla 2 plussalla.

Oon myös hirveän väsynyt ja pää on vähän jumissa...

lähinnä siis mietin voiko r-diabetes huonostua näin yhtäkkiä? Vasta maanantaina oli tarkoitus laittaa uusia arvoja eteenpäin seuraavan kerran.

Vauva kuitenkin liikkuu ihan hyvin ja neuvolassa muuten oli kaikki ok.

Mitäs terkka sanoi aamupala arvosta? Paljonko oli paastoarvo- oliko sekin koholla?
Mittaisin huomisen ja pe sitten soitto terkalle/polille jos vielä arvot sekoilee.
Saattaa yhtäkkiä tilanne muuttua, ainakin itsellä niin kävi raskauden edetessä.

Mitäs terkka sanoi aamupala arvosta? Paljonko oli paastoarvo- oliko sekin koholla?
Mittaisin huomisen ja pe sitten soitto terkalle/polille jos vielä arvot sekoilee.
Saattaa yhtäkkiä tilanne muuttua, ainakin itsellä niin kävi raskauden edetessä.

Paastoarvo oli ok, eli 5.4 max olisi kyllä tietty 5.5, en ollut toista arvoa mitannut, kun lähdin aamupalan jälkeen sinne neuvolaan.. se oli siis reilustu yli mutta sit ennen välipalaa olikin 4.4 eli aika alhaalla, melkein 4 yksikköä nousi sit se välipala arvo...

Mutta juups, nyt jos tämän päivän seuraan vielä, tää olokin vaan huolettaa kun on itsellä ihan jotenkin tosi voimaton olo ja väsyttäisi vaan... eniten huolettaa vauvan vointi :/

Soita vaan, itse sain kesällä insuliinit kun aamupalan jälkeiset arvot toistuvasti koholla. Ei paljon, mut ku oli säännöllisesti niin katsottiin paremmaksi insuliinit.

Soita aippapolille heti. Tilanne saattaa muuttua nopeasti ja erityisesti, jos sinulla on huono olo taytyy tilanne tarkastaa. Onko sulla kotono virtsatikkuja, joilla voit tarkistaa ketoonit? Ja todellakaan, tama palsta EI ole oikea paikka neuvojen kysymiseen tallaisissa asioissa.
T. Katilo

kätilö varmaan kans tietää et muutama poikkeava arvo (varsinkaan noin matala) ei tarkoita vielä ketoosia ja että raskaus laskee myös usein munuaiskynnystä jolloin sokeria erittyy helpommin virtsaan... hysteria ++ taas.

kätilö varmaan kans tietää et muutama poikkeava arvo (varsinkaan noin matala) ei tarkoita vielä ketoosia ja että raskaus laskee myös usein munuaiskynnystä jolloin sokeria erittyy helpommin virtsaan... hysteria ++ taas.

Kylla katilo tuon kaiken tietaa, mutta jos ap valittaa huonoa oloa lisaksi, niin oikea paikka neuvojen kysymiseen on aitiyspoli taman palstan sijaan.

Yhteistyössä