Sisustuskiveä keittiökaapistojen välitilaan.Mitäs ootte mieltä, sattuuko sinne.

  • Viestiketjun aloittaja rakentaja
  • Ensimmäinen viesti
rakentaja
minä ehdotin että (uusi talo) laitettaisi keittiökaapistojen välitila siitä sisustuskivi jutusta.Valkoiset kaapit,harmaat tasot,jkv kivitasoa,kunnon pitkä tisipöytä.Ja harmaa laatta lattia.

No kuitenkin.Niin mies tyrmäsi heti sen ettei tule kysymykseenkään.Se on liian röpelön näköinen eikä suomalaisten juttu.Siellä.

Johonkin muurin kylkeen sitä kyllä tulee meille pienelle alalle.

Mutta eiks toi muka olisi hyvä keittiössä.Mitäs mielipiteitä teillä.Kyllä minä tykkäisin.
 
eli
sopiiko sinne, miltä näyttää, mitä mieltä olette? Sitä ap tarkoittanee. Riippuu onko lasitettu pinta, ja että onko helppo pitää puhtaana ettei se röpelö vaan kerää likaa liikaa. Nätti olis joka tapauksessa. :)
 
g
kaverilla on, ja myyjä oli jo ostaessa sanonut että on todella vaikea pitää puhtaana... kun pinta ei ole sellanen liukas mistä on helppo pyyhkiä lika pois. ehdotin kaverille että jos kovin hankalaks menee se puhtaana pito niin laittaa lasin/ pleksin siihen päälle, sittenhän se on helpompi puhdistaa.
 
varmaan joku paikallismurteen tapa käyttää sanaa sattua .. varmaan tarkoittaa tällä että sopisiko tyylillisesti ??

vaikea sanoa sopisiko tyylillisesti kun ei ole kaapeista, keittiöstä ja itse kivimateriaalista kuvaa :)
 
Minäkin luulen että on työläs pitää puhtaana, siinähän on sellaisia vaakatasossakin olevia pintoja lukemattomia, joita joutuu sitten pyyhkimään. Ja siihen kiveen kyllästyy nopeasti, minua ainakin on alkanut tympiä kun sitä on kaikilla vähän joka pinnassa.
 
kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja noksu:
lasin tai pleksin alle ilman muuta. Puhtaanapidon takia.
Muuten kiva idis :)
No ei missään nimessä mitää pleksiä pilaamaan kiven kauneutta!!
Tällaistako ap tarkoittaa


Tykkään! eikä varmaan vaikea pitää puhtaana. Harmi kun silloin näitä ei juurikaan ollut kun oma keittiö rempattiin.
 
Aurora
Meillä vähän sama keskustelu meneillään... Haluaisin uuteen keittiöön sitä tiiliskivilaattaa koko keittiökaappien yläpuolisen seinän, meille ei tuu yläkaappeja ollenkaan, ja keittiössä on kaksi isoa ikkunaa tason yläpuolella. Keittiöliikkeessä nähtiin kaappeja valitessa sellainen 3D-kuva, jossa saatiin se tiiliskivikin näkyviin, ja hyvälle näytti. Samoin lehtikuvissa näyttää tosi hyvälle. Meinattiin laittaa lieden taakse pleksi/lasi roiskesuojaksi kiven päälle, mutta muuten saa olla paljaana, koska esim. altaan yläpuolella on ikkuna, ei sitä kiveä. Imuroimalla sitä ainakin meidän kaverit on pitäneet puhtaana - sinänsähän se on sama puhtaanapidon kannalta, onko se keittiön seinässä vai takan kyljessä, kun nuo roiskepaikat on suojattu. Meillä ei ainakaan roisku muualla kuin lieden ja altaan kohdalla.

AP, anna miehen päättää joku muu itselleen tärkeä juttu, ja varaa päätösoikeus tuosta kivestä itsellesi. Niin me tehtiin, mies saa päättää kodinkonejutut ja poreammeen yksin, mä haluan päättää tämän ja yläkerran kylppärin laatat. Eli molemmat päättää yksin jotain itselleen jostain syystä tosi tärkeää ja loput päätökset tehdään itse. Luotetaan kuitenkin toistemme makuun sen verran, että ei pelota antaa päätösvaltaa toisen käsiin :)
 
En laittais missään taauksessa, ainakaan sitä karkeapintaista. Varsinkin jos tulee siis myös lieden jne. läheisyyteen. siitä on vuosien saatossa todella vaikeaa saada rasvat irti ja pölyt niiden mukana. Vähän samantapaista löytyy himmeästi lasitettuna laattoinakin. Meillä veskissä sitä. Helppohoitoista.
 
AP
Sattuu = sopia ulkonäöllisesti.
Joo tollasta kiveä kun kuvassa tai sit pikemminkin sitä mikä on isompana levynä ja aika matala toi kivikuvio.

Yks keittiömyyjä sano et on jotain suihkutettavaa ainettakin.Tekee puhtaanapidon vielä helpommaksi.
 

Yhteistyössä