Skootterilla ajelevat....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Kuljetatteko lapsia ja minkä ikäisiä?

Itselläni siis skootteri ja tarkoitus olisi tänä kesänä kuljettaa 3 vuotiasta. Mietin itse ratkaisua, että ostaisin valjaat, jotka kiinnittäisin itseeni ja lapseen, ja tyttö istuisi tuossa edessä.

Onkos muita hyviä ehdotuksia? :)

*avaa myös sateenvarjon kammomammojen varalle*

Alkuperäinen kirjoittaja marde84:
hihi. aika ihanaa.tyttö varmaan tykkäää paljon ku saa mamman kanssa huristella :heart:

Sanoppa se ;) Viime kesänä vasta ihasteli ja istuskeli päällä kun tämä kyseinen "ÄITIN NOPO" oli vain paikallaan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Myö ollaan kans skootteria mietitty, mutta just tuo sit, että saako ja miten siinä kuljettaa lasta? Mielenkiinnolla jään seuraamaan ketjua =)

Lasta saa kuljettaa (kypärän kera tietenkin), mutta haluaisin tietää jonkun mahd. turvallisen ja hyvän tavan, että pienikin pysyy kyydissä! :)

Minun moposkootteri on rekisteröity kahdelle, mutta en tiedä uskaltaisinko tuota poitsua kovin kuljetella siinä.
Ainakin kypärä pitää olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Minun moposkootteri on rekisteröity kahdelle, mutta en tiedä uskaltaisinko tuota poitsua kovin kuljetella siinä.
Ainakin kypärä pitää olla.

Kahdelle nuo tuntuvat melkeen kaikki olevan, ja minun myös.. Minä kyllä uskallan kuljettaa mutta pitäisi saada tyttö hyvin minuun kiinni!
Ei se vauhti ole paljon pyörällä ajoa kovempaa (jos hissukseen ajaa) ja kypärä on ainakin superpaljon parempi kuin pyörän kyydissä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Myö ollaan kans skootteria mietitty, mutta just tuo sit, että saako ja miten siinä kuljettaa lasta? Mielenkiinnolla jään seuraamaan ketjua =)

Lasta saa kuljettaa (kypärän kera tietenkin), mutta haluaisin tietää jonkun mahd. turvallisen ja hyvän tavan, että pienikin pysyy kyydissä! :)

Joo, no tuo kypärä on tietty selvää, sitä just mietin että miten pysyy kyydissä:) Meijänkin 3v. kattelee ja ihastelee tätinsä skootteria, hällekin se on nopo tai moto :D

Hei

Se on hieno idea. Pikkuinen varmasti tykkää.
Tarkoitus on meidän pikkuinenkin nostaa muutaman vuoden päästä pyörän selkään.

Skootteriin ja moottoripyörään saa ostaa turvaistuimen jos lapsi ei ilman pysy/uskalla olla kyydissä: esim tällainen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000007517886

Sellaisen voi löytää tuurilla käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka-74:
Hei

Se on hieno idea. Pikkuinen varmasti tykkää.
Tarkoitus on meidän pikkuinenkin nostaa muutaman vuoden päästä pyörän selkään.

Skootteriin ja moottoripyörään saa ostaa turvaistuimen jos lapsi ei ilman pysy/uskalla olla kyydissä: esim tällainen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=99&conference=612&posting=22000000007517886

Sellaisen voi löytää tuurilla käytettynä.

En saa jostain syystä tuota linkkiä auki.. Tiedätkö nimeä kyseiselle istuimelle? tai merkkiä!

Kiitos, en tiennyt että on olemassa istuimia!! :)

Hei

Lapsi on heräilemässä niin laitoin puuron kiehumaan ja nyt onkin sitten päikkäreihin asti palstailutauko.

En ole merkkeihin vielä perehtynyt. Sen olen vain katsellut että istuimia on saatavissa ja täytyy ruveta soittelemaan moottoripyöräliikkeisiin ja kyselemään eri vaihtoehtoja sitten kun on ajankohtainen.
Tässä on yksi tuki-istuin:
http://www.oitracon.fi/mposa/lastenistuin.html

Niitä löytyy joistain moottoripyöräliikkeistä muunlaisiakin, mutta skootteriin voisi mennä tuollainen linkin kaltainen koska vauhti on hiljainen, mutta soittele eri liikkeisiin ja tee vertailua mitä tarjoavat.

Nyt pitää lähteä. Palveluammatti kutsuu : )

Minä vähän epäilen tuota turvallisuus puolta jos kiinnität lapsen itseesi.

Mahdollisessa kaatumisessa on sitten se vaara että lapsi jää allesi, siinä voi tulla pahaa jälkeä.

Muuten aihe on ajankohtainen meilläkin, isolla veikalla on skootteri ja pikkuväki kerjää isin kanssa ajelulle (aloittelevan mopoilija veikan kyytiin eivät pääse )

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:

Mahdollisessa kaatumisessa on sitten se vaara että lapsi jää allesi, siinä voi tulla pahaa jälkeä.

Muuten aihe on ajankohtainen meilläkin, isolla veikalla on skootteri ja pikkuväki kerjää isin kanssa ajelulle (aloittelevan mopoilija veikan kyytiin eivät pääse )

Juuri luin netistä kysymyksen, johon poliisi oli vastannut, että olisi hyvä, jos lapsi olisi kiinnitettynä itseensä (jos on edessä) mutta ei saa missään nimessä kiinnittää mitenkään itse ajoneuvoon!

Alkuperäinen kirjoittaja myymä:
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:

Juuri luin netistä kysymyksen, johon poliisi oli vastannut, että olisi hyvä, jos lapsi olisi kiinnitettynä itseensä (jos on edessä) mutta ei saa missään nimessä kiinnittää mitenkään itse ajoneuvoon!

Kiitos tiedosta =)

Yhteistyössä