söin paljon maksamakkaraa ja olen raskaana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos et tienny olevasi raskaana, niin ei siitä varmaan ole haittaa. Näin ne opiskelukavereiden kanssa aikoinaan pähkäiltiin eli jos ei tiedä olevansa raskaana, niin voi juoda ja syödä normaalisti.

Joo ei ole.

Terve ja monipuolinen ruokavalio ei ole terveellä ihmisillä haitaksi sikiölle, vaikka välillä mentäisiin suositusten ulkopuollekin... B)

Huhhuh kun miettii näitä tupakoivia odottajia, saati alkoholisteja ja muita hörhöjä, tai vaikka ihan ilmansaasteitakin; Ei se elämä kaadu mihinkään maksamakkaraan tai graaviloheen.

Listeriankin voi teoriassa saada ihan mistä tahansa, mutta todennäköisemmin kalma käy jollain muulla tavalla jos on käydäkseen.

Siis kohtuus kaikessa, ja suosituksia on hyvä noudattaa, mutta ihmetyttää ihan hirveä mustavalkoisuus.

Mitä luulette, mitä 50 vuotta sitten syötiin, ja terveempiä ovat kuin meikäläiset? :xmas:

moi

mä mättäsin toisessa raskaudessa varmaan joka päivä yhen maksamakkaran ( n. 3-4kk aikana)
ihan normaali vauva =)

nyt sit joulua odotellessa ja pakkasessa 2x 500x maksaloota purkkia mitkä minä syön.. en päivässä vaan siinä joulun uuden vuoden ja tammikuun aikana nyt menossa rv 15

kyllähän sitä saa kohtuudella syödä..

Riippuu A-vitamiinin kokonaismäärästä. Jos et syö joka aterialla maksaa ja lisäksi maksamakkaraa ja laatikkoa niin tuskin oot mitään haittoja aihettanut. Mut A-vitamiinilisästä on paljon enemmän haittaa kun ruuasta saadussa.

Mulla oli raskausaikana himo maksalaatikkoon, ja kyllä, söin muutaman kerran raskauden aikana kokonaisen paketin kerralla. Niissä on kuitenki vaan 10-15 % maksaa..

10 vuotta sitte ei puhuttu mittään maksan vaarallisuudesta (ainakaan mulle). Ihan normaalin poijan sain, vaikka söin mitäsattuu: maksaa, kiinankaalta, homejuustua yms. "myrkkyjä".

Yhteistyössä