soitin sosiaaliasiamiehelle,sain kummallista kohtelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hugoliina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hugoliina"

Vieras
soitin kysyäkseni että onko oikein että viimekuun tulo on tässä kuussa otettu huomioon laskelmassa.

tää alko puhuu mulle jostain palvelusuunnitelmasta,että pitäs varata aika sosiaalityöntekijälle. no minä sitten kysymään että mikäs se palvelusuunnitelma on. no siinä tehdään pitkällinen suunnitelma toimeentulosta ja totä öö kartoitetaan on tarvetta lastensuojelutoimille vaikka perhetyölle. minä siihen että minä tarvitsenkin perhetyöntekijän siksi että opiskelen!!!

tää selitteli jotakin,ja sit niin missäsä ne lapset on päivän, siihen tokasin että eipä kuulu sulle.

aivan käsittämätöntä toimintaa!

No eipä ollut täälläkään edes sosiaaliasiamies tietoinen siitä, että vuokravakuus pitää maksaa ENNEN kuin asuntoon pääsee muuttamaan. Hain siis harkinnanvaraista tt-tukea erotessani puolisostani, ja katsoivat päätöksessä meidän molempien tuloja, vaikka se vuokravakuus olisi tullut luonnollisesti vain minun hyväkseni. Perusteena oli, että kun vuokrasopimus olisi alkanut toukokuussa, vakuuden eräpäivä oli luonnollisesti huhtikuussa, kun vielä asuimme yhdessä. En siis saanut vuokravakuutta sosiaalitoimistosta, ja se oli myös sosiaaliasiamiehen mielestä ok. En siis olisi voinut erota puolisostani ellei hän olisi suostunut maksamaan vuokravakuuttani.