Sisustusihmiset tms. jotka tuunaavat itse...kaipaan ideoita lastenhuoneen pöytään (maalattuja kuvia tms.)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli käytiin Ikeasta ostamassa pöytälevy joka oli käsittelemätöntä massiivipuuta...mäntyä muistaakseni. Levy on kooltaan 200*60 cm mutta sahataan sitä hieman lyhyemmäksi jotta se mahtuu paikoilleen. Pöydän koko tulee olemaan 165*60 cm.

Mä haluaisin maalata pöytälevyn vaaleanpunaiseksi ja mies valkoiseksi. Joten pohdin että josko sitten otetaan kompromissiksi se, että pöytä maalataan valkoiseksi ja sitten siihen tehdään vaaleanpunaisia kuvia tjtn...

Mutta mitä ihmeen kuvia mä siihen pöytään sitten teen?

Pöytä tulee 7v tytön huoneeseen jolle passaa kaikki prinsessajutut yms. mutta ensinnäkään mä EN osaa maalata vapaalla kädellä mitään kuvia eikä mulla ole hajuakaan saako jostain jotain sabluunoita tjtn.

Oisko jollakulla antaa jotain vinkkiä?!

Pohdin sitäkin, että kun pöytä on tarkoitus jakaa ikäänkuin kahteen (leikkitila legoille ja piirustus/lukutila) niin jos olisin vain maalannut vaaleanpunaiset neliöt ikäänkuin "piirustusalustoiksi" molemmille puolille...sen toteutus ei ole vaikeaa maalarinteipin avulla. Mutta tiedä sitten onko se kiva.

Netistähän saa melkein minkälaisen piirustuskuvan tahansa. Siitä on sitten helppo leikata sabluuna ja tehdä kuvat sillä tavalla, jos jotain sellaista haluaa.
Mutta ei tuo neliötkään hassulta kuullosta, lopputuloksesta en sitten tiedä tietenkään.
Toisaalta voihan siihen tehdä sitten vahakankaasta alusta piirtämiseen, joka olisi jotain vaaleanpunaista... Silloin olisi pöytä suojattuna, jos vaikka vahingossa piirtää tussilla ohi paperin...

Joskus näin hyvin tyylitellyn kruunun tälläisenä "tupsuttelu"koristeena. Siis kolmisakarainen yksivärinen kruunun mallinen kuvio. Sellaisen sabluunan pystyy itsekin taiteilemaan paksummalle paperille.

Voisin kuvitella tekeväni "jättikruunun" keskelle pöytää ja muuten valkoiseksi. Sama kuvio voisi toistua piennettynä sitten muissakin huonekaluissa tai seinällä. Maalaa samalla sängyt, pöydät, tuolit samaan teemaan. Joku huonekalu voi olla hauskuuden vuoksi myös sitä vaaleanpunaista.

Sabluunoita saa esim k-raudasta :) Helppo käyttää ja valikoimaa on.

Itse maalasin lapselleni liitutaulumaalilla pöydän päälyosan ja jalakset muulla värillä. Ei kulu paperiakaan enää niin paljoa :)

Yhteistyössä