" sivistynyt" hääleikki ( 12kk)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tehtävät jaettiin niin, että morsiuspari valitsi vieraiden joukosta: komeimman kaljun, tarttuvan naurun, tärkeän henkilön, hyvän tyypin jne. Nämä henkilöt sitten saivat kirjekuoressa tehtävän vien morsius parin ongelle heinäkussä, pidän morsiusparille pikkujoulut joulukuussa jne.

Saa nähdä miten tässä vuoden aikana sitten tehtäviä toteutetaan. niin ja morsiuspari ei tiennyt tehtävistä etukäteen ja ihmettelivät mitä bonus-kuoria vieraille jaetaan :D

Meidän häissä oli leikki toteutettu niin, että valittiin 12 vapaaehtoista ja heistä jokainen valitsi kuukauden ja määräsi meille jonkun tehtävän (esim leipokaa joulukuussa pipareita). Musta on typerää määrätä vieraita tekemään jotain hääparin eteen, en mä ainakaan kehtaisi soitella mummulleni et "koskas sä tuut noi meidän ikkunat peseen"...

LOKAKUUSSA ruskaiseen metsään kulkee mutkainen tie. Silloin minä hääparin makka-raretkelle vien.

Elokuviin vien parin tässä kuussa, eihän pi-meitä iltoja kestä muuten MARRASKUUS-SA.

JOULUKUUSSA ennen lomia vien hääparil-le glögiä ja keksejä. Voi pari sitten aattona rauhassa nauttia…

TAMMIKUUSSA sauna meillä lämpiää. Tervetuloa hääpari iltaa meille viettämään.

HELMIKUUSSA pulkkamäkeen vien Peten ja Mian, pepun alle kelpuutamme vaikka lau-deliinan.

MAALISKUUSSA kissat mouruaa. Silloin tämä vieras laatikot siivoaa.

HUHTIKUU on pupujen ja noitien aikaa. Silloin vien hääparille mämmiä ja pääsiäisen taikaa.

TOUKOKUUSSA aurinko alkaa ikkunan takaa loistamaan. Silloin minä riennän niitä Helineille puunaamaan.

KESÄKUUSSA mehiläiset ja perhoset kukissa pörrää, minä silloin Mialle ja Petelle vaippoja jo kärrään.

HEINÄKUUSSA hääpari kakkukahvit mi-nulle tarjoaa, kun yhdessä tätä hääpäivää muistellaan.

ELOKUUSSA on terassiaikaa, maljat silloin parille tarjoan ja laulu raikaa!

SYYSKUUSSA verkot veteen heitän, pian jo hääparille makoisan kalakeiton keitän.

Meidän häissä tämä leikki oli järjestetty meidän tietämättämme (enkä usko, että oli leikkimuodossakaan tehty). Olipa muuten vaan mukava yllätys kun kuukausi häiden jälkeen alkoi kuukausittain tulla korttia, kukkia, leffaliput jne... Asuimme siis kaukana suvustamme tuolloin, joten kaikki tehtävät oli sellaisia kaukaa toteutettavia. Meidän häissämme tosin kaikki olivat meille läheisiä, enkä usko että ketään erityisesti vitutti yhden kortin lähettäminen (ainakaan toivottavasti).

Miksi häissä muuten yleensä on pakko aina järjestää näitä ärsyttäviä leikkejä, joista kukaan ei oikeesti ees tykkää? Suurin osa juhlakansasta painuu aina tupakalle tai vessaan piiloon kun nää leikit alkaa.

Onko nämä leikit jotain kaasojen pakkomielteitä vai tykkääkö joku teistä oikeesti häissä näistä leikeistä? Itse katoan aina leikkien ajaksin johonkin mahdollisimman kauas turvaan.

• Tykkää
Reactions: Peppi1981
Tuollaiset pakkotehtävät eivät ole mukavia häävieraille.

Parempi ehdotus hääleikiksi on sellainen, jossa muutaman tuolin alle teipataan esim. sydän. Se, joka löytää sydämen, saa jonkun kivan yllätyksen, esim. karkkia, minipelin, kukkia, minikuoharipullon...

[QUOTE="vieras";26565003]Hääpari tai varsinkin sulhanen haluaa aikuismaiset ja sivistyneet häät. Kuitenkin olisi kiva muisto se että joka kuukaudelle olisi aina joku tehtävä joka annettaisiin hääpärin ystäville.

Esim: tietämissäni häissä porukka kiersi tuolien ympärillä kun musiikki soi, kun musiikki loppui kaikki yrittivät istua ja se ketä ei päässyt istumaan ( koska yhdelle ei riittänyt tuolit ) sai tammikuun lapun, jossa oli että vaikka vie hääpäri laskettelemaan. Sitten kierros jatkui, yksi tuoli taas vähemmän ja seuraava putoaja sai helmikuu jossa oli vaikka tarjoa hääpärille elokuvailta. yms..

Kuitenkaan näihin häihin on kielletty tuolileikki tai ylipäätään leikit, pitää olla sivistyneet joten ideoita kaipailisin miten saisimme aikuismaisesti jaettua noi 12kk , minkä "leikin " kautta?[/QUOTE]

Ollaankohan me oltu samoissa häissä? :D
En tiedä kuinka moni toteutti oikeasti tuon, ainakin yksi toteutti mutta muista en tiedä! Voihan ne kuukaudet vain arpoa, ei siinä mitään leikkiä tarvita.

Jos hääpäri ei halua leikkejä, älä niitä järjestä. Ne on kiusallisia kaikille osapuolille. Lapsille voi järjestää ohjelmaa, mutta kiva jos aikuiset saa olla rauhassa.

Ainoo hauska hääleikki mihin oon törmännyt, oli semmonen että oli iso laatikko missä paperia päällä ja siinä ohjeet esim "Vie tämä laatikko jollekkin kellä on Nissan-merkkinen auto". Sitten etit nissanin omistajan ja hän avaa laatikon josta tulee uusi paperoitu laatikko missä taas ohje "etsi joku joka on hoitanut morsianta vauvana" jne erilaisia vihjeitä.. Kunnes laatikossa on jäljellä vain yksi paketti, joka viedään hääparille ja siellä on joku pieni yllätys hääyöksi.
Tuossa tutustuu kivasti häävieraisiin ja herättää keskustelua, kun kiertelee etsimässä kelle paketin voisi antaa, eikä sitoudu mihinkään.

Tehtävät kyllä kannattaa tehdä helpoiksi myös vieraille. Minä en ainakaan menisi kenenkään kaappeja/ikkunoita pesemään, enkä kalakeittoja keitttelisi, en myöskään pikkujouluja järjestäis, enkä pipareita leipoisi.
Kortin voisin lähettää...

Mun mielestä ihan kiva leikki oli sellainen, johon vieraiden ei tarvinnut osallistua muuta kuin katsojan roolissa. Eli hääparista heijastettiin kuvia taipaleen varrelta, ja sitten vuoronperään (ensin morsiamelle sitten sulhaselle) esitettiin kysymyksiä kuviin liittyen tyyliin a, b vai c. Olivat hauskoja. Ja se joka tiesi enemmän, voitti, ja häviäjä joutui sitten tekemään jotain puolisonsa hyväksi, en muista mitä.

Yksi versio tuosta on, että tehtävälappuset on piilotettu ilmapalloihin, jotka piti rikkoa. Henkilöt kannattaa tosiaan valita etukäteen, esim. lähimpiä sukulaisia, kuten sisaruksia ja vaikka kummeja, pari läheistä kaveria. Eikä ole pakko joka kuukaudelle keksiä tekemistä.

Meidän häissäkin oli vastaava leikki, vaikka olin etukäteen toivonut, ettei mitään nolaavia hääleikkejä. En muista, että yksikään olisi toteuttanut noita. Yhden muistan soittaneen, että hänen olisi pitänyt tulla pesemään meidän ikkunat tms. mutta eipä tullut 200km päästä sitä varten. ;)

[QUOTE="vieras";26569957]Mun mielestä ihan kiva leikki oli sellainen, johon vieraiden ei tarvinnut osallistua muuta kuin katsojan roolissa. Eli hääparista heijastettiin kuvia taipaleen varrelta, ja sitten vuoronperään (ensin morsiamelle sitten sulhaselle) esitettiin kysymyksiä kuviin liittyen tyyliin a, b vai c. Olivat hauskoja. Ja se joka tiesi enemmän, voitti, ja häviäjä joutui sitten tekemään jotain puolisonsa hyväksi, en muista mitä.[/QUOTE]

Joo, katsojista kiva, hääparista nolo.

Mä olen ollut joskus häissä, jossa kaikille jaettiin tyhjä lappu ja siihen piti kirjoittaa oma nimi ja mitä haluaisi järjestää hääparille. Sitten laput kerättiin ja nostettiin hatusta joka kuukaudelle satunnaisesti joku toteutettava. Tuolla tavalla jokainen sai keksiä sellaisen tehtävän mikä itsellekin sopi ja toisaalta seassa oli tosia hauskoja ja persoonallisia, joita tuskin kukaan muu olisi osannut tai uskaltanut laittaa vieraamman toteutettavaksi.

oikeesti kammottava idea, miksi sille hääparille pitää tehdä jotain palveluksia. ihme tyyppejä sellaset jotka niitä kaipaa... en haluaisi olla noissa häissä!!!!

Joo, mekin haluttiin häät ilman leikkejä, mutta yhden vanhemman sukulaisnaisen piti ruveta ihan ex tempore järjestämään morsiamen ryöstöä. Itseäni vituttaa kaikki hääleikit, joten eipä tuo ainakaan tunnelmaa nostanut...

Jos hääpari ei halua hääleikkejä, niin se perkele tarkoittaa että EI HÄÄLEIKKEJÄ! Koittakaan nyt saatana kunnioittaa hääparia ja heidän toiveitaan.

Mun mielestä tää ois parempi niin että hääpari toteuttais ne tehtävät niille jotka laput saa.

Jep, kerrankin näin päin :D! Yleensä vieraat saa tuoda lahjaksi rahaa, hääleikkien kohdalla saa raottaa kukkaroaan ja nyt vielä parhaassa tapauksessa vuosi jälkikäteenkin on taas yksi pari jotain vailla häidensä nojalla.

Ja varsinkin jos hääpari ei niitä leikkejä halua, niin leikkiköön kaaso keskenään pihalla pakolliset kuviot ja jättäkööt muut rauhaan :).

Muutama ihan ok ehdotus on tullut, mutta jos ap:n ystävät eivät halua mitään leikkejä, niin silloin kukaan ei järjestä häihin mitään leikkejä. Toki ap voi etukäteen ehdottaa jotain hääparille, mutta jos he edelleen toivovat, ettei leikkejä, niin sitten ei leikkejä.

Yhteistyössä