Sitteristä

Esikoiselle ostettiin sitteri, eikä se siinä koskaan viihtynyt. Jos sellaisen saa vaikka lainaksi joltain, niin kannattaa ottaa, ei sitten sen hankkiminen niin paljon harmita jos jää käyttämättä. Muutenkin vauvat viihtyy aika vähän aikaa sitterissä, ei ole ehkä se välttämättömin ostos.
 
Mun mielestä kantsii hankkia, vaikka käytetty, jos ei halua maksaa paljoa. Ei olisi suuri investointi, kun lapsi saattaa viihtyä siinä niinkuin meillä ovat viihtyneet...ja ollut suurenmoinen apu! Meillä nukahti monesti siihen unillekkin paremmin kuin sänkyyn tms. Suosittelen!!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:33 esikoinen tulossa kirjoitti:
voiko turvakaukalossa pitää pientä vauvaa aluksi - siis myös kotona? ja hankkia sen sitterin sitten esim. parikuukautiselle?
Minä olen ymmärtänyt, että turvakaukalossa ei saisi vauvaa makuuttaa/istuttaa enempää, kuin on automatkojen takia tarpeen. Ei tosin sitterissäkään saa kohtuuttomia aikoja pitää. Ja vastasyntynyttä ainoastaan makuuasentoon menevässä sitterissä. Saa korjata, jos olen väärässä :wave: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 16:33 esikoinen tulossa kirjoitti:
voiko turvakaukalossa pitää pientä vauvaa aluksi - siis myös kotona? ja hankkia sen sitterin sitten esim. parikuukautiselle?

Minä tuon kaukalon jättäisin vallan autoiluun, joutuu olemaan ainakin meillä välillä pitkiäkin pätkiä siinä. Parempi olisi vaikka ihan suorassa lattialla makoilemassa tai sitten ellei lattialla viihdy, niin sitterissä.

Minä ennemmin ostaisin tällaisen kunnollisen jumppatelinesysteemin ja jumppapeiton kuin sitterin. Meillä ainakin aika vähälle jäi sitterin käyttö. Kun taas jumppaamassa viihdyttiin todella hyvin kun oli mielenkiintoista katseltavaa ja kosketeltavaa.
 
Heips,

käsittääkseni vauvan selän tulisi olla luonnollisen pyöreänä ja turvakaukalossa selkä joutuu olemaan liian suorassa, joten siinä istuttaminen jatkuvaan ei ole kauhean suotavaa. Tosin toki lattiallakin vauvan selkä on suorassa, joten tiedä sitten... :/ Jostain kantoliinan sivuilta tällaista tietoa bongasin (sivua en nyt muista). Itse ajattelin sitten aikanaan (odotus nyt vasta aivan alussa :) ) hankkia vaaville riippumaton, esimerkiksi: http://www.ostokset.fi/pd/568c56e3
Vaikuttaisi mukavalta, onko kenelläkään kokemuksia?
 
Ei vielä kokemuksia riippumatosta mutta sellaisen ostin ja sitterin sain ystävältä. Katsotaan kummassa vauva tulee viihtymään. Se riippumatto kuulemma tuo turvallisuuden tunteen vauvalle tjtn. tollasta oon lukenut. Kummipoika viihtyi tosi paljon sitterissä ja siinä oli helppo sitten jossain vaiheessa syöttääkin lasta
 
Ei sitteriä
Me taas ei edes hankita sitteriä koska vauvan asento on siinä passiivinen. Toki on hienoa ja mukavaa kun vaavi istuu sitterissä ja äiti tai isä voi tehdä omia hommiaan, mutta siihen se sitten jääkin. Eli vaavi lattialle vatsalleen jumppaamaan!
 
Vanja
Meillä kaukaloa käytettiin matkojen lisäksi vauvan syöttämiseen. Aika kupera malli meillä ainakin se kaukalo on ja mielestäni oli siinä paremmassa asennossa kuin sitterissä. Sitteriä ei kyllä kuin kokeiltu tuttavalla. itselle ei koettu tarpeelliseksi hankkia.
 
Meillä tyttö tykkäs olla sitterissä kun sieltä näkee paremmin kuin lattialta ja kotitöiden aikaan tosi helppo.Me ostettiin semmonen minkä saa taitettua ihan penkiksi ja on nykyäänkin neidin huoneessa penkkinä.Eli meillä on ainakin ollut hintansa väärti.
 
Meillä esikoinen viihtyi sitterissa tosi hyvin ja se oli minun mielestäni aivan loistava ja tarpeellinen ostos! Sinne sitä sai tarpeen vaatiessaan nukutettu (oli keinuva malli), myöhemmin syötetty, ja muutenkin vaan oleiltu. Ja sai kätevästi otettu pojan vaikka vessanovelle tai suihkuun mukaan! Meillä oli parikin jumppamattoa, mutta poika ei taas lattialla viihtynyt yhtään :/ Vasta siinä nelikuisena rupesi olemaan enemmän lattialla.

Että näyttää olevat paljon vauvasta kiinni toi sitterissa viihtyminen ;) Katsotaan sitten ensi kuussa, mitä meidän kakkonen sitterista tuumailee =)
 
Jaa kun sen tietäiskin etukäteen, että missä kukakin vauva viihtyy, niin fiksu olisi...

No meille sitteri oli hyvä ostos. Meillä on sellainen ihan makuuasentoon menevä sekä keinuva malli.
Ihan pienenä välillä poika nukahti paremmin siihe päikkäreille kun pikkasen pystympi asento helpotti mahakipuja. Vähän vanhempana tykkäsi siitä katsella esim. kun tehtiin ruokaa. Sitteri toimitti myös syöttötuolin virkaa ihan aluksi ennenkuin poika sitten oppi istumaan. Käyttöikä sinänsä ei ollut kyllä kauhean pitkä, n. puoli vuotta, mutta siitäkin huolimatta tarpeellinen ostos. (kuten se jumppamattokin, josta joku mainitsi...)
 
täh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 19:47 Ei sitteriä kirjoitti:
Me taas ei edes hankita sitteriä koska vauvan asento on siinä passiivinen. Toki on hienoa ja mukavaa kun vaavi istuu sitterissä ja äiti tai isä voi tehdä omia hommiaan, mutta siihen se sitten jääkin. Eli vaavi lattialle vatsalleen jumppaamaan!
Laitatko muutaman viikon ikäisen vauvan vatsalleen lattialle jumppaamaan :eek:
 
sitterin kannalla
Sitteri on parempi kun kaukalo kun saa säädettyä asentoa niin moneen eri asentoon...makuulta istuvaan. Riippumattoa vierastan :/ Mut sitterissä hyvä syöttää myös sit myöhemmin =)
 
Meille hankittiin sillainen sitteri jonka saa suoraksi joten silloin siihen voi laittaa ihan pienenkin vauvan makamaan. Poika tykkäs olla siinä sitterissä. Meillä poika välillä nukahti siihen kun sitä vähän keinutti. Sitteri maksoi viimevuonna 39e hobby hallista. Olen todella tyytyväinen siihen ja meillä ollut todella ahkerassa käytössä. Toivottavasti myös toinen lapsi siinä viihtyisi :)
 
Moonlight harmaana
Itse meinaan kyllä myöskin ostaa sitterin tai muun sellaisen vauvalle.. Yksi hyvä vaihtoehto on myöskin tämä uusi jenkeissä suosittu säkkituoli Doomoo seat.. joka löytyy ainakin pikkupingviinin nettisivuilta.
Haluan myöskin sanoa, että nykyajan kaukaloitahan saa myöskin makuuasentoon. Esimerkiksi Be Safe merkkisen kaukalon saa aivan makuuasentoon, jos sellaista meinaa että pääsisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Mutta olen kans sitä mieltä, että kaukalo on vain autoon ja sitten joko lattialle tai sitteriin tai muuhun sellaiseen vauva kotona.

No saa nähdä missä meidän vauva sitten viihtyy, liinailuakin meinaan testata tuolla uudella hug a bubillani.. ja sitten syntymän jälkeen ostan vasta jonkin noista muista vaihtoehdoista kotiin..

Moonlight
 
no joo...helpottaahan se jos on monta lasta niin voi vauvan siihen lykätä, mut kyllä mä ihan pientä pidin niin paljon sylissä ettei siinä sitteriä tarvittu,saa nähdä miten kakkosen kans, toivottavasti ei sitä vekotinta tarvi hankkia...pienen voi laittaa köllöttelemään myös esim. vaununkoppaan jossa on laidat ympärillä niin on turvallinen olo...eipä ne ihan pienet sitterissäkään vielä aseuralile. ja sen ikäiset jotka haluaa katsella ympärilleen voi laittaa jo lattialle lelukaaren alle....
 

Yhteistyössä