sitoutumiskammoinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nainen"

Vieras
Ongelma on siis sitoutumiskammoinen mies. Ainakin luule että hän on... Olemme tapailleet puoli vuotta mutta hän ei tahdo vakituista suhdetta. Miehen isä kuoli kun hän oli todella pieni. Hän ei ole koskaan seurustellut vakavasti. Olen ensimmäinen nainen joka sai kunnian tavata hänen ystäviään ja äidin. Välitän todella tästä miehestä mutta en tiedä kuinka häntä auttaisin. Aina kun puhun hänelle suhteista yms hän ahdistuu ja asiasta tulee riita. Luin erilaisia tarinoita ja artikkeleita joissa käviteltiin sitoutumiskammoa. Moni kohta täsmäsi ja harkitsin näyttäväni tekstejä miehelle mutta en tiedä uskallanko... En haluaisin ahdistella häntä vaan auttaa ja näyttää millainen aito suhde voi olla. Olemme siis 20 vuotiaita... Itse haluan joskus perheen jne. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa ?

Pistäisin miehen pihalle ja lähtisin etsimään uutta. Ja niin teinkin. Noin 8 vuotta sitten elin hyvin samankaltaisessa tilanteessa ja vajaan vuoden sitä jaksoin. Sitten tuli stoppi. Jos mies ei pysty ja kykene sitoutumaan kunnolla, niin antaa sitten vaan paskan olla.

Ilmoitin miehelle, että tämä oli sitten tässä. Mies ei kaiketi sitä uskonut alkuun, mutta kun sitten nappasin uuden ukon kainalooni, se paukahti hänelle vasten kasvoja. Ja voi luoja minkämoisia rakkaudentunnustuksia tuo mies sitten lateli. Hän katui syvästi että päästi irti ja jos vielä antaisin mahdollisuuden, niin hän kyllä sitoutuisi ihan kunnolla. Ketään muuta hän ei voinut rinnalleen kuvitellakaan, sillä vain minä olin se jonka hän halusi. Mies pyysi minut jouluksi sukunsa ääreen ja osti lahjoja ja jos vaikka mitä...mutta kyllä se niin on, että se peli oli jo hänen osaltaan menetetty. Mulla oli jo uusi mies, jota en ollut häneen vaihtamassa.

Kului noin 2-3kk ja mies löysi uuden naisen. Jotta NIIN palavaa se rakkaus meikäläiseen sitten oli :D Tämän naisen kanssa mies seurusteli vuodenpäivät, kunnes petti ja jätti vaihtaen uuteen. Tämän seuraavan kanssa mies oli useamman vuoden, mutta tätäkin petti ja lopulta jätti. Ei tuosta miehestä ole vielä tänäpäivänäkään sitoutujaksi. Minä puolestani onnellisesti naimisissa ja 3 lapsen äitinä.

Ei kyllä ole päivääkään kaduttanut se ero.

Laita kloppi selkä seinää vasten: joko tekee asian eteen jotain (hakee apua ja sitoutuu sinuun) tai sinä lähdet. Poika ei sitoudu, kun hänelle on mahdollista hengailla kanssasi ilman sitoutumistakin.

Unohda koko mies! Jos hyvin käy, saat sen sitoutumaan suhun jollain intensiviteetillä jokuseksi vuodeksi, mutta sitten saattaa olla ja melko varmasti on, että se sitoutumiskammo nousee uudelleen pintaan ja sitten oot kusessa. Pahimmassa tapauksessa on ehditty mennä naimisiin, hommata asuntolaina ja pari muksua ja sit mies huomaakin, että ei tää ollu mun juttu ja lähtee "etsimään itseään", pettää ja/tai jättää.

Olet vielä nuori, löydät IHAN TAKUULLA miehen, joka haluaa sun kanssa suhteen ja perheen yhtä paljon kuin sä hänen kanssa.

6 kk tunnettu ja olette 20-vuotiaita. Ja mies ei halua tehdä mitä? On esitellyt sinut äidilleen ja ystävilleen, mutta sinä haluaisit jotain muuta? Minusta tuo ei nimittäin kuullosta sitoutumiskammolta vaan ihan normaalilta nuoruudelta. En itsekään vielä noin lyhyen tuntemisen jälkeen vienyt ketään kollia vanhempiani tapaamaan.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
On ihan normaalia, että 20-vuotias ei vielä halua seurustella vakavasti, mennä kihloihin ja hankkia lasta. Sinun ei kannata yrittää muuttaa miestä, se tuskin onnistuu. Sinun pitää joko odottaa että hän on valmis vakavaan suhteeseen (siihen voi mennä vaikka 20 vuotta) tai sitten etsin jonkun toisen.

Yhteistyössä