Smartballs-geishakuulista kokemusta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnyttänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnyttänyt

Vieras
Synnytyksestä 3 vkoa ja kokeilin geishakuulia. Kyseessä nuo smartballs-kuulat ja laitoin liukuvoidetta, pallot näytti suht isoilta.. mutta kas kummaa, ei ne meinaa pysyä sisällä!! onko tuo värkki tosiaan niin huonossa kunnossa ettei edes nuo läpimitalta 3,5cm kuulat pysy sisällä :( ? miten saisin ne paremmiksi ja kuulat pysymään sisällä? ne pysyy siellä just ja just mutta koko ajan meinaa valua ulos :/

Synnytyksestäsi on vasta vähän aikaa. Yritä pitää kuulat sisällä jännittämällä lantionpohjan lihaksia,ensin vain vähän aikaa ja sitten kun alkaa sujua,niin lisäät aikaa. Kyllä ne siitä korjaantuu!

tee ensin harjoituksia esim. kun käyt vessassa, eli kun menet pissalle, koita saada lopetettua pissaaminen kesken kaiken, se on hyvä eka harjoitus. toista sitä joka vessareissulla muutaman kerran! tosi tehokasta ja alkuun vaikeeta, mut tuottaa tulosta! ja koita sit vasta kuulilla :)
mä tein vaan tota harjotusta synnytyksen jälkeen ja yhtä kiree värkki on nyt ku ennenki.. huviksee tilasin noi kuulat ja eka kerralla onnistuin heti tekeen ihan mitä vaan ne sisällä, pystyin liikuttaa niitä ylösalas ja sain vedettyä takas sisään ku käsin kiskoin narusta.. että paikat on piukat ilman kuuliaki :)

Tosi vaikea vaan saada ne pysymään edes hetken kunnolla sisällä, se kuulan "reuna" puskee melkein samantien ulos :/ . No, ehkä ne siitä korjaantuu, en vaan olisi uskonut että noin radikaali muutos on synnytys noihin lihaksiin

Pieni realitycheck. Olet juuri puskenut sieltä alapäästä reilu 30 cm päänympärysmitalta olevan vauvan, joten ei kai se nyt vielä kolmessa viikossa kovin timmi voi olla. Kannattanee rauhassa malttaa vielä, tuossa vaiheessa kun monesti on paikat vielä ihan hajalla ja jälkivuotoakin vielä.

Ihan samoin kävi itsellänikin esikoisen syntymän jälkeen, kuulat eivät kestäneet sisälläni puoltakaan minuuttia!?
Sitkeästi laitoin ne vaan sinne takas ja makuulla, istuma-asennossa totuttelin niihin. Päivä päivältä ne sitten vain alkoi pysyä siellä paremmin. Meni varmaan 3-4kk ennenkuin paikat oli normaalin oloiset. Sen jälkeen kuulat ovat pysyneet ongelmitta tilanteessa, kuin tilanteessa vaikka koko päivänkin.

Eiköhän tuo ole aivan normaali ilmiö melkeinpä kaikilla? Geisha-kuulat on tehokas tapa saada ne paikat timmiksi, ja jatkuvalla kuulien käytöllä myös pitää se saavutettu taso.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Synnytyksestäsi on vasta vähän aikaa. Yritä pitää kuulat sisällä jännittämällä lantionpohjan lihaksia,ensin vain vähän aikaa ja sitten kun alkaa sujua,niin lisäät aikaa. Kyllä ne siitä korjaantuu!

Tälleen minäkin neuvoisin.

Alkuperäinen kirjoittaja koiramäkeläinen:
Ja kannattaa mielummin kostuttaa ne pallot vedellä ja sitten asentaa. Liukuvoidetta jos laittaa ni liukuukin helpommin ulos.

Tarkoitat kai vesiliukoista liukkaria..?
Mulla ainakin nyt synnytyksen jälkeen paikat on tooosi kuivat. Muuten ei nämä pallot mene ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 10 pv. synnytyksestä:
Ja kannattaa mielummin kostuttaa ne pallot vedellä ja sitten asentaa. Liukuvoidetta jos laittaa ni liukuukin helpommin ulos.

Tarkoitat kai vesiliukoista liukkaria..?
Mulla ainakin nyt synnytyksen jälkeen paikat on tooosi kuivat. Muuten ei nämä pallot mene ollenkaan.

EN vaan ihan vettä

Smartbalssien pinta on muutenkin erityisen liukasta materiaalia, joten alussa liika liukkaus voi olla haitaksi.
Minulla jäi nämä Smartballsit tavaks yli 3 vuotta sitten ja pitemmälle ehtineenä nämä liukastan aina ennen sisäänlaittoa. Muuten jo takertelevat runsaisiin häpyhuuliin. Liukkarina olen käyttänyt vieläkin vauvaöljyä, Natusan-merkkistä.

Kannattaa varmaan ensin tehdä ihan normaaleja lantionpohjalihastreenejä ennenkuin siirtyy kuuliin jos nyt tuntuu hankalalta. Tosin synnytyksestä niin vähän aikaa että tuo on ihan luonnollista ettei vielä ole lihakset palautuneet täysin samaan kuin ennen ja voi tuntua hankalalta. Kuitenkin suosittelisin aloittamaan ihan niillä puristeluliikkeillä eli ensin lyhyitä ja nopeita puristuksia parisenkymmentä, sitten pitkiä jännityksiä. Kyllä se siitä pikkuhiljaa. Myös syvien vatsojen treenaus auttaa tuossa ja muutenkin vatsalihasten jumppa. Netistä kannattaa googlettaa hyviä vatsalihasohjeita synnytyksen jälkeen.

Synnytyksen jälkeen rasittuneet k.o.-lihakset ei hetkessä pysty puristelemaan niitä geishakuuliakaan. Joten pikkuhiljaa kannattaa edetä. Ja hyvä tulee((:

mullakin synnytyksestä 1,5vuotta ja ostin kyseiset kuulat ja ei ne meinaa pysyä sisällä, ei millään...kai niitä pitäs vaan laitella sinne koko ajan, minä ku vinttasin ne yhen käyttö kerran jälkeen takasin kaappiin ku alkoi se valuminen ärsyttään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mullakin synnytyksestä 1,5vuotta ja ostin kyseiset kuulat ja ei ne meinaa pysyä sisällä, ei millään...kai niitä pitäs vaan laitella sinne koko ajan, minä ku vinttasin ne yhen käyttö kerran jälkeen takasin kaappiin ku alkoi se valuminen ärsyttään.

Älä luovuta, vaan useita kertoja päivässä lyhyitä aikoja kerralla oli minun tapa tottua niihin.

Ensinnäkin tuota virtsanlopetustestiä ei pidä tehdä kuin HARVOIN testatakseen lihakset, mutta ei harjoituksena. Voi alkaa vaikuttaa haitallisesti ko. toimenpiteeseen jatkossa (esim. rakko ei tyhjene kokonaan jatkossa)

Harjoittele kuulilla alkuun makuultaan, laita ne sisään ja jännitä lihaksia ja vedä samalla kevyesti niiden narusta. Kokeile tämän treenin jälkeen nousta kuulat sisällä ylös ja katso pysyvätkö jo pidempään sisällä kuin aiemmin. Pikkuhiljaa ne alkavat pysyä kauemmin, ja voit pitää niitä kotitöitä samalla tehden :)

Yhteistyössä