Alkuperäinen kirjoittaja sivarin ämmä:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
mä olen sitä mieltä että sivari on perseestä.. anteeksi nyt vaan mutta se on.. koitetaan päästä vähemmällä ja helpommalla, siisti sisäduuni ettei vahingossakaan tarttis tehä mitään mistä ei mahdollisesti tykkäis.. kun saa sitte olla muuten kotona ja nähdä kavereita.. mennä vaikka äitin helmoihin passattavaksi ja lellittäväksi.. tosin eihän inttikään ole enää ihan entisensä.. sauvakävelyä ja nintendoa.. ettei vaan joudu itseään rasittamaan |O
Siis TOSIMIES opettelee tappamaan, juoksee metsässä, haisee pahalta, kaivaa kuoppaa. Not my cup of tea.
Paljon enemmän arvostan sitä, että sivarit antavat jotakin oikeasti hyödyllistä tälle yhteiskunnalle: työpanoksensa.
edelleenkin siellä opetellaan puollustamaan maata, tottelemaan käskyjä (hyvin tarpeellinen taito sellaisessa tilanteessa jossa ei ole mahdollisuutta ruveta vääntämään kättä onko asia tarpeellinen,kiva,haluaako niin tehdä, ymmärtääkö että miksi niin tehdään etc)
opetellaan tietynlaisia käytännön taitoja...
sivarit on velliperseitä joita ei hyvita tehdä jotain juttua, koska se ie ole kivaa..
mä olen sitä mieltä että armeijan tulisi olla pakollinen niin miehille kuin naisillekkin, ilman mitään vapautuksia ja lievennyksiä.. nykyään nuoret miehet ja naiset ovat niin pilalle passattuja, loputtomuuteen asti ymmärrettyjä ja tuettuja, mistään ei joudu vastuuseen ja kaikesta pyritään tekemään helppoa, kivaa ja mukavaa... ja jos ei joku asia huvita niin sitten vaikka palkitaan ja ymmärretään taas.. houkutellaan ja maanitellaan.. minkäänlaista kunnioitusta auktoriteettejä vastaan ei vaadita..