Soitatteko ovikelloa kun viette lapsenne pph:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun lapset ei ole koskaan ollu perhepäivähoitajalla mutta vastaan silti, se riippuu millainen hoitaja on tykkääkö et hänen kotiin mennään soittamatta ovikelloa ja millaisessa asunnossa asuu jos asuu omakotitalossa ei varmaan tarvii ovikelloa soittaa jos ovi ei ole lukossai mutta taas kerrostalossa ei sisälle pääse soittamatta ovikelloa ellei ovea pidä ovea auki.

Meillä oli pph:n kanssa sopimus, että aamulla puoli seitsemältä ei soitella ovikelloja vaan mennään hiljakseen sisään, kun muu perhe vielä nukkuu. Myöhemmälläkään en tainnut ovikelloa soitella.

Ei tartte meille tullessa soittaa. Itseasiassa ei edes voi :laugh:
Meillä kun ottivat jehovat tavaksi käydä aina lasten päikkäriaikaan, ja AINA rinkuttivat ovikelloa sen seitsemään kertaan. Otin patterit pois koko toosasta.

Aamusin kun ekat saapuu tuossa 6.30, niin olen ovella vastassa. Ei tarvii koputtaakaan. Avaan siis oven (omakotitalossa asutaan siis) jo ennen kuin ehtivat koputella. Iltapäivällä ollaankin sitten jo ulkona kun lapset haetaan. Ja jos poikkeuksellisesti jotakuta haetaan aiemmin, ei tarvii kolkutella. Ovelta huhuilevat yleensä :D

en soita vaan avaan oven :D tumppaan kakarani eteiseen ja heitän heipat perään ja kiiruhdan töihin :xmas:

noin kärjitetysti..oikeesti en soita kelloa vaan avaan oven ja huikkaan huomenet, annan lapselle pusun ja halin ja lähden töihin, tämän rituaalin aikana meidän rakas hoitotäti on tullut jo eteiseen ottamaan lasta vastaan...yleensä oven avatessani kuulen, kun täti sanoo et Niki tulee...

ihan sen takia, että meillä on perheessä vuorotyöläinen mies, joka saattaa nukkua. Myös perheen omat lapset saattavat vielä nukkua... Otin pois kellon siinä vaiheessa, kun erään perheen kanssa ei mennyt perille se asia, että ovikelloa ei voi rinkuttaa ihan mielettömästi klo 6.30 aamulla... Nykyään meillä on ovi aamuisin auki, koska tiedän milloin ensimmäinen lapsi tulee.

Meillä lähti myös patterit ovikellosta. Mutta syy oli se, että eräs perhe ei ymmärtänyt että työvuoromuutoksista EI VOI ilmoittaa edellisen yönä klo 23.30.
Eli olivat aamulla ovella klo 6.30 monta kertaa, vaikka mulle toimitetussa työvuorolistassa olis ollut vasta 11.00 lapsen tuontiaika.
Ja he olivat vaan "unohtaneet" ilmoittaa aiemmin..

En soittanut, koska asui omakotitalossa ja ovi oli auki aamuisin. Niin ja en viitsinyt soittaa, koska heidän kuopus nukkui aina aamulla kun vein esikoisen, enkä viitsinyt herättää.

Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:
Meillä lähti myös patterit ovikellosta. Mutta syy oli se, että eräs perhe ei ymmärtänyt että työvuoromuutoksista EI VOI ilmoittaa edellisen yönä klo 23.30.
Eli olivat aamulla ovella klo 6.30 monta kertaa, vaikka mulle toimitetussa työvuorolistassa olis ollut vasta 11.00 lapsen tuontiaika.

Monesta asiasta "unohdetaan" muistuttaa... sitten ihmetellään, jos pph on happaman näköisenä kun odottaa lapsia hoitoon klo 9 ja nämä ovat oven takana klo 6....

Alkuperäinen kirjoittaja Perhepäivähoitaja:

Monesta asiasta "unohdetaan" muistuttaa... sitten ihmetellään, jos pph on happaman näköisenä kun odottaa lapsia hoitoon klo 9 ja nämä ovat oven takana klo 6....

Mulla kövi sitten jo kerran niin, että oli oman lapsen lääkäri sovittu klo 8.00 ja oletin siis työpäivän alkavan kello 9.30 niin kuin listoissa oli.
No nämä oli taas sitten ovella klo 6.30 ja äkisi taas että kyllä mie koitin sulle soittaa eilen..Katsoin puhelinta, ja juu, oli koitettu soittaa klo 23.00. Olin silloin jo nukkumassa ja puhelin äänettömällä-
Sanoin tyynesti, että mun työpäivä alkaa klo 9,30 ja menemme lääkäriin kuopuksen kanssa. Eli tervetuloa silloin!

Oli mennyt valittamaan ohjaajallemme, mutta häneltä saikin aivan saman vastauksen kuin minulta oli monta kertaa saanut; hoitaja ei ole velvollinen muuttamaan noin lyhyellä varoitusajalla omaa tyäaikaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja myös pph:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhepäivähoitaja:

Mulla kövi sitten jo kerran niin, että oli oman lapsen lääkäri sovittu klo 8.00 ja oletin siis työpäivän alkavan kello 9.30 niin kuin listoissa oli.
No nämä oli taas sitten ovella klo 6.30 ja äkisi taas että kyllä mie koitin sulle soittaa eilen..Katsoin puhelinta, ja juu, oli koitettu soittaa klo 23.00. Olin silloin jo nukkumassa ja puhelin äänettömällä-
Sanoin tyynesti, että mun työpäivä alkaa klo 9,30 ja menemme lääkäriin kuopuksen kanssa. Eli tervetuloa silloin!

Oli mennyt valittamaan ohjaajallemme, mutta häneltä saikin aivan saman vastauksen kuin minulta oli monta kertaa saanut; hoitaja ei ole velvollinen muuttamaan noin lyhyellä varoitusajalla omaa tyäaikaansa.

Ihan oikein tehty! Ei tuo klo 23 ole mikään aika ilmoittaa lapsen aikaisemmasta tuontiajasta. Välillä oikein saa ihmetellä miten ajattelemattomia ihmiset ovat! Ihan kuin pph:n pitäisi päivystää puhelinta vielä vapaa-ajallakin ja keskellä yötä.