soijarouheesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmäkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikhän siitä soijasta tekee tekee tosi terveellistä ja ravitsevaa? Eihän siitä saa edes hyviä luonnonrasvoja kuten sika-naudasta. Lisäksi siitä puuttuu käsittääkseni joku perinteinen käsittely, jota ilman idässä pidettäisiin typeränä sen syöntiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Darling:
Mä olen liottanut rouheen veden sijasta kasvisliemessä. Lihansyöjä voi liottaa sen lihaliemessä niin tulee makua. Muutenkin kannattaa maustaa reippaasti. Minun ronkeli perheeni ei huomannut, kun tein "liha"makaronilaatikon soijarouheesta.

Tästä tuli mieleen että onko teillä joku tarve saada vältettyä lihansyönti keinolla millä hyvänsä? Eihän lihaa syödä vain sen herkullisen maun vuoksi, vaan myös erinomaisen ravitsevuuden ja terveellisyyden.

Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Mikhän siitä soijasta tekee tekee tosi terveellistä ja ravitsevaa? Eihän siitä saa edes hyviä luonnonrasvoja kuten sika-naudasta. Lisäksi siitä puuttuu käsittääkseni joku perinteinen käsittely, jota ilman idässä pidettäisiin typeränä sen syöntiä.

googlaa vaiikka soija, saat paljon tieto soijan terveysvaikutuksista. ja jos voit selventää mikä se perinteinen käsittely on, jota ilman sen syöntiä pidetään typeränä, olisin kiitollinen

Alkuperäinen kirjoittaja pihvi:
Alkuperäinen kirjoittaja Darling:
Mä olen liottanut rouheen veden sijasta kasvisliemessä. Lihansyöjä voi liottaa sen lihaliemessä niin tulee makua. Muutenkin kannattaa maustaa reippaasti. Minun ronkeli perheeni ei huomannut, kun tein "liha"makaronilaatikon soijarouheesta.

Tästä tuli mieleen että onko teillä joku tarve saada vältettyä lihansyönti keinolla millä hyvänsä? Eihän lihaa syödä vain sen herkullisen maun vuoksi, vaan myös erinomaisen ravitsevuuden ja terveellisyyden.

mikä lihassa on niin terveellistä ja ravitsevaa?

Mä tein tänään pitkästä aikaa (n.15v) soijasta ruokaa. Tein makaroonilaatikkoa johon laitoin makaroonien lisäksi lihaliemeen turvonneet tummat soijat. Esikoinen oli nähnyt mun soijat kattilassa ja kysyikin jo ruoan otettuaan, että onko tässä lihaa. Sanoin ei, niin pojista nuorin oli, et onhan tässä jauhelihaa. Mun mielestä se ei jauhelihalle maistunut, mutta koska olin lihaliemeen turvottanut, niin lähes samaltahan se maistui kuin lihaliemellä maustettu jauheliha.

Ei onnistuis meillä enkä söis teilläkään - edes kohteliaisuudesta.

sori.
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/ruokaa.html

Liemikuutiot ja -jauheet on ehdottomasti bannassa, vaikka miten sen sapuskan laittaisit ja tarjoilisit.

Ei lapsille saa ikinä valehdella! --- eikä ukollekaan!

Yhteistyössä