soita kun kuukatist alkaa maaliskuussa...

olen julkisella puolella, siis naikkarilla . haluaisin vaan tietää että, miten hoidot sitten etenee , miten nopeasti tai hitaasti. mun pitää soitta maaliskuussa kun kuukatiset alkaa...siiten on menny 6kk...siis vielä vähäsen aikaa sinne... :headwall: . kiitos etukäteen kaikista vastauksista :hug:
 
Hmmm, mites sun pitää noin kauan jonottaa. Me ollaan Jorvissa hoidoissa ja terveyskeskuslääkärin lähetteestä meni viikko kun saatiin tietää aika ensimmäiselle käynnille, johon oli noin 3 kk. Sitten asiat edenneet vauhdilla kun mulla PCO eli normaalia kierron kartoitusta ei tarvitse tehdä vaan aloitettiin suoraan Clomit ja kierron kartoitus tehdään tässä Clomi-avusteisessa kierrossa. Sitten seuraavassa kuussa ssg jne. Miehelläni oli siemennesteanalyysi valmiina yksityisellä teetettynä ja mulla siis tuo PCO diagnosoitu myös yksityisellä. Kaikki paperit otimme mukaan ekalle käynnille.

Jos tuo odottaminen kestää noin kauan niin voithan mahdollisuuksien mukaan tehdä joitakin tutkimuksia jo valmiiksi yksityisellä, esim just tuo siemennesteanalyysi ja oma ultraus. Paljon voimia odotteluun!
 
Olen itsekin Naikkarilla ivf-hoidoissa. Kyseessä on ilmeisesti sinullakin ivf-jono eli muita hoitoja ei tarvi sielläkään näin kauan odottaa. Minulla homma meni niin, että ilmoittauduin ivf:ään sovitusti elokuun kuukautisista. Sain ekan ajan syyskuun puolenvälin paikkeille, jolloin oli eka ultra ja sain reseptin Synarela-sumutteluihin. Sumuttelut kestivät pari viikkoa, jonka jälkeen oli uusi lääkäriaika, minkä jälkeen aloitin Puregon-piikit. Piikittelyä kesti parisen viikkoa, minkä jälkeen oli punktioviikko. Jaksamista kevään odotteluun!
 
Mullekkin naikkarilla sanottiin, että kun elokuun menkat alkaa, niin soita ja katsellaan sitten pregnylin ja puregonin aloitusta. Syy siis se, ettei musta ja miehestä löytynyt mitään vikaa ja olen raskautunut kerran vuodessa luomusti. Menee vain aina kesken tai kohdunulkoiseksi. Eli antoivat meidän jatkaa vielä 6kk yritystä, ennen hoitoja. Kuukautiset kyllä tulivat joka kuukausi, siitä ei nyt ollut varmaan aloittajallakaan kysymys.

Ja aloittajalle itselleen: Meillä alkoi kierron kartoituksella, eli verikokein ja ultraamalla todettiin normaalit hormonitoiminnat ja ovulaatio. Niin ja HIV ja hepatiittikokeet verestä, se tehdään myös miehelle. Siitä seuraavaksi mä menin munatorvien aukiolotutkimuksiin ja kaikki oli ok.
Seuraavalle kerralle vietiin miehen spermanäyte ja taas odoteltiin tuloksia.
Yleensä kerran kuukaudessa käytiin lekuria moikkaamassa alkujutuissa.

Siitä sitten tuloksista riippuen mietitään lääkärin kanssa yhdessä, mikä on paras toimintamalli.
Tsemppiä taipaleellenne ja pikaisia plussia toivotellen:
Vitokka
 
ei ole mitään tyhmiä kysymyksiä...en vaan selittänyt tarpeeksi...siis niinkuin lotta77, niin olen ivf jonossa, mikä on 6kk naikkarilla, ja siiten kun mennyt 6kk on maaliskuu, ja sitten varmaan menee hoito niinkuin Lotta77 on kertonut minulle. kiitos vastauksistanne. odottavan aika on pitkä :headwall:
 

Yhteistyössä