Sisustuslehdistä semmosia aattelen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
..kun oon jo pidemmän aikaa tykännyt katsella lähinnä noita suomalaisia lehtiä ja siellä kun on usein kuvia tanskalaisista kodeista..niin, semmosista ihanista valkoisista kodeista, joissa on ajan patinaa ja boheemihenkeä itämaisin väripilkuin, että miten oivallisen ihania ja viihtyisiä koteja ne ovat olleetkin.

No, sitten esitellään joku suomalainen koti..jooo, ihan kiva ja kliininen koti trendiväreineen ja neliönmallisine lavuaareineen..jotenkin aina niistä puuttu se elämisen rentous ja tunnelma. Mikä niissä on vikana? Vai onko mussa se vika??? Kai suomestakin löytyy lämpimiä ja persoonallisia koteja joiden kuvia vois lätkästä johonkin lehteen...???

eiköhän kukin sisusta kotinsa oman maun mukaan.tosin lehdet ja tv-sisutusohjelmathan ei ole asukkaidensa näköiset täysin,sillä tekijät stailaavat tilat pienillä yksityiskohdilla esim. tyynyillä, peitoilla jne ja muistavat mainita kenen tuotteita ovat.

Samaa olen miettinyt. Jotenkin ne ulkomaalaiset kodit on tyylikkäästi kodinomaisia ja niissä huokuu lämpö. Suomalaiset trendikodit on "kylmiä" ja kolkkoja. Ei yhtään kodikkaita. Itse en osaa yhtään sisustaa eikä se oikeastaan kiinnostakaan, mutta lehtiä tulee selattua.

Mä tiedän mistä sä puhut!

Oon ajatellut vähän samaa ja miettinyt myös sitä, että kun suomalaiset keksii jonkun trendin niin sitä sitten persoonattomasti viljellään joka paikassa.
Oli se sitten neliöallas, lasitiiliseinä tai keittiösaareke.

Mun mielestä kaikesta menee se juju ja kivuus kun sitä on joka paikassa. Persoonallisuutta ja lämminhenkisyyttä kaipailen myös :)

Jos haluat nähdä suomikoteja joissa on sitä tanskalaistyyliä niin mene sivuille:

http://www.sisustusideat.net/

Vaatii kyllä rekisteröinnin, mutta siellä on kyllä niin herkkukoteja :)

No jaa.. Meidän suomalainen koti on ollut sisustuslehdessä esittelyssä ja kyllä on kaikkea muuta kuin "kylmä ja kliininen". Mutta silti ne kuvat siellä lehdessä omasta kodisti näytti aika erilaiselta, sillä kaikki laitettiiin vimpan päälle ja extraa laitettiin, että kuvat näyttää hyviltä. Vaikka siis kotikin itsessään on kaunis ja näyttävä koko ajan. Että lehdet ei aina ihan vastaa sitä todellisuutta! :D

Se että koti on sisutuslehdessä ei kerro että koti olisi erikoisempi.Yleensä se on koti jota tehty sopimuksilla joissa saadaan tavaraa halvemmalla ja sitten annetaan jutut lehteen ja mainostetaan tavarantoimittajia.päälle vielä toimittajan sponssorit joilla viimeistelee kodin. että totuus on usein toinen kun kuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja toimittaja:
Se että koti on sisutuslehdessä ei kerro että koti olisi erikoisempi.Yleensä se on koti jota tehty sopimuksilla joissa saadaan tavaraa halvemmalla ja sitten annetaan jutut lehteen ja mainostetaan tavarantoimittajia.päälle vielä toimittajan sponssorit joilla viimeistelee kodin. että totuus on usein toinen kun kuvat.

Oho...no tuleekos ne ulkomaiset kuvat jostain toisesta pressistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä tiedän mistä sä puhut!

Oon ajatellut vähän samaa ja miettinyt myös sitä, että kun suomalaiset keksii jonkun trendin niin sitä sitten persoonattomasti viljellään joka paikassa.
Oli se sitten neliöallas, lasitiiliseinä tai keittiösaareke.

Mun mielestä kaikesta menee se juju ja kivuus kun sitä on joka paikassa. Persoonallisuutta ja lämminhenkisyyttä kaipailen myös :)

Just näin!!!! =) Mä olen ihan varma että suomestakin löytyy näitä juju-rikkaita koteja..enemmän sellasia vaan lehtiinkin, kiitos! :)

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja toimittaja:

Oho...no tuleekos ne ulkomaiset kuvat jostain toisesta pressistä?

Kaipa niissäkin harrastetaan stailausta aika paljon,mutta varmuudella en voi sanoa kun en ole toimittajan ollut ulkomailla. Tämä on vähän sama asia kuin jos luet naistenlehtiä joissa aina esitellään jotain kosmetiikkaa ja mainitaan merkki ja kehutaan jne.Arvaa millä perusteilla ne tuotteet sinne valikoituu?

Yhteistyössä