Sisustusapua kaivataan.

Olisikos kellään ideoita että mitä mä teen meidän eteiselle?Se on tuommoinen pitkä ja kapea ja siinä on vaan naulakko vaatteille :/ Lisäksi siihen ei paista päivänvalo milloinkaan.Toisella puolella on vessanovi ja toisella vaan iso valkoinen seinä jota ei saa reijittää koska tämä on vuokra-asunto.Jotain piristystä kuitenkin kaipaisi mutta mulla loppuu ideat...Vinkkejä?
 
nappi
Miksei saa reijittää? Kuka vuokranantaja sellasta on kieltänyt?
Ihmettelen vaan, kun olen elämäni aikana asunut jos jonkinlaisessa vuokra-asunnossa eikä ikinä ole kielletty esim. tauluja seinille laittamasta! Mikä koti se on jos ei voi seinille mitään laittaa?!?!
Ainut tietty, että kun lähtee, naulat/koukut jätettävä paikalleen tai korjattava jäljet, mutta että ei mitään sais laittaa.....
*ihmettelee vaan*
 
Laittaisin isolle seinälle peilin ja sen alle ehkä kapean lipaston. Jollei naulakkoa voi piilottaa esim. verhon taakse (tai sen tilalle voi laittaa komeroa)... laittaisin sen päälle kauniita koreja, joissa lakkeja ym. voi säilyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Voihan naulojen/ruuvien jäljet sitten paikata, jos haluaa jotain seinälle kiinnittää.. Ja kai vuokra-asunnossakin saa seinille jotain ripustella?
Voiko ne tosiaan paikkaa?(mulla on peukalo keskellä kämmentä näissä jutuissa :ashamed: ) Sittenhän tonne voisi laittaa vaikka mitä ihania hyllyjä ikeasta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Laittaisin isolle seinälle peilin ja sen alle ehkä kapean lipaston. Jollei naulakkoa voi piilottaa esim. verhon taakse (tai sen tilalle voi laittaa komeroa)... laittaisin sen päälle kauniita koreja, joissa lakkeja ym. voi säilyttää.
Meillä onkin tossa hattuhyllyllä laatikoita ettei ole iha niin karun näköinen =) Ja tossa verhojutussa voisi olla ideaa,jos laittais vaikka parit paneeliverhot siihen =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Tässä asunnossa ei saisi laittaa yhtikäs mitään :kieh: Hyvä kun asua saa :/
Lukeeko toi vuokrasopimuksessa tai on muuten kirjallisena?
Ei lue mutta meille annettiin ymmärtää että että jos on seinissä reikiä niin ne pitää korvata :/ Huoltomies möykkäsi jo siitä kun meillä oli vessanovenkahva käännetty väärin päin ettei taapero pääse yksikseen suihkun kanssa läträämään :(
 
Miili
Jos mahdollista, mä ottaisin sen naulakon pois. ne on usein sellaisia "törkypesiä". Vaatteet vaan johonkin kaappiin piiloon. Sit laittaisin sille ehjälle seinälle ylös pitkän hyllyn, jonka päälle kivoja sisustusesineitä ja alle sommittelisin palapeilin paloista kivan peilin. Lampuks laittaisin plafondin ja jos johonkin nurkkaan sopii niin jalkalamppu. Kengille vois olla ulko-oven vieressä pieni kenkäteline ja vaikka joku korkee ruukku sateenvarjoille.
 
valo
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Laittaisin isolle seinälle peilin ja sen alle ehkä kapean lipaston. Jollei naulakkoa voi piilottaa esim. verhon taakse (tai sen tilalle voi laittaa komeroa)... laittaisin sen päälle kauniita koreja, joissa lakkeja ym. voi säilyttää.
Mä laittaisin kans ehjälle seinälle mahdollisimman ison peilin. Toisi valoa. Eikä mitään palapeilin paloja, yök, ne pitäis lailla kieltää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Jos mahdollista, mä ottaisin sen naulakon pois. ne on usein sellaisia "törkypesiä". Vaatteet vaan johonkin kaappiin piiloon. Sit laittaisin sille ehjälle seinälle ylös pitkän hyllyn, jonka päälle kivoja sisustusesineitä ja alle sommittelisin palapeilin paloista kivan peilin. Lampuks laittaisin plafondin ja jos johonkin nurkkaan sopii niin jalkalamppu. Kengille vois olla ulko-oven vieressä pieni kenkäteline ja vaikka joku korkee ruukku sateenvarjoille.
Tämä on siitäkin surkea asunto kun täällä on vaatekaappien tilalla vain pienenpieni vaatehuone ja meidän makuuhuoneessa yksi pieni kaappi :/ Eikä tohon eteiseen valitettavasti saa kaapistoa mahtumaan kun se on niin onnettoman kapea.Mä en ymmärrä mitä arkkitehdilla on liikkunut päässä :kieh:
 
sisustaja
Ruuvinreiät saa paakkelilla (ja tarpeen mukaan maalamalla koko seinän) piiloon. Teidän kokonaisbudjetista varmaan riippuu, haluatko tehdä sitä.

Peili tuo avaruutta, sen voi laittaa lattiallekin nojaamaan seinää vasten. Useampi pirtsakka (katto)valaisin valoa. Käytävä näyttää lyhyemmältä jos sulla on esim kaksi mattoa yhden pitkän sijaan. Lipasto/kenkälipastot/pieni rahi istuimena rytmittää. Tyyny matalan lipaston päälle ja sulla on monitoimikaluste.
 
mie
entiedä kuinka kapea käytäväeteinen ap:lla on, mutta meillä ainaskin niin kapea ettei sinne voi lipastoja ym mitä tässäkin ehdotettu niin laittaa, jos haluaa vielä mahtua kulkemaankin :( kaipailisin myös sisustusvinkkejä..
Meillä siis kun astuu ulko-ovesta sisään niin heti vasemmalla makuuhuoneenovi, ja siitä melkein heti vieressä wc:n ovi.. sitten kiinteät komerot/kaapit 2kpl ja sitten naulakko/hattuhyllysyvennyt (kiinteät).. ja sitten onkin jo olohuone.. ja käytävän toinen seinä on siis tyhjää...
 
vierailija
No onpa ahdistavaa asumista kun ei saa edes seinille ripustaa mitään! Mikäs koti se sellainen on jossa seinät ammottaa tyhjyyttään?! Voi järkytys! Itse asunut kerran omakotitalossa vuokralla, jossa annettiin vähän ymmärtää että ruuanlaitto ei olis niin suotavaa ettei tule käryä joka sitten tarttuu paikkoihin:( .
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
No onpa ahdistavaa asumista kun ei saa edes seinille ripustaa mitään! Mikäs koti se sellainen on jossa seinät ammottaa tyhjyyttään?! Voi järkytys! Itse asunut kerran omakotitalossa vuokralla, jossa annettiin vähän ymmärtää että ruuanlaitto ei olis niin suotavaa ettei tule käryä joka sitten tarttuu paikkoihin:( .
Tuli vähän väärä hymiö tuohon, siis lähinnä tuo naurattaa näin jälkeenpäin ja tottakait me ruokaa laitettiin;)
 

Yhteistyössä