Soijatuotteet?

• Viestiketjun aloittaja Virveli
  • Ensimmäinen viesti
Virveli
Heissan kaikille! Soija on mulle vähän vieras tuote, en juuri muuta tiedä kuin soijajogurtin ja soijamaito (sitä en ole edes maistanut). Haluaisin tietää mitä valmiita soijavalmisteita on olemassa ja mitä syötte, mitä voi itse valmistaa.

Maikki
Femisoija sisältää mm. pellavaa ja soijaa ym. ns. kasviestrogeeneja. mainio tuote alkaviin vaihdevuosiin ja toimii myös laihdutusvalmisteena. Itse nautin sitä jogurtin ja / tai mehukeiton kanssa; pitää hyvin nälän kauan aikaa.

vm57
Olen myös aiemmin käyttänyt Famisoijaa, silloin lähinnä vatsan toiminnan takia ja myös estrogeenin saamiseksi.
Mulle jäi kyllä sellainen käsitys, että siinä on melko paljon sokeria, eli kaloreita. En sitä pitänyt mitenkään laihdutustuotteena, päinvastoin luulin lihottavan aamuiseen kaurapuuroon verrattuna.
Täytyypä tarkistaa kalorit paketin kyljestä, ehkä muistankin väärin.

soija
Soijarouhe on hyvää, se ruskea ja makeuttamaton rae, jota voi käyttää suoraan vaikka jogurttiin.

Käytän myös soijajauhoa leivontaan, en tiedä sitten sen terveysvaikutuksista, mutta sillä voi hyvin korvata osan jauhoista.

Femisoijaakin olen käyttänyt, jotenkin vaan se on mun mielestä tunkkaisen makuista. Sellaista talkkunamaista.

nelli
Löysin ns. oriental-kaupasta (Vuorikatu / Hki) soijapapuja, sellaisia vihreitä, hyvän makuisia.
Kävin Kansanterveyslaitoksen nettisivuilla katsomassa, niin soijapavussa olisi jopa 35,9 g proteiinia 100 g:ssa.

Yhteistyössä