Aiotko lukea Sofi Oksasen uusimman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyyhkynen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27034445]Sofihan harrastaa S/M-leikkejä, sidontaa ja alistamista. Tykkää japanilaisista nahkaruoska lyönneistä.[/QUOTE]

Miten tämä liittyi tuohon uusimpaan kirjaan?

harrastakoot vaikka hyppykirppujen sm-kisoja, mutta kirjat on ollut oikein hyviä! Ja sitä kai tässä kysyttiin.

• Tykkää
Reactions: Lex ja ansarikukka
Ostin äsken kaupasta. Puhdistus oli minusta erittäin hyvä, kahdesta stalinin lehmät ja baby jane on vieläkin kesken. Toivottavasti kyyhkyset on puhdistuksen veroinen!

[QUOTE="kyyhkynen";27033810]Onko täällä kirjallisuuden ystäviä?

Arvostelujen mukaan Kun Kyyhkyset katosivat on vaikeampi kuin Puhdistus

Arvio: Sofi Oksasen uutuus on vaikeampi romaani kuin Puhdistus - Sofi Oksanen - Kulttuuri - HS.fi

Sofi Oksanen ansaitsisi Nobelin palkinnon. Fantastinen lahjakkuus.[/QUOTE]

Puhdistus nyt ei kovin "vaikea" ollut, vaikka aihe olikin rankka. Joten tervetuloa vaikeampi romaani. Luen jos saan sen jostakin käsiini. Eli sitku.

Nobel annetaan kirjailijalle urasta, ei kirjalle (toisin kuin esim. Finlandia). Vaikka Sofi hyvä onkin, niin ei nyt (vielä) Nobel-ainesta.

Olen hyvän kirjallisuuden ystävä, joten en todellakaan aio :D
Olen lukenut Stalinin lehmät ja Baby Janen noin suurin piirtein, oli niin huonosti kirjoitettu etten pystynyt lukemaan ihan tosissaan.

Baby Jane oli minustakin... hmmhmmh. Melkein nolostutti välillä.
Sen sijaan Stalinin lehmät oli minusta jo oikein hyvä, Puhdistus hieno.

Aion lukea, Viron ja Neuvostoliiton historia jo teemana kiinnostaa ihan hirveästi. Ilmeisesti niistä saa vielä suuremman rautaisannoksen ihan faktaakin tästä Kyyhkysestä kuin Puhdistuksesta.

Sofi Oksanen kirjoittaa minusta hyvin kaunista suomea. Pidin Stalinin lehmistä ihan valtavasti, Puhdistus ei tehnyt niin suurta vaikutusta.

Olen jotenkin hirveän ylpeä siitä, että joku kirjailija (vielä suomalainen ja nainen) saa noin paljon julkisuutta. Se kertoo, että kirjoilla ja kirjallisuudella on vielä merkitystä. Oksasen kirjojen myyntituloilla osaltaan elätetään monta vähemmän myyvää kirjailijaa.

Kun Oksasen menestys on ollut suorastaan globaalia, niin kyse ei voi olla pelkästä markkinoinnista vaan oikeasti koskettavasta ja jostain syystä ajankohtaisesta aiheesta ja sen hyvästä käsittelytavasta.

Mulla oli odotukset liian korkealla kun luin Puhdistuksen, sitä oli hehkutettu niin mielettömästi, joten olin vähän hölmistynyt, että "tässäkö tää nyt olikin", vaikka sinänsä tarina olikin kiinnostava.
Voisin lukea muitakin Oksasen kirjoja.

Yhteistyössä