Auttakee minua, aamulla jo kirjoitin oudoista oloista rv 34...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Kirjoittelin tänne aamulla omista oudoista olostani kun tänään rv 34+0... Ja kävin juuri neuvolassa..

Mulla RD siis todettu ja ruokavaliolla hoidettu nyt tehokkaasti, mutta nyt muutama aamupaasto ollut yli sallitun rajan. Viimeksi aloitettiin insuliini 34+3 viikoll

Nyt ollut pari päivää olo vain ihan kaamea, kuvottaa ja huimaa jonkin verran, aamusta selkeämmin pahemmin. Turvottaa ja eilen en pystynyt kunnolla kävelemään kun jalat puutuivat ja niitä särki (turvotusta ei mielestäni ole kuitenkaan niin paljoa että tuo voisi sillä selittyä) ja hetken paikallaan seisominen oli tuskaa. Myös viime ja sitä edellisenä yönä heräsin kun kädet ja jalat meni tunnottomaksi. Vatsaa myös ahdistaa yläosasta ja särkee, ei joka kohdasta vaan vaihtelee onko vasemmalla, oikealla vai keskellä.

Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut sekä rd että ihan ekassa myrkytys, mutta juurikaan mitään oireita mulla ei ole noissa ollut.

Mutta niin neuvolassa todettiin verenpaineissa merkittävä nousu, luvut oli n 145/105 ja pissassa oli jotain leukosyytteja, mutta muuten puhdas.

Neuvolatäti varasi mulle huomiseksi ajan neuvolalääkärille varmuudeksi. Mutta siis olo on ihan hirveä! Jalat on ihan puutuneet ja tunnottomat oikeastaan kaikki raajat on ihan voimattomat. Huono olo ja ylämahaa särkee vaihtelevasti.

Sain verenpainemittarin kotiin ja mietin jos paineet yhtä koholla iltapäivällä niin pitäisikö soittaa suoraan ä-polille? Vai meneekö liian hötkyilyksi kuitenkin?

Lisään vielä, että kun mulla oli loppuvaiheessa alapaine yli sadan (kontrolloituna 98), niin kutsuivat mut samantien sairaalaan. Ja käynnistettiin sitten se synnytys samantien, tosin mulla oli viikkoja jo 39. Mutta noilla paineilla siis ehdottomasti soitat suoraan sinne äippäpolille.

Et sitten uskonut neuvoani soittaa LÄÄKÄRILLE heti! Jessus mitä ajatuksenjuoksua!! Soitat nyt jumalauta sinne äippäpolille HETI jos yhtään välität itsestäsi ja vauvastasi!

Mittasin tässä kotona uudestaan noi paineet ja oli se vähän laskenut n.143/98 oli tässä.. mutta kai se kannattaa soittaa, itse vaan mietin olenko ylihysteerinen. Osastolle joutuminen ei kyllä houkuttele, pelottaa jopa kun olisi nämä edellisetkin lapset kotona hoidettavana :(

[QUOTE="Juudit";28289193]Mittasin tässä kotona uudestaan noi paineet ja oli se vähän laskenut n.143/98 oli tässä.. mutta kai se kannattaa soittaa, itse vaan mietin olenko ylihysteerinen. Osastolle joutuminen ei kyllä houkuttele, pelottaa jopa kun olisi nämä edellisetkin lapset kotona hoidettavana :([/QUOTE]

Parempi osastolla kuin kuolleena vai mitä? Ä-polille voi soittaa ja kysyä, kannattaako tulla. Itse ei kannata tehdä päätelmiä siitä onko liian hysteerinen.

[QUOTE="Juudit";28289193]Mittasin tässä kotona uudestaan noi paineet ja oli se vähän laskenut n.143/98 oli tässä.. mutta kai se kannattaa soittaa, itse vaan mietin olenko ylihysteerinen. Osastolle joutuminen ei kyllä houkuttele, pelottaa jopa kun olisi nämä edellisetkin lapset kotona hoidettavana :([/QUOTE]

Et ole ylihysteerinen. Kaveri otettiin noilla paineilla osastolle molemmissa raskauksissa, hänellä tosin vauvat syntyivät sitten jo reilusti aiemmilla viikoilla, rv 30 tienoilla. Mutta kun asiaan puututtiin ajoissa, niin ehti molemmilla kerroilla saada kortisonit ajoissa ja ihan terveet vauvat lopulta syntyi vaikka alku oli tietysti vaikea. Sinulla onneksi viikkoja on enemmän, mutta ehdottomasti polille yhteys vielä tänään.

No soitin nyt ja sovittiin että seurailen oloa iltapäivään ja teen sitten uudet mittaukset. Mutta näillä arvoilla voin odotella huomiseen lääkäriin asti.

Kun ei sitä proteiinia ollut pissassa mikä olisi yksi vakava tekijä. Mutta oli siis oikein mukava kätilö sanoi että saa kyllä iltapäivällä soittaa uudestaan ja herkästikkin jos mieltä kaihertaa.

Mutta koitan nyt lepäillä ja seuraan tilannetta!

Yhteistyössä