Sisustustaitoiset antakaa vinkkejä millä valoisuutta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipotin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Viipotin

Jäsen
28.07.2007
452
0
16
Meillä suurin probleema on tämä perus 80-luvun talo, jossa siis mäntypaneelikatot, mäntyiset peiliväliovet yms. Eli ovat ajansaatossa patinoituneet. Sitten on vielä punertava tiilitakka, jossa tiiliseinää vieressä.

Meillä ei ainakaan vielä kuulema maalata kattoja vaikka haluaisinkin. Mies tykkää kovasti tuosta tiiliseinästä ja olen oikeastaan itsekin oppinut siitä tykkäämään on aika lämmin, mutta tumma tosin. Se ei kuitenkaan ole sellainen navetan punainen vaan sellainen röpelötiilestä vähän kohollaan oleva.
Tuo mies on sellainen, että ei innostu mihinkään "turhiin" pintaremontteihin ja hänen mielestään esim. noita massiivipuisia väliovia ei vaihdeta tosiaankaan!!

Meillä on terrat sohvat ja luonnonvalkoinen matto olkkarissa. Oisko mitään vinkkejä millä saisi olkkaria pienillä kikoilla valoisammaksi ja raikaammaksi. Auttaisko jotkut eism. luonnonvalkoiset (maton väriset) kevyet verhot. Nyt verhot ovat kelta/terrat!
Tiiliseinää lukuunottamatta muut seinät ovat valkoiset.
Oisko jotain valaistuskikkoja?

Kiitos jos joltain irtoaa jotain helppoa kikkaa. Itse kun hoitovapaalla olen ja mies "istuu kirstun päällä" niin mitään suuria ratkaisuja en pysty tekemään tai ketään meille palkkaamaan.

Ne verhot kevyisiin vaaleisiin,kuten itse sanoit.Ja sohvalle muutama samansävyinen sohvatyyny.Peileillä saa kans heijastettua valoa,ken peileistä tykkää.esim.sohvan yläpuolelle.Ikkuna mahdollisimman avarana pitää,ei siis turhaa siihen eteen pimentämään.Ja valoilla saa kans ihmeitä aikaan.Tosiaan parhaita kikkoja olis katon maalaaminen,jos on ylimääräisiä väliseiniä ns.turhia,niin niiden poistaminen.

Vaaleita sisustusvärejä tekstiileihin ja peilit on kanssa hyvä konsti. :) Eli peili oikein sijoitettuna heijastaa ikkunasta valoa sisälle.

Oisko liian suuri homma hioa pikkasen tuota oven pintaa ja maalata se kuultovalkoisella?

Alkuperäinen kirjoittaja Viipotin:
Juu, tuo katon vaalennus on mun toiveena, mutta ainakaan vielä tuo mies ei ole lämmennyt. Se tykkää niin kovasti puusta. Onneksi meillä ei sentään ole mitään tummia paneeliseiniä.

Mut eihän sitä puuta tarvi peittää. Jos senkin laittaa kuultovärillä? ..tai sit hioo sitä pintaa vähän, että saa sen oikean alkuperäisen värin sinne esille. Johan se on noissa vuosissa ihan eri värinen kuin alunperin on ollut ....ja sano ukolles, että kellertynyt mänty on aivan karsean värinen. :x (koska mä sanon niin :saint: ;) )

Ja sittenkin: onnistuisko semmoinen ratkaisu, että sopisitte, että laitatte muuta puuta tilalle? Jos katon maalais kuultovalkoisella ja kaapin ovet petsais tummaksi puuksi, ettei tule liian yksiväristä? ...sit siihen jos yhdistät vielä vaaleita sisustustekstiilejä, saat taatusti lisää valoa.

Mun ukko on kanssa "puunrakastaja", mutta viime talvena kun rempattiin, sano itsekin jälkikäteen, että oli se hiton hyvä juttu. :)

Yhteistyössä