sofi oksasen puhdistus. oletko lukenut ja oliko hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elokuun lopussa järjestetään Virossa uuden kirjan julkkari-tilaisuus että Puhdistus - elokuvan ensi-ilta.

Minusta Puhdistus - kirja oli ihan jees. Hyvin kertoo Viron historiasta.

Olen lukenut aikaa sitten ja oli lukemisen arvoinen. Tarina oli hyvä ja kertomisen arvoinen, mutta jotenkin minusta siitä näkyi, että oli ensin tehty näytelmäksi ja sitten vasta kirjaksi. Ehkä se eteni vääränpituisin jaksoin tai sitten kirjoitustyyli oli jotenkin outo - en muista enää tarkasti, mistä moinen tuntuma jäi.

Omistan. Jätin kesken, en tahdo mielenmaisemaani kuormittaa sellaisella. Tuleva leffa jää myös katsomatta, kerrottu, että en kestäisi sitä katsoa, koska tekijöilläkin oli välillä vaikeaa.

Kirja on vahva ja rankka kuvaus, ei ollenkaan mukava ja kiva kirja lähihistoriasta vaan hurja kertomus vallasta, vihasta ja naisista vallankäytön ja vihan kohteina.

Mutta olen lukenut ja oli hyvä ja vaikuttava kirja.

Luin, ahdisti varmaan viikon sen jälkeen. On hyvin kerrottu ja kuvattu, joten ahdistus johtui siitä, että eläydyin kirjaan niin voimalla.
Parhaimmat kirjat koukuttaa, valvottaa ja ahdistaa minua aina. Siksi suosittelen. Mutta ei herkkäsieluisille :D

Mä luulin, että kaikki sen on lukeneet.
Itse luin sen joskus aikaa sitten ja aikeissa lukea uudestaan kunhan ehdin. Minun mielestäni hyvä.
Puhdistus-oopperan kävin perjantaina katsomassa, ja tykkäsin siitäkin :).

Luin sen aika pian kirjan ilmestyttyä. Kannattaa ilman muuta lukea, se on vaikuttava tarina myös Viron historiasta. Osittain myös hieman ahdistava.

Mutta miksi sinun sitä tarvitsisi ostaa? Onhan meillä loistava kirjastolaitos, ja nyt sitä ei varmaan tarvitsis enää niin jonottaakaan. =)

Yhteistyössä