Softcup raskautumisen apuna?

Asun UK:ssa ja täällä olen monesti kuullut naisten käyttävän Softcup:ia eli 'kertakäyttöistä kuukuppia' raskautumismahdollisuuksien parantamiseksi. Kuppi on siis tavalliseen kuukuppiin verrattuna pehmeä ("kondoomimainen") ja se sijoitetaan syvemmälle eli se 'imeytyy' kohdunnapukan ympärille. Jos Softcup laitetaan paikoilleen heti seksin jälkeen siittitöt jäävät jumiin ihan kohdunsuun viereen, ja väitetään, että raskaustumismahdollisuudet paranevat.

Googlettamalla löytyy runsaasti tietoa ja käyttäjäkokemuksia, ja palaute on melkein lähinnä positiivista. En sitten tiedä kuinka moni on Softcupin edustajien kirjoittamia.. mutta ihan loogisesti ajateltuna luulisi kupista voivan olla hyötyä, ainakin joillekin.

Mielenkiinto heräsi ja ajattelin tilata pakkauksen näitä 'ihmekuppeja' nyt seuraavaa kiertoa varten. Voin sitten raportoida, miten siinä kävi. Onko kukaan palstalainen kokeillut Softcuppia tai kuullut muuten vaan palautetta? Lienee aika tuntematon tuote Suomessa?

Miten niin epätoivoinen viikonlopun negan jälkeen? ;)

Mä en luule, että niitä saa Bootsista, ja vaikka saisi, niin hinta varmaan normaalia korkeampi, heh. Mä tilasin omani 6kpl:n pakkauksen Amazonilta ja tuli päivässä. Nyt vaan odottelen ensi viikon pupuilua.. Hinta vähän korkea (olisiko ollut £8 plus pp)mutta mitä sitä ei tekisi 'tieteen' nimissä.. en kyllä tajua miten joku voi maksaa tuollaisia summia kuukatissuojista!

Ehkä mun on pakko laittaa tilaukseen Amazonin kautta! Vaikka siis noi jutut netissä näytti vähän sellaselta mainostukselta, mut tuskin siitä haittaakaa on! Näytti vaan jotenkin pelottavalta kun se juttu laitetaan niin syvälle.. Mua alko mietityttää et saaks sen pois helposti? :D

Mulla ei ole tuollaisesta kertakäyttöisestä kupista kokemusta, mutta normaali kuukautiskuppi on ainakin todella kätevä. Ja sen saa pois, ei ole pelkoa että kuppi jäisi sisälle. :) Toki kaikki olemme erilaisia, mutta en ole kuullut keneltäkään, että olisi ollut ongelmia kuukautiskupin kanssa. Ja mä laitan tavallisenkin kuukautiskupin ihan siihen kohdunsuun tienoille, eli yhtä syvälle mielestäni kuin tuo Softcup laitetaan. Mutta tosiaan, itse Softcupista ei ole kokemusta.

Olen muuten lukenut netistä jonkin verran sen suuntaisia väitteitä, että kuukautiskupin käyttäminen ihan kuukautissuojana parantaisi hedelmällisyyttä. Se kai perustuisi siihen, että limakalvot ovat paremmassa kunnossa, kun ei tarvitse käyttää terveyssiteitä ja tamponeja. Etenkin siteissä on kaikenlaisia haitallisia kemikaaleja ja lisäksi molemmat kuivattavat limakalvoja / hauduttavat alapäätä monella. Tietysti pitää suhtautua kriittisesti siihen, mitä netissä kirjoitellaan, mutta omat limakalvoni ja muutenkin paikkani ovat paljon paremman tuntuiset nyt kuukautiskupin käyttäjänä. Tiedä sitten, onko tällä vaikutusta hedelmällisyyteen suuntaan tai toiseen, mutta ainakin itsellä on mukavampi olo.

Kokeilin muuten itse tätä konstia eilen illalla. Googletin juttua siitä, että naiset käyttävät ihan normaaliakin kuukautiskuppia vauvaprojektin apuna, ja niinpä minäkin sujautin sellaisen eilen paikoilleen rakastelun jälkeen. Hyvin pysyivät spermat paikallaan aamuun asti ja oli kiva jäädä lämpimään sänkyyn eikä lähteä pesulle räpiköimään. En tosiaankaan tiedä, onko tästä mitään apua hedelmöittymisen kannalta, mutta itse asiassa tuo oli aika kätevä systeemi muutenkin. En tiedä, miksi en ole ennen tullut sitä ajatelleeksi. Inhoan lähteä pesulle seksin jälkeen, jos silloin jo nukuttaa, mutta ei ole myöskään kiva valutella spermoja lakanoille. Ehkä otan tämän kuppijutun käyttöön ihan oman mukavuuteni vuoksi, olipa siitä apua tai ei. :)

Olen muuten siinä uskossa, että jos miehellä on normaalit siittiöt ja naisella normaalit ovulaatiolimat, niin silloin tämän kupittelun ei pitäisi auttaa sen kummemmin kuin jalkojen ylhäällä pitämisenkään. Mutta mistä sen testaamatta tietää, onko kummallakin asiat tältä osin kunnossa... meitä ei ole ainakaan vielä testattu. Ja kuten sanottua, tämä kupin laitto oli yksinomaan miellyttävä juttu, joten miksikäs ei. Kiitos siis Plex alkuperäisestä kysymyksestäsi, ainakin minä pidin vinkkiä hyvänä!

Kiitos kommenteista. Mä en tosiaan ole vielä kokeillut Softcupia, joten en voi kommentoida asentamisen helpoutta. Odotan ensi viikon hedelmällisiä päiviä kun en viitsi haaskata Softcuppeja kokeilemiseen..

Mä ajattelin niin, että Softcup olisi tavallista kuukautiskuppia menestyksekkäämpi hedelmöytymismielessä, sillä tavallinen kuukautiskuppi jää niinkun 'kanavan' puoliväliin, kun taas Softcup on kiinni kohdunnapukassa, ja niin ollen siittiöt ovat (toivottavasti) ihan kohdunsuussa kiinni. Toisaalta, tutkimuksien mukaan siittiöillä ei kestä kun 5-30 minuuttia uida kodunsuusta sisään jos ovat uidakseen, joten voi olla, että tällä 'pakosti tyrkyllä' menetelmällä ei nyt ole kovinkaan suurta merkitystä, ellei kyseiset siittiöt ovat huonolaatuisia uimareita, ja jos ovat, niin jaksavatko ne edes uida loppumatkan?

Eli aikamoista pseudo-tiedettä kuitenkin kyseessä. Mä taisin innostua ideasta kun muuten toimettomana tässä päiviä laskeskellessa ja odottaessa karkaa järki käsistä.. heh!

Noista tampooneista vielä sen verran, että kaverillani todettiin endometrioosi ja lääkäri totesi sivulauseessa, että luulee endometrioosin lisääntyneen hurjasti viimeisen kymmenen vuoden aikana tamponiinkäytön takia. Onhan niissä vaikka minkälaisia aineita. Näin sanoo erittäin tyytyväinen kuukautiskupin käyttäjä.

Noniin, Softcup on nyt testattu. Ei sen asentaminen tai poisottaminen ollut mielestäni erityisen hankalaa. Tavalliseen kuukautiskuppiin verrattuna ehkä vähän monimutkaisempaa, mutta kun kupin oli asentanut niin sen olemassaoloa ei tuntenut lainkaan.

Sitten kysymys liittyen ovikseen ja ajoitukseen. Eli perjantaina ovistesti näytti haaleaa haamua ja rakastelimme myöhään illalla. Lauantaina oli vähän vahvempi haamu ja rakastelimme iltapäivällä. Sunnuntaina oli vahva positiivinen tulos, tänään aamulla haamu. Onko teidän mielestänne 'liian myöhästä' rakastella tänään illalla eli noin 32 tuntia positiivisen ovistestin jälkeen? Kyselen kun miehellä on muita menoja tänään ja mietin, pitäisikö varmuuden vuoksi pyytää häntä kotiin..?

Ei kummempaa päivitystä mutta ajattelin nostella ketjua. Menkkoja siis odotellaan loppuviikolle (la/su) ja siihen asti eletään jännityksessä. Kuviteltuja raskausoireita (luonnollisesti, heh..) jonkin verran mutta epäilen, ettei ole tärpännyt koska rakastelimme tosiaan vain kaksi kertaa ennen ovista. Mutta aina voi toivoa! Luin juuri malttamattomana First Response-raskaustestin käyttäjäkokemuksia ja aika vaihtelevia ovat, eli taidan odotella viikonloppua ja jos tätiä ei kuulu niin testaan sitten maanantaina. First Response on siis raskaustesti joka lupaa näyttää raskauden jopa viisi päivää ennen menkkoja.

Täti kurvasi pihaan lauantaina tavalliseen tapaansa, eli eipä käynyt tärppi tässä kuussa. Harmittaa ihan mahdottomasti.. musta tuntuu, että Softcup:in kokeileminen sai toiveet korkealle ja korkealta tippuu aina kovaa.. plääh. Nyt mennään kp 3 ja katse eteenpäin. Taidan jättää palstan vähän väliin ettei maailma pyöri pelkästään tämän yhden asian ympärillä. Sigh.

Yhteistyössä