Soijarouheesta kysymys

Alkuperäinen kirjoittaja nora:
ja miten te sitä käytätte?? mä olen aikaa sitte ostanu pussillisen kokeeks kaappiin, muttei oo vielä tullu testailtua...
Minä ainakin kokeilen sitä nyt jauhelihan korvikkeeksi. Se kun on tosi HALPAA! :xmas:
 
nora
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
ja miten te sitä käytätte?? mä olen aikaa sitte ostanu pussillisen kokeeks kaappiin, muttei oo vielä tullu testailtua...
Minä ainakin kokeilen sitä nyt jauhelihan korvikkeeksi. Se kun on tosi HALPAA! :xmas:
no mä kans käsitin jostain, et siitä tulee aika läjä, kun keittää ensin, vai miten se oli??
 
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja nora:
ja miten te sitä käytätte?? mä olen aikaa sitte ostanu pussillisen kokeeks kaappiin, muttei oo vielä tullu testailtua...
Minä ainakin kokeilen sitä nyt jauhelihan korvikkeeksi. Se kun on tosi HALPAA! :xmas:
no mä kans käsitin jostain, et siitä tulee aika läjä, kun keittää ensin, vai miten se oli??
Kyllähän se jonkin verran turpoaa. Tein ohjeen mukaan, eli 1 dl rouhetta ja 2 dl vettä.
 
tyhmä
siis onko se rouhe "raakaa" esim pitääkö se keittää eka ennen kuin esim laittaa makaroonin kans uuniin?? Eli siis makaronilaatikkoa kun tekee.. Entä pitääkö laittaa öljyä joukkoon? Jostain luin että siitä puuttuu oma rasva ja olis hyvä lisätä
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
siis onko se rouhe "raakaa" esim pitääkö se keittää eka ennen kuin esim laittaa makaroonin kans uuniin?? Eli siis makaronilaatikkoa kun tekee.. Entä pitääkö laittaa öljyä joukkoon? Jostain luin että siitä puuttuu oma rasva ja olis hyvä lisätä
Ei tarvitse keittää ennenkuin laittaa uuniin.

Rypsäriä joukkoon, niin saat hyviä rasvoja. Soijarouhe on todella vähärasvaista, ja siksi niin terveellistä. Todella proteiinipitoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
siis onko se rouhe "raakaa" esim pitääkö se keittää eka ennen kuin esim laittaa makaroonin kans uuniin?? Eli siis makaronilaatikkoa kun tekee.. Entä pitääkö laittaa öljyä joukkoon? Jostain luin että siitä puuttuu oma rasva ja olis hyvä lisätä
Mä lämmitän mikrossa veden (esim 2dl) jossain kipossa aika kuumaksi ja lisään sinne 1dl soijarouhetta (käytän aina tummaa). Annan turvota noin 10minsaa. Ja sitten sitä voi käyttää jauhelihan tavoin (mutta itse en esim ruskista koska se mössööntyy). En laita öljyä, mutta mausteita se vaatii reippaasti, koska ei maistu juuri millekkään.
 
Naapurin tyttö
Mä tein eilen tosi simppelin ruoan. Turvotin desin soijarouhetta vajaassa 2 desissä vettä (sekaan mausteita maun mukaan), keitin riisiä pari desiä (kuivana) mukana kasvisliemikuutio. Sitten sekoitin ainekset ja lappasin sen kaulitun lehtitaikinapohjan päälle ja toisen kaulitun mokoman kanneksi. Sitten vaan uuniin. Eli siitä tuli tosi maistuva soijapiirakka.
 

Yhteistyössä