Soittaako kukaan/kenenkään lapsi kanteletta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muusa

Vieras
Niin, soittaako?

Meiän viisivuotias tyttö on viimeisen puolen vuoden ajan kärttänyt kanteletta. Mä muistan, että olisin itsekin pienenä halunnut ihan hirvittävästi oppia soittamaan kanteletta, mutta ei sitä mulle koskaan hankittu, kun olivat niin kalliita.

No mutta siis, onko viisivuotiaalla vielä mitään mahdollisuuksia oppia soittamaan 5-kielistä kanteletta? Tai mikä voisi olla hyvä ikä? Huutonetistä olen aina välillä kanteleita katsellut, vähän mietityttää että kannattaako mun alkaa huutaa edes käytettyä kanteletta, jos tuon ikäinen ei oikeasti vielä opi sitä soittamaan.. (Tai voisinhan minä sitten vihdoin opetella)

Kiitos vastauksista!

Pitääkin alkaa ottaa selvää, että saisiko jostain lainaksi kanteletta.. kun onhan ne tosi arvokkaita, jos tuo onkin vain hetken huumaa. Eikä ne soittotunnitkaan kyllä varmaan halpoja ole.. Mut toinen on niiiiiiiin innoissaan ja mun mielestä musiikki on kaikin tavoin hyvä harrastus :)

Itse olin varmaan 3-v kun äiti vei viiskielisryhmään soittamaan kannelta. No sitähän soitettiin sitten! :) kivaahan se oli. Siellä pääasiassa soitettiin ja laulettiin, välillä taidettiin askarrellakin.
Olinkohan 3-luokalla, kun sain isomman kanteleen ja sitten lopulta koneistokanteleen. Eihän ne halpoja todellakaan ole! mutta hyvin hoidettuna ne vain paranevat iän myötä :)
Kanteleen soitossa oli kyllä lukioaikaan jonkinlainen tauko, mutta nyt se taas soi.

Jos lapsesi haluaa soittamaan kannelta, niin anna ihmeessä soittaa :)

Minä soitin isoa kannelta vuosikausia, aloitin 9-vuotiaana. Selkäkipujen vuoksi soittaminen jäi ja nyt konserttikannel on ollut jo vuosia tyhjän panttina.

5-kielistä voi hyvin alkaa soittaa jo 4-5-vuotiaana, se on todella helppoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruusupuu:
Alkuperäinen kirjoittaja soittajan äiti:
Aiivan, mutta käytetyn kanteleen hinta ei ole sama kuin uuden ja koistisen uusi konsertti kannel maksaa n 4800.00.

Kohde numero 89742102

Plääh! en osannutkaan linkittää, mutta siis huuto.net ja kirjoita hakuun konserttikannel.

Kurkkaas tuonne!

Hei!

Muusalla ja muille, jos tarvetta niin meillä myynnissä kotikannel (38 kielinen) hintap. 1200e (uusi 1600e). Aloittelija pärjää sillä useamman vuoden. Oma tyttö soittanut sillä kolmisen vuotta. p.040-5918801

Yhteistyössä