siviilivihkiminen

• Viestiketjun aloittaja "muori"
  • Ensimmäinen viesti
"muori"
täällä ketään joka on mennu naimisiin maistraatissa? Millanen toimenpide,koruton ja parissa minuutissa ohi? tällanen käsitys mulla on..tämä meillä kai edessä kun mies ei kuulu kirkkoon.

flop
Joo ei se paria minuuttia kauempaa kestänyt ja melko koruton, ihan miten itse tahdot. Voi siis soittaa omaa musiikkia jos haluaa jne, mutta me ei järjestetty mitään sellaista

Joo, me mentiin joulukuussa. Sormusten vaihtoineen meni koko hommaan noin 3-4 min. Ei kyllä muuta haluttukkaan, käytiin kolmisteen vaan. Mutta kaverilla oli omissä häissään ihan juhlaväkeä ja musiikkia ja muuta.
Kaunis oli se teksti jonka se vihkijä luki, siinä puhuttiin perheestä ja sellaista. Oli ihan kiva.

meilläkin tuo en edessä reilun kuukauden päästä.Kukkapuska ja sormus ostetaan ja mulle uus mekko.Mies laittaa puvun. Meillä tulee 2 kaveria todistamaan ja se ei kestä todellakaan montaa minuuttia.sen jälkeen mennään kaikki syömään. Kesällä vaihdan itse uskontoa ja sitten meillä on kirkossa avioliittoon siunaaminen ja isommat juhlat ei siis enää vihkiminen sillä sehän on tuolloin jo suoritettu.
Onnea teille matkaanne :hug:

"muori"
me mentiin oikeustalolla naimisiin kahden todistajan läsnä ollessa ja järjestettiin lähemmille ystäville juhlat sitten myöhemmin :)
Näin mekin on ajateltu,kahden kesken naimisiin ja kahvikekkerit lähimmille sit myöhemmin. mistään prinsessahäistä en todellakaan enää haaveile,kunhan nyt naimisiin pääsee niin siinä ne haaveet on. Mies ilmotti ettei hän halua ees pukua päälle laittaa,kauluspaita ja siistit housut saa riittää.

"tytsyjen äiti"
Meillä oli muutaman minuutin toimitus se itse vihkiminen. Joku pieni puhe, sormusten vaihto yms. Oma ystäväpariskunta oli todistajina. Mentiin muuten vihille perjantaina, saa palkallisen vapaapäivän :) Pidettiin sitten lauantaina hyvät bileet, musiikkia, ruokaa ja ystäviä&sukulaisia (n.35 vierasta). Siitä lähdettiin illalla vielä Tukholmaan ja sviitissä vietettiin hääyö. Tosi hyvät muistot jäi meidän"häistä" vaikka se virallinen vihkiminen oli tosi nopea ja koruton toimitus. Me ei mieheni kanssa kuuluta kirkkoon, niin siitä tämä maistraatissa käynti..

• Tykkää
Reactions: Marza1970
[QUOTE="muori";25812059]Näin mekin on ajateltu,kahden kesken naimisiin ja kahvikekkerit lähimmille sit myöhemmin. mistään prinsessahäistä en todellakaan enää haaveile,kunhan nyt naimisiin pääsee niin siinä ne haaveet on. Mies ilmotti ettei hän halua ees pukua päälle laittaa,kauluspaita ja siistit housut saa riittää.[/QUOTE]

Me aikamme pähkäiltiin pukeutumista ja mentiin sit farkuissa. Ihan siis siistit ja ihjät ja mulla oli vielä ihan uusi paita, mutta farkut. Hyvin meni. Käytiin myöhemmin illalla pubissa kuuntelemas bändiä, kaksin.

Just meidän juttu.

mo1
Meillä oli siviilivihkiminen juhlapaikalla. Vaikka siitä nyt ei kysyttykään, niin kerron silti. :D

Meillä tuo toimitus taisi kestää noin vartin, ei tullut tarkkaa aikaa kellosta kytättyä. Mulla oli ihan morsiuspuku kaikkine hipsuttimineen ja miehellä shaketti tms (en nyt enää muista sen puvun virallista nimeä). Musiikin tahtiin marssittiin sisään, isä saattoi mut alttarille. Vihkijä (oikeudesta tullut, kun maistraatista ei saatu ketään) toivotti vieraat tervetulleeksi, sulhasen isä piti puheen, vihkijä vihki, tuttava lauloi laulun ja sitten marssittiin pois musiikin tahtiin, kierrettiin piiloon ja vieraiden poistuttua vihkitilasta marssittiin uudelleen pihalle ja vieraat sai heitellä riisiä. :)

"vieras"
Koruton oli, mentiin oikeustalolla. Notaarilla oli ilmeisesti kiire, kun pajatti tekstin paperista nopeammin kuin olisin ikinä kuvitellut. Lähinnä se nauratti. Myös esikoinen kolmevee heitteli sekaan omia kommenttejaan. Vieraat olivat mukana huoneessa. Ihan tyytyväinen olin, kun ei kuuluta kirkkoon ja muutenkin oli pienet häät. Tärkeämpää oli se juhla vihkimisen jälkeen. Oli kaunis ja ihana päivä, ei se itse toimitus siitä tehnyt parempaa tai huonompaa.

Yhteistyössä