Skootteri ja lapsen hoitoon vienti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skode
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mistä oot löytäny kolmevuotiaalle sopivan kypärän? mäkin oon katellu mutta ei missään oo ollu..

http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=2_29_46&products_id=8901

Tuossa vielä linkki

kiitän ja kumarran, jospa nyt sais ajeltua tuon isomman kanssa...

Mä yllätyin tästä myös... Mutta siellä oli myös kypäriä kokoa xs (kun tuo on xxs) ja ne useimmiten kuulemma sopivat jo 3v. päähän. Mutta minusta se näytti kovin isolta, tuo xxs oli jotenkin pienempi/sirompi

mulle sanottiin suoraan ettei niin pieniä oo mitkä olis kolmevuotiaalle sopivia!!! ja käskettiin vaan oottaa muksun kasvamista. :headwall:
taidan ihan käydä tuolla paikan päällä kattomassa jos löytyisi sopiva.

no myyjällä oli tuo kypärä omalle 1,5v. Ihme että on tuollaista sanottu, kun kerran oikeasti on kypäriä olemassa, jopa useampia malleja 3-vuotiaalle.

paikallinen nihilistiliike, jossa älyn kovat hinnat, en asioi enää siellä..

mistä oot löytäny kolmevuotiaalle sopivan kypärän? mäkin oon katellu mutta ei missään oo ollu..

http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=2_29_46&products_id=8901

Tuossa vielä linkki

kiitän ja kumarran, jospa nyt sais ajeltua tuon isomman kanssa...

Mä yllätyin tästä myös... Mutta siellä oli myös kypäriä kokoa xs (kun tuo on xxs) ja ne useimmiten kuulemma sopivat jo 3v. päähän. Mutta minusta se näytti kovin isolta, tuo xxs oli jotenkin pienempi/sirompi

mulle sanottiin suoraan ettei niin pieniä oo mitkä olis kolmevuotiaalle sopivia!!! ja käskettiin vaan oottaa muksun kasvamista. :headwall:
taidan ihan käydä tuolla paikan päällä kattomassa jos löytyisi sopiva.

no myyjällä oli tuo kypärä omalle 1,5v. Ihme että on tuollaista sanottu, kun kerran oikeasti on kypäriä olemassa, jopa useampia malleja 3-vuotiaalle.

paikallinen nihilistiliike, jossa älyn kovat hinnat, en asioi enää siellä..

mulle luvattiin jopa 125E tuo junnu kypärä

Alkuperäinen kirjoittaja puuhevonen:
uskaltaisin viedä. istuttaisin tosin eteeni noin pienen ja kypärä päähän. tai sitten tosiaan, jos joku istuin löytyisi...mutta minusta ok juttu.

aikanaan minun veljeäni (60-luvulla ) kyyditetty näihn: isä ajanut mopoa (ei tietenkään kypärää ), äiti istunut perässä ja pitänyt kiinni vaunuista, jotka tulleet mopon perässä.

totaalirepeäminen :laugh: ajat ollu vähän toiset :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
asuttiin ulkomailla niin matkustimme koko perhe 4 henk, saman mopon kyydissä. pienempi lapsi edessä ja toinen minun ja toisen vanhemman välissä takana. yleinen käytäntö olen nähnyt jopa 6 henk.saman mopon kyydissä. kun hiljalleen ajelee niin turvallisesti menee.

jep. näin siis ulkomailla. Pyörän rekisteriotteesta voi katsoa kuinka monelle siinä on istumapaikat.

Kysymys:
Olisin kysynyt lapsen kyyditsemisestä skootterilla.
Onko se ylipäätään turvallista/sallittua? Epäilyttää kovasti, kun eihän siinä ole mitään turvavöitä. Jos lasta voi kyyditä, niin minkä ikäistä/pituista?

Vastaus:
Kyllä kyyditseminen luvallista on, kunhan seuraavat edellytykset täyttyvät.
Moposkootterilla kuljetettaessa on matkustajalla yläikäraja ja pituusraja kulkee siinä, että jalat ylettyvät tukevasti jalkasuojuksille.
Moottoripyörällä, jota ei ole varustettu sivuvaunulla, saa kuljettaa enintään yhtä matkustajaa. Edellytyksenä on kuitenkin, että matkustajaa varten on sopiva istuin ja jalkatuet. Sivuvaunulla varustetun moottoripyörän sivuvaunussa saa kuljettaa enintään kahta matkustajaa.
Kaksipyöräisellä mopolla saa kuljettaa enintään kymmenvuotiasta lasta.
Edellytyksenä on kuitenkin, että lasta varten on tarkoituksenmukainen istuin ja tarpeelliset jalkojen suojukset.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
uskaltaisin viedä. istuttaisin tosin eteeni noin pienen ja kypärä päähän. tai sitten tosiaan, jos joku istuin löytyisi...mutta minusta ok juttu.

aikanaan minun veljeäni (60-luvulla ) kyyditetty näihn: isä ajanut mopoa (ei tietenkään kypärää ), äiti istunut perässä ja pitänyt kiinni vaunuista, jotka tulleet mopon perässä.

Nimenomaan! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Eewok:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:

Nimenomaan! :laugh:
Jeps ei tätä repeämättä voinut lukea!

Yhteistyössä