Skootteri ja lapsen hoitoon vienti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skode
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

skode

Vieras
Uskaltaistteko viedä 3-vuotiasta skootterin kyydillä päiväkotiin?
Meillä vaan toisella on auto (ja ajokortti) ja toisella sitten skootteri. Teemme vuorotyötä molemmat, joten se ei onnistu että autoileva veisi lapsen aina tarhaan, koska vuorohoidossa ollaan tosi tarkkoja siitä että lapsi saa olla VAIN sen ajan päiväkodissa kun vanhemmat ovat päällekäin töissä

uskaltaisin viedä. istuttaisin tosin eteeni noin pienen ja kypärä päähän. tai sitten tosiaan, jos joku istuin löytyisi...mutta minusta ok juttu.

aikanaan minun veljeäni (60-luvulla ) kyyditetty näihn: isä ajanut mopoa (ei tietenkään kypärää ), äiti istunut perässä ja pitänyt kiinni vaunuista, jotka tulleet mopon perässä.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Olen nähnyt pari kertaa skootterin perässä sellaisen pyörän lastenistuimen. Toimiskohan?

taitaa olla vaarallisempaa kuin se että lapsi istuisi edessä sylissä.
Kun on köytettynä istuimeen ja sattuu kaatuamaan, niin jää kiinni skootteriin ja skootteri voi (helpommin) tulla päälle.

ihanaa kun olette tota mieltä :)
Mä niin stressasin että uskalletaanko ruveta tuohon, vaikka pakkohan se periaatteessa on.
Kypärä on toki ja paksu takki ym. Isompana (5v. tms.) sitten taakse istumaan, mutta ei tota 3-v. häärää uskalla kyllä laittaa.

Mä kuskaan meijän tenavia skootterilla (6v ja 8v, siis vaan yhtä kerrallaan), rekisteröity kahdelle ja molemmilla kypärä tietty.
Mulla on skootteri ajossa toukokuusta - syyskuun loppuun ja nyt on toukokuussa kuskattu hoitoonkin (ei kyllä pakkasaamuina :| , mä oon vähän mukavuuden haluinen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen nähnyt pari kertaa skootterin perässä sellaisen pyörän lastenistuimen. Toimiskohan?

Kun on köytettynä istuimeen ja sattuu kaatuamaan, niin jää kiinni skootteriin ja skootteri voi (helpommin) tulla päälle.

Jos lapsi istuu sylissä edessä niin helpomminhan se lapsi jää skootterin alle jos kaadutaan kuin jos on istuimessa mikä on skootterissa kiinni.
Sittenhän olis turvallisempaa kuljettaa pyörälläkin sylissä kuin istuimessa. :)

Olen myös taipuvainen kannattamaan tuota edessä sylissä vaihtoehtoa. Meidän 2,5 vuotias moottoripyöräilee isin kanssa niin.

Jos lapsi istuu sylissä edessä niin helpomminhan se lapsi jää skootterin alle jos kaadutaan kuin jos on istuimessa mikä on skootterissa kiinni.
Sittenhän olis turvallisempaa kuljettaa pyörälläkin sylissä kuin istuimessa. :)

skootteri on ihan himpun verran painavampi..... eli lapsi raahautuisi siellä pahemmin alla. Kun jos on ns. irrallaan sylissä niin (saattaa ) lentää kauemmas skootterista ja selvitä pienemmillä vammoilla kun se että jäisi 100kg painavan skoden alle

asuttiin ulkomailla niin matkustimme koko perhe 4 henk, saman mopon kyydissä. pienempi lapsi edessä ja toinen minun ja toisen vanhemman välissä takana. yleinen käytäntö olen nähnyt jopa 6 henk.saman mopon kyydissä. kun hiljalleen ajelee niin turvallisesti menee.

Alkuperäinen kirjoittaja .....:
asuttiin ulkomailla niin matkustimme koko perhe 4 henk, saman mopon kyydissä. pienempi lapsi edessä ja toinen minun ja toisen vanhemman välissä takana. yleinen käytäntö olen nähnyt jopa 6 henk.saman mopon kyydissä. kun hiljalleen ajelee niin turvallisesti menee.

Juu, 4 meitäkin on samalla mopolla matkustanu maailmalla.

Moottoripyöralläki voi viedä pinetä just nimenomaan edessä ja vyöllä takana istuvassa vanhemmassa kiinni. Nii ja tietysti molemmillapitää olla kypärä. Siskon miehellä on moottoripyörä ja omia lapsiaan kuskaa just noin.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
mistä oot löytäny kolmevuotiaalle sopivan kypärän? mäkin oon katellu mutta ei missään oo ollu..

http://www.ajbike.fi/product_info.php?cPath=2_29_46&products_id=8901

Tuossa vielä linkki

kiitän ja kumarran, jospa nyt sais ajeltua tuon isomman kanssa...

Mä yllätyin tästä myös... Mutta siellä oli myös kypäriä kokoa xs (kun tuo on xxs) ja ne useimmiten kuulemma sopivat jo 3v. päähän. Mutta minusta se näytti kovin isolta, tuo xxs oli jotenkin pienempi/sirompi

mistä oot löytäny kolmevuotiaalle sopivan kypärän? mäkin oon katellu mutta ei missään oo ollu..

Tuossa vielä linkki

Mä yllätyin tästä myös... Mutta siellä oli myös kypäriä kokoa xs (kun tuo on xxs) ja ne useimmiten kuulemma sopivat jo 3v. päähän. Mutta minusta se näytti kovin isolta, tuo xxs oli jotenkin pienempi/sirompi

mulle sanottiin suoraan ettei niin pieniä oo mitkä olis kolmevuotiaalle sopivia!!! ja käskettiin vaan oottaa muksun kasvamista. :headwall:
taidan ihan käydä tuolla paikan päällä kattomassa jos löytyisi sopiva.

Tuossa vielä linkki

mulle sanottiin suoraan ettei niin pieniä oo mitkä olis kolmevuotiaalle sopivia!!! ja käskettiin vaan oottaa muksun kasvamista. :headwall:
taidan ihan käydä tuolla paikan päällä kattomassa jos löytyisi sopiva.

no myyjällä oli tuo kypärä omalle 1,5v. Ihme että on tuollaista sanottu, kun kerran oikeasti on kypäriä olemassa, jopa useampia malleja 3-vuotiaalle.

Yhteistyössä