Sisustusihmiset HOHOI!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChiChi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ChiChi

Aktiivinen jäsen
28.04.2007
1 291
0
36
Mulla on ongelma.... Tässä asunnossa on kahdessa alkovissa ja kylpyhuoneessa pienehköt ikkunat lattianrajassa. Kyppäri ja toinen alkovi on tielle päin, ja eilen sitten tajusin (vasta, hyvä minä) että kadulta näkee suoraan mitä kylppärissä ja toisessa alkovissa tapahtuu. Mietin, että miten saan niihin verhot, ja millaiset ne olisi?? Sellaiset, mitkä päästää valoa läpi mutta peittää kuitenkin? Millä ne verhot saan kiinni ikkunoihin??

Ne voi laittaa vaikka verhovaijerilla. Joku valmis metrimittaisena myytävä kappa voisi olla hyvän korkuinen, ei tarvitse kuin päät huolitella. Voi niihin jonkun verhotangonkin viritellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs äiti 79:
Laita kirkasta kontaktimuovia, jossa esim. jäähilekuviota?

ööö... miten? Mä en ymmärrä. :ashamed:

Ja vieraalle: juu, meidän se on! Oliko niillä popparit ja limsaa mukana? B)

Kaupoista löytyy sellaista läpikuultavaa kontaktimuovia, jonka voi liimata ikkunaan kiinni. On niitä jotain ikkunaan tulevia aineitakin, joilla saa puhalletulta lasilta näyttävän pinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Kaupoista löytyy sellaista läpikuultavaa kontaktimuovia, jonka voi liimata ikkunaan kiinni. On niitä jotain ikkunaan tulevia aineitakin, joilla saa puhalletulta lasilta näyttävän pinnan.

Toi vois olla hyvä idea! Mut saako niitä ikkunasta pois sitten? Tämä kun on vuokra-asunto kuitenkin?

Jossakin näissä sisustusohjelmissa tehtiin johonkin kotiteatterihuoneeseen sellaset irrotettavat "paneelineliöt", eli kankaasta sopivan kokoinen pala, kantataan reunat ja yläreunaan tarranauha. Tarranauhan (liimakiinnitteisen) toinen puoli ikkunan yläreunaan ja siihen voi sitten tarpeen vaatiessa kiinittää sen verhon. Tietenkin jos verhon tekee läpikuultavasta kankaasta, niin voihan se olla koko ajan paikallaan.

Sitten muistan jostain lukeneeni, että kaupoista ois saatavilla sellasta ikkunasprayta jolla voi spreijata ikkunaan huurrepinnan. Tai sitten se oli tota huurrekalvoa, jota 'eräs äiti' jo ehdottikin. Pikkusen pätkii :D

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:

Kaupoista ja rautakaupoista saa ihan metritavarana kirjojenpäällystämiseenkin käytettävää kontaktimuovia. Ikkunat näyttää sen jälkeen vähän siltä, niin kuin niissä ois jääkukkia. Leikkaa muovista lasiruudun kokoisen palan, suihkuttaa ruudun vedellä (kontakti ei tartu heti kiinni, niin jää vähän pelivaraa), poistaa taustapaperin ja eikun ikkunaan.

*muoks: niin ja sitte on semmosta lakkaa purkissa, josta tulee suht sama efekti. Tai sitten töpöttelet sillä piimällä...

Yhteistyössä