Smartballsien käyttö???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei osaa

Vieras
Onkohan värkkini pahasti vioittunut synnytyksissä vai enkö vain osaa käyttää smartballseja. Ostin sellaisen, jossa on kaksi palloa yhdistettynä toisiinsa. Ylempi pallo pysyy syvemmällä sisälläni, mutta alempana oleva putoaa kohta pois.

Pitäisikö siis molempien pysyä sisällä ja miten? Pitääkö palloja pystyä liikuttamaan?

Ostin myös kaksi irtonaista, pientä ja painavaa kuulaa. Vain hetken aikaa saan toisen pysymään sisällä, mutta pian se putoaa pois. Millaisia harjoituksia aloittelija voi näiden kuulien kanssa tehdä, kun lähtötilanne on näin huono?

Viimeisestä synnytyksestä on aikaa jo 6 vuotta, mutta pientä virtsankarkailua esiintyy edelleen, jos hypin trampoliinilla, juoksen alamäkeä tai aivastaessa.

Onkohan ainoa keino päästä ongelmastani leikkaus? Olen puristellut lihaksiani ilman kuulia ja ne tuntuvatkin syvemmällä, mutta suuaukko tuntuu olevan liian iso. Toisessa synnytyksessä kätilö sanoikin tikkaillessaan, että ensimmäisen synnytyksen jäljet ovat niin pahat, ettei hän pysty enää tässä vaiheessa korjailemaan.

Eikö kenelläkään ole ollut vastaavaa ongelmaa?

Googlaamalla selvisi, että kohdunlaskeumasta kärsivälle olisi ollut parempi vain yksi kuula. Minulla oli lievä laskeuma toisen lapsen syntymän jälkeen. En tiedä, onko tilanne muuttunut mitenkään.

mulla on semmoset toisissaan kiinni olevat pallot. kyllä ne sisällä pysyy ilman että tarvii mitenkään pitää sen kummemmin, mietinjo että toimiiko ne ollenkaan ja mikä se niitten idea ees on. mulla on kans jonkinsortin laskeuma, en tiedä onko se kohtu vai virtsarakko, veikkaan jälkimmäistä, ja emättimen suuaukko on kans repeillyt ja "iso", eli en tiedä johtuuko tuo ongelmasi kuitenkaan siitä. ehkä vaan jumpalla onnistut pitämään ne sisällä?

saatko ne menemään kuitenkin ihan hyvin paikalleen? mulla on hankala saada ne mahtumaan, varmasti kanssa laskeumaa. tuntuu että ne ottaa kipeesti kohdunsuulle kun laitan kokonaan ja kävellessä tunnen ne kokoajan jotenkin painamassa. hyvin ne pysyy paikallaan sitten kun ne saan ujutettua.

Ensimmäinen pallo menee tukevasti ylös sormen mitan päähän, mutta toinen pallo jää johonkin 'löysään' tilaan ja putoaa pois kohta. Pallojen välissä on pieni pätkä silikoninarua eli eivät ole ihan kiinni toisissaan. Yritän työntää ne kiinni toisiinsa, mutta se toinen ei vaan pysy ylhäällä.

[QUOTE="aapee";28722039]Miksi joillekin on niin kovin vaikeaa pysyä asialinjalla? Helpottiko?[/QUOTE]

ja sulla vaikeeta olla kiree?ei kukaa halua löysävittusta horoa,sori kun kerroin totuuden,kyl kaikki miehet haluaa kireitä teinejä,mut sun tehtävä nyt niistä ääpäristä huolehtia.miehes nussiii muita.deal with it!

Mulla on ihan sama kun aplla, mietin pitäiskö pojan 1,5 v neuvolassa ottaa puheeksi. Viimeksi hölkkälenkillä multa putos tampooni, niin ällöltä kun se kuulostaa ja tuli pissaa aika paljon housuun vaikkei edes tuntunut pissahätää.. Bodyattacktunneilla käyn vaipoissa ja yritän kyllä treenata myös alapään lihaksia comella.

Kyllä se vaan niin valitettavasti on että synnytys jättää toisille pahempia ongelmia. Siksi niitä lihaksia pitäisi jo raskausaikanakin reenata, mutta harvapa tulee näin tehneeksi. Ainakaan säännöllisesti. Ennen raskautta nuo pallot toivat jopa nautintoa, ja kävin jopa juoksulenkillä niiden kanssa. Ekan lapsen jälkeen, jälkitarkastuksessakin lääkäri totesi paikkojen jääneen löysäksi. Eppari haava parani hitaasti ja pääsin vasta 6kk jälkeen reenaamaan noita lihaksia. Alkuun ei pallot pysyneet sisällä, jos olin seisomassa. ei vaikka kuinka jännitin. Silloin treenaaminen kannattaa aloittaa vaakatasossa. Eli selällään sängyssä. Pikkuhiljaa paikat vahvituu, ja voi jo hetken olla seisomassakin... Ja siinä vaiheessa kun seisominen onnistuu, niin suosittelen laittamaan kuulokkeet korville ja tanssimaan! Näin sain reenattua paikat melko ok kuntoon 1,5v. vei se aikaa :(. Säännöiistä treeniä! Nyt vähän jänniittää kun toinen lapsi on tulossa. Pidättely ongelmat ovat tulleet tutuiksi... Pitänee taas ostaa uudet kuulat.

Mulla on kans tuo Come sekä noita kuulia. En oo innostunu treenailee, sillä niitten laittaminen sattuu ja se on semmoista tunkemista..ja ne meinaa koko ajan "pullahtaa" ulos, paitsi jos saa tungettua tarpeeksi syvälle.

Olen ymmärtänyt, että nimenomaan sitä suuaukkoa on helpompi treenata eli ei pitäisi olla hätää. Onhan noita kursseja, lääkäreitä, mitä lie, jotka auttavat löytämään lihasten supistusvoiman. Jos siis laitat sormen sisälle, missä tunnet puristuksen? Pitäisi pystyä puristamaan vähän eri paikoista. Jos et tunne supistusta yhdelle sormelle, kokeile enempää.

Mulla on come laite, joka varmaan auttaisi nimenomaan sulla. Itse koen sen turhan isoksi ja epämukavaksi.

Itse olen oppinut löytämään myös sivuilta pieniä lihaksia kun sormella painaa enemmän vaikka oikealle ja yrittää puristaa sitä vastaan.

Treeni ei tehoa heti vaan kunnon tuloksiin voi kestää hyvinkin vuosi. Joka päivä vähintään kerran treeniä (kaksi parempi) ja katsot vaikka teeveetä samaan aikaan. Parissa kuukaudessa pitäisi alkaa parantua.

Kiitos vinkeistä. Miten tuota Comea käytetään? Liikutaanko sen kanssa vai ollaanko vain paikoillaan ja supistellaan?

Tänään työnsin molemmat kuulat niin syvälle kuin pystyin ja nyt ne pysyivät sisällä ongelmitta pari tuntia. Siivosin samalla. Tuskin olisi pysynyt, jos olisin jättänyt alemmaksi.

[QUOTE="aapee";28725738]Kiitos vinkeistä. Miten tuota Comea käytetään? Liikutaanko sen kanssa vai ollaanko vain paikoillaan ja supistellaan?

Tänään työnsin molemmat kuulat niin syvälle kuin pystyin ja nyt ne pysyivät sisällä ongelmitta pari tuntia. Siivosin samalla. Tuskin olisi pysynyt, jos olisin jättänyt alemmaksi.[/QUOTE]

noista kuulosta se, että treeni niiden kanssa ei ole yhtä tehokasta mitä treeni ilman tai comen kanssa. Mutta olisi hyvä jos pidät noita palloja siivoillessa ja illaksi sitten ilman. Noita palloja käytetään yleensä liukasteiden kanssa että jotain vastusta tulisi, mutta alussa noinkin hyvä.

Tuo come on varsin iso laite jonka kanssa harjoitusta tehdään vaikka sängyllä puoliistuvassa asennossa ja se laite sitten liikkuu ylös alas kun käytät lihaksia. Kun lihaskunto on tarpeeksi hyvä voi alkaa vetämään sen kepistä ja samalla supistaa lihaksia sitä vetoa vastaan. Mulla tuo come yrittää välillä tulla ulos koko ajan kun lihakset jotenkin työntää mutta oikea paikka niin ei tule. Tuo come on ainakin sillon kätevä jos sormiin ei tunnu supistusta eli tarvitsisi jotain isompaa tuntemaan supistukset. Ei siis voi käyttää edes kävellessä.

Yhteistyössä