V
vierailija
Vieras
Ja esimerkiksi tällainen objektiivisesti muihin suhtautuminen on moraalinen juttu, jossa peittoan hänet mennen tullen. Tai tietenkin minullakin on sillä alueella haavani ja jonkinverran harhaluuloja, kuten, että muut haluavat kuitenkin loppupeleissä aina pahaa minulle, vaikka olisivat itse miten mukavia tahansa, että jokin oikeuttaa aina muut pitämään mua paskana, mutta toisin kuin äitini, työstän asiaa ja äiti ei työstänyt omia harhaluulojaan minusta, eli ansaitsee kuolla. Ei ois kuitenkaan tarvinnut "ihan hirveästi" työstää, (ainakaan voidakseen hoksata, että jotain hänessä, äidissäni, on nyt pahasti pilalla), koska mä oioin hänelle hänen omia harhaluulojaan minusta jo kaksikymmentä vuotta sitten, mutta ei mennyt perille. Ikävä kyllä mulla ei ollut ketään tukemaan mun näkemyksiä itsestäni kuitenkin oikeiksi (riitelimme siis äitini kanssa äidin väittäessä minua pahaksi ja minun että se ei pidä paikkaansa). En ole koskaan tavannut äitiä, joka niin sinnikkäästi kouttaa vakuuttaa lapsensa siitä, että tämä on täysi paska, ilman että vanhempi on juoppo tai mitään. Joten jäin siihen äidin antamaan käsitykseen vielä toisiksi kahdeksikymmeneksi vuodeksi. Ajattelin, että ehkä hän oikeassa. No, ne vuodet todistivat, että hän ei ollut. Mutta en meinannut millään saada apua todistaakseni itselleni, että äiti on väärässä.
ap
ap