sitkeät kihomadot, auttakaa mua!!

  • Viestiketjun aloittaja lohduton
  • Ensimmäinen viesti
lohduton
Mä en enää tiedä mitä tehdä! Lauantaina oli vermox uusintakuuri. Poika kuitenkin ehti jo valittaa pepun kutinaa torstaista lähtien ja yöt menivät levottomaksi. Eli eikö uusintakuuri silloin tullut liian myöhään? Eilen illalla itki ja kirkui että peppua kutittaa, vaikka siis vermox otettiin lauantaina? Voiko olla ettei se vielä vaikuttanut? Itsellä sama juttu. :( Olen joutunut itse syömään useita pyrvin-kuureja tässä parin viikon sisään kun ne pirulaiset ei vaan lähde! Lääkärille yritin mainita vermox- tehokuuria mutta hän vain toisti että uusinta 1-2vk päästä. Mä olen kohta hullu tän asian johdosta. Joka päivä vaihtuu lakanat, pyyhkeet, vessa pestään, ovenkahvat ym. pyyhitään. Kyllä inhimillisyyden nimissä pitäs saada tuota vermoxia niin että sitä sais ottaa useammin. Mä en jaksa tätä! Monta viikkoa tätä jo takana, pinna on kireellä ja tuntuu että tää haittaa aivan liiaksi elämää! Onko kokemuksia/vinkkejä/vertaistukea tarjolla??
 
vieras
Haeppas apteekista sinkkirasvaa ja laitat sitä ainakin iltaisin, halutessa myös aamuisin pojan peppureiälle. Se on niin paksua ja sitkeää tavaraa, että yksikään kihomato ei tule munimaan ja näin kierre pääsee katkeamaan.

Minä käytin tuota lapsilla iltaisin, vaikka meillä vermox-kuuri toimikin, mutta varmuuden vuoksi. Tuo oli se keino millä kihomadot hoidettiin ennen vanhaan kun ei ollut lääkkeitä.
 
huoh
Vau, ihanaa vieras, kiitos kiitos kiitos :flower: :heart: :D Hyvä neuvo, miepä kokeilen tuota sinkkivoidetta! kelpaako ihan se marketin lastentarvikehyllystä ostettu, vai saako apteekista jotain tujumpaa?

Peräaukko kutisee monesti sen lääkkeen tai toistuvien pesujen aihettamasta ärsytyksestä! Eli jos et nyt näe teillä niitä matoja niin laita perusrasvaa (rasvaa vessapaperiin ja sillä pyyhit). Kyllä noiden molempien lääkkeiden pitäis tehota kihomatoihin! Voi olla myös joku muu kuten streptokokki joka rikkoo ihon!
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Vau, ihanaa vieras, kiitos kiitos kiitos :flower: :heart: :D Hyvä neuvo, miepä kokeilen tuota sinkkivoidetta! kelpaako ihan se marketin lastentarvikehyllystä ostettu, vai saako apteekista jotain tujumpaa?

Peräaukko kutisee monesti sen lääkkeen tai toistuvien pesujen aihettamasta ärsytyksestä! Eli jos et nyt näe teillä niitä matoja niin laita perusrasvaa (rasvaa vessapaperiin ja sillä pyyhit). Kyllä noiden molempien lääkkeiden pitäis tehota kihomatoihin! Voi olla myös joku muu kuten streptokokki joka rikkoo ihon!
Apteekista saa oikein sellaista sinkkipastaa (kirjoitin äsken vahingossa sinkkirasvaa) ja se on vielä tujumpaa töhnää kuin se marketin sinkkirasva. Uskon että sekin toimii mutta ainakin aluksi käyttäisin sitä sinkkipastaa, jotta taatusti pelittää.

Se on pieni tuubi, mutta sitä ei paljoa tarvi laittaa ja maksaa noin 7e.

Meillä löytyi tuon jälkeen välillä jotain outoa valkoista tököttiä satunnaisesti lastenhuoneesta jostain, mutta se oli vain niin jumissa siellä pepussa, että lapset pikkarit jalassa onnistui söhrimään sitä välillä johonkin.
 
... vuosi sitten meinas järki lähtee noitten ällötyksien takia... Ihan samaa touhua kun alottajakin kerto... meillä meni viikon verran ekasta vermoxista (ja eläviä matoja löyty kakkavaipasta) kun sitten annoin omin päin ylimääräsen annoksen vermoxia niille lapsille joilla matoja oli. Oli lääkäri kirjottanu reseptin kahelle paketille, niin niitä jäi sopivasti yli... Loppujen lopuksi elukat katosivat. Luojan kiitos... Mä meinasin seota! Monta viikkoo senkin epsodin jälkeen mä olin hiukan hysteerinen... Ja vieläkin meinaa iskee paniikki jos joku lapsista sanoo et pyllyä kutittaa... Yääääk...
 
vermox x3
Meillä kun oli kihomadot sitkeässä lääkäri määräsi vermoxia kolme päivää putkeen. On kuulemma ihan oikea vermoxin otto-ohje. Se lääke kun ei tapa niitä heti vaan vähitellen tuhoaa niiden ruoansulatusjärjestelmän. Meilläkin käsiä pestiin ihan hulluna ja siivosin ja vaihdoin lakanoita ja pyyhkeitä ja koko perhe oli syönyt pyrviiniä kahden viikon välein neljästi. Kukaan muu ei meillä niitä sitten saanutkaan mutta yhdellä lapsella vaan eivät kuolleet ennenkuin sai vermoxia kolmena päivänä.
 
hgfgfg
Aika turhia nuo lääkkeet loppuviimeeksi ovat kun madoista pääsee kotikonsteinkin eroon eikä tarvitse hygienia tasoa älyttömästi nostaa. http://www.markusrothkranz.com/parasitefree/parasite_free.html tämä toimii varmasti ja on paljon terveellisempää koska on 100% luonnontuote jollette kuitenkaan halua ostaa niin katsokaa ainesosia ja käyttäkää niistä useampaa niin ei tarvitse pyrwiineitä ja vermokseja popsia. Muutoinkin nuo ovat useempien loisten häätämiseen eivätkä pelkästään kihomatojen
 
  • Tykkää
Reactions: tähkä94

Yhteistyössä