SKANDAALI PALJASTUNUT: HELSINGISSÄ SALAISIA POTILASTIETOJA SÄILYTETTY AVOIMISSA LAATIKOISSA TERVEYSASEMAN VESSASSA JONNE PÄÄSY KELLÄ TAHANSA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JÄRKYTTYNYT -VIERAS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No heh. Hallintokäytävän vessassa, jota ei ole tarkoitettu yleisölle, vaan henkilökunnalle. Ovi tosin ei ollut lukossa, mutta inhimillisiä erehdyksiä valitettavasti sattuu, vaikka ei saisi. Potilas on itse ollut väärässä paikassa, ja nostaa nyt siitä sitten hirveän haloon, en ymmärrä :/ Vessa tosin on outo paikka säilyttää arkistoitavia papereita, mutta ehkäpä niille ei sitten muuta paikkaa ollut?

No minusta oli hassunhupaisaa kuunnella lääkärin sanelua rva Svenssonin peräpukamista, kun olin poikani nivelsiteiden vuoksi terveyskeskuksessa. :/
Vielä repäisevämpää oli kuunnella hänen seuraavaa lääkitystään vaivaansa ja sijoituspaikkaansa terveyskeskuksen vuode-osastolla.(vanhustentalon asukki, kuulin)

Tästä laitoin heti reklamaatiota menemään, omalla nimelläni. Ei ole tullut vastausta.

SOITA TIETOSUOJAVALTUUTETULLE!
EI NE ITE TEE MITÄÄN JOS EI SE TAHO JONKA NIITÄ KUULUU VALVOA, PUUTU ASIAAN!!!!
ROSKIKSEEN OVAT HEITTÄNEET PAPERISI, JA JOKU DUUKKARI ON NE KAIVANUT JA LUKEE KIRJETTÄSI PARHAILLAAN.

Siellä on kuulkaas kaikki tällä hetkellä niin sekaisin kun arvoisa kaupunki päätti yhdistää sinne Pukinmäen asiakkaat. Me menetimme ihanan neuvolahoitajamme puksulaisille, meiltä asiaa ei edes kysytty. Nyt saimme entisen puksun hoitajan, nyrpeä vanha akka jonka kanssa kemiat ei mene yksiinv aikka kuinka yrittäisi.

Muutenkin muuttoa muutamalla käynnillä seuranneena, paperit kulkivat avoimissa lainalaatikon laatikoissa ja seisoivat käytävien ja huoneiden nurkissa, joka paikkaan oli ovia auki muuton takia. En siis yhtään ihmettele että potilas on mennyt väärään vessaan kun hallintotieto ja pääsy vain henkilökunnalle lukee siinä ovessa, joka siis on auki. Mistäs voit siis tietää ettei sinne saa mennä jos et ole kyseisellä terveysasemalla avoimia tiloja ennen tutkiskellut. Ja muutnekin kun ennen henkilökunnan tiloja olleet onkin muutettu potilastiloiksi..

Että näin meillä koillis-helsingissä

Alkuperäinen kirjoittaja äitylipäityli:
Kummallista,kun näitä salattuja papereita löytynyt nyt vaikka mistä..Eikös Kuopisossa just ollut se juttu,että joku perhe löysi taloyhtiön roskiksesta salaisia asiakirjoja..?Sattumaako..?

Eikun salaliitto
c035.gif

Meidän terveysasemalla on töissä juorueukko joka lukee naapureiden potilastiedot ja kertoo ne sit kylillä. Se sanoo että on aina tehnyt niin ja että saa tehdä vastaisuudessakin. Miksi kukaan potilaista ei valita minnekään?

Minä olen tehnyt rikosilmoituksen poliisille kun tietojani oli luettu satoja kertoja ilman että mitään syytä. Mulla oli sukupuolitauti ja se oli kai kinnostanut entisiä luokkatovereita jotka nyt siis terveysalalla. Vieläkään ei ole mitään tapahtunut vaikka turhat lukemiset ja käynnit tiedoissani on mustaa valkoisella. Vaadin rangaistusta henkilötietojeni ja arkaluontoisten tietojeni luvattomasta käsittelystä ja levittämisestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän terveysasemalla on töissä juorueukko joka lukee naapureiden potilastiedot ja kertoo ne sit kylillä. Se sanoo että on aina tehnyt niin ja että saa tehdä vastaisuudessakin. Miksi kukaan potilaista ei valita minnekään?

Alkuperäinen kirjoittaja NIINKÖ?:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mitä mä voin tehdä????

Tietääkö kukaan kuinka tulee toimia että saa kiinni luvattomat käyjät jotka on käynyt luvatta terveystiedoissa? Miten asia todistetaan ja kauanko prosessi kestää että saavat rangaistuksen?

Synnytyssairaalassa luin käytävällä odottaessa vahingossa muiden potilaskertomuksia. Ne oli jätetty siihen potilasten odotuskäytävälle missä tavallisesti on lehtiä...

En edes ole hirveän yllättynyt moisesta. Nuori olen vieläkin, mutta nuorempana olin töissä yhdessä Helsingin isossa sairaalassa ja kun olisitte nähneet miten siellä "tietosuoja"-jätteitä kohdeltiin. Eli siis käytännössä papereita joissa on potilastietoja ja jotka olivat menossa tuhottavaksi. Pahvilaatikon päälle vielä teipattiin hienosti tarra jossa luki "tietosuoja" tms, jotta varmasti haluavat tiesi mikä laatikko kannatti avata, jos tahtoi toisten tietoja urkkia. Ja tosiaan näitä laatikoita oli välillä pitkin sairaalan käytäviä vaikka ne olisi pitänyt säilyttää lukittujen ovien takana hävittämiseen asti.

Yhteistyössä