Söin juuri ekan kerran leipäjuustoa. Mitä arkista ruokaa/ruokalajia ette ole syöneet?

  • Viestiketjun aloittaja "Vanilla"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vissi";23781933]En ole syönyt ikinä hevosen lihaa missään muodossa.[/QUOTE]

jaa et ole meetwurstia koskaan syöny, niissä kun on hevosta aina kun vaan sitä on saatavilla..
 
..........
En ole maistanut Rössypottua, mutta Mykyrokkaa (valitettavasti) olen ja eikös nuo ole vähän saman kaltaiset?
Siskonmakkaraa tai Siskonmakkarakeittoa, kiinalaista- tai japanilaista ruokaa ja SUSHIA. Olisi kyllä kiva maistaa Sushia.
 
..........
En ole maistanut Rössypottua, mutta Mykyrokkaa (valitettavasti) olen ja eikös nuo ole vähän saman kaltaiset?
Siskonmakkaraa tai Siskonmakkarakeittoa, kiinalaista- tai japanilaista ruokaa ja SUSHIA. Olisi kyllä kiva maistaa Sushia.
Niin ja monet riistat, poro sekä tuore tonnikala (siis ei se purkissa oleva) on jääneet maistamatta. Joulukuussa maistoin ekan kerran tuoretta avokadoa, enkä varmasti toista kertaa maista. Oli sen verran pahaa.
 
mitään riistaa ei oo tullu syötyä. Ei myöskään siellä jossain perinteistä kalakukkoa, tai mustamakkaraa. ja mikä se ryynimakkara oikein on? :eek: hyi, en tuu maistamaankaan.

sieniä, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, silliä, maksaa, ankkaa... en nyt tiiä tosin onko nuo niin arkisiakaan.

varmaan muitakin on, mitä ei nyt muista..
 
olenko mä tyhmä vai..?
Härkä on nauta, uroslehmä. Oletteko muuten tulleet ajatelleeksi että lehmä on ainoa eläin maailmassa joka vaihtaa sukupuolta kuolemansa jälkeen. Vai onko joku nähnyt kaupan tiskissä lehmän lihaa?
Siis miten mä en tajua tätä sukupuolenvaihdosjuttua..? Jos siis härkä=nauta,uroslehmä. Ja kaupassa myydään naudanlihaa,niin "kuka" siinä on vaihtanu sukupuolta? Tai siis.. En mä ainakaan ole ikinä ajatellu että se lihatiskissä oleva nauta olis sama eläin jolta on pumpattu maito purkkiin.. Että olisitko kiltti ja vääntäisit rautalangasta mulle tän,kiitos :)
 
Mua jäi mietityttää tuo tapas. Sehän ei ole mikään ruoka-aine itsessään vaan nimitys esim espanjalaisista alku-/välipalaruoista joita tehdään mistä raaka-aineesta vaan.
Joten suomalainen tapas voi vaikka olla kinkkukierre tai juusto-nakkitikku, näin kärjistettynä.
 
"sondersson"
noita kukkoja, silliä, talkkunaa, katkarapuja, herkkusieniä, siskonmakkaraa, poronkäristystä. Voisin ottaa asiakseni maistaa poroa ja herkkusieniä, noita muita kohtaan ei ole mitään mielenkiintoa...
 
mitään riistaa ei oo tullu syötyä. Ei myöskään siellä jossain perinteistä kalakukkoa, tai mustamakkaraa. ja mikä se ryynimakkara oikein on? :eek: hyi, en tuu maistamaankaan.

sieniä, lanttulaatikkoa, perunalaatikkoa, silliä, maksaa, ankkaa... en nyt tiiä tosin onko nuo niin arkisiakaan.

varmaan muitakin on, mitä ei nyt muista..
Sä oot ronkeli :)
Ryynäriä ei muakaan sais syömään enää, eikä mustamakkaraa. Oon maistanut, mutta ei oo mun juttu.
Mut sienet ja lanttu- ja perunalaatikko... Oi nam :p
 
Mua jäi mietityttää tuo tapas. Sehän ei ole mikään ruoka-aine itsessään vaan nimitys esim espanjalaisista alku-/välipalaruoista joita tehdään mistä raaka-aineesta vaan.
Joten suomalainen tapas voi vaikka olla kinkkukierre tai juusto-nakkitikku, näin kärjistettynä.
Joo, ei munkaan mielestä oikeen kuulu joukkoon.. :) Se kun voi olla oikeestaan ihan mitä tahnsa... Lähinnä tarjoilutapa, eikä ruokalaji.
 
Täällä mainittuja talkkunaa, siskonmakkaraa ja silliä en olisi huomannut ajatellakaan, jos ei ne olis täällä jo lukenut.

Aladoobi elikkä lihahyytelö on maistamatta eikä mulla ole minkäänalista mielenkiintoa sitä ikinä maistaakaan. Näyttääkin niin kamalalta. Mutta tuo kyllä taitaa olla enemmänkin juhlaruokaa.

Minkään eläimen kieltä en syö. Olen kyllä joutunut lapsena poron ja hirven kieltä maistamaan ja mikään muu ei ole ollut niin ällöttävää. Kokemuksesta traumatisoituneena olen kieltäytynyt sitten syömästä myös naudan ja turskan kieltä. Muita kieliä ei kyllä ole tarjottukaan.
 
Täällä mainittuja talkkunaa, siskonmakkaraa ja silliä en olisi huomannut ajatellakaan, jos ei ne olis täällä jo lukenut.

Aladoobi elikkä lihahyytelö on maistamatta eikä mulla ole minkäänalista mielenkiintoa sitä ikinä maistaakaan. Näyttääkin niin kamalalta. Mutta tuo kyllä taitaa olla enemmänkin juhlaruokaa.

Minkään eläimen kieltä en syö. Olen kyllä joutunut lapsena poron ja hirven kieltä maistamaan ja mikään muu ei ole ollut niin ällöttävää. Kokemuksesta traumatisoituneena olen kieltäytynyt sitten syömästä myös naudan ja turskan kieltä. Muita kieliä ei kyllä ole tarjottukaan.
Siskonmakkarakeitto on hyvää! :) Toi aladoobi muuten joo, en oo kanssa syönyt, enkä taatusti syö. Enkä nötköttiä. En oo koskaan suostunut ees maistamaan...
Peuran kieltä maistoin viimevuoden lopulla, mun setä metsästää, ja oltiin siellä syömässä. Lautasella oli pieni, vähän sisäfilettä muodoltaan muistuttava liha, joka oli leikattu ohuiksi siivuiksi, tosi herkullisen näköstä. Maistoin, ja tykkäsin. Kysyin mitä oli, ni setä sanoi, että peuran kieltä. Ois jäänyt maistamatta, jos oisin tiennyt. Samalla kerralla maistoin peuran sydäntäkin, siitäkin tietämättä mitä oli, ihan ok maku siinäkin... Tuo setä jätti tarkotuksella kertomatta mitä nuo oli, tiesi etten ois maistanut. Toki ois sanonut, jos oisin kysynyt jo ennen maistamista :)
 

Yhteistyössä