Sisustus apuja =)

Sellaista vain kyselen että meillä on tuollainen sänky missä ei ole sängynpäätyä kun en ole sopivaa ja nättiä löytänyt.Nyt ajattelin että ostan tyynyjä sinne päädyksi ja pulma tuli siinä että monta mä niitä laittaisin että olisi hyvä.

Sänky on siis 160cm leveä ja ensin mietin että laitan kaksi 60cm sinne taakse ja 2 tai 3 pienempää niiden eteen?Mut onko parempi jos laittaisi sinne taakse 3 50cm tyynyä ja muutaman pienemmän sitten eteen?

Mites teillä muilla on tai ihan mitä mieltä olisitte,kiitos =)

meillä on kans 160 sänky. mulla OLI takana tosi isot ns.löhötyynyt 2 kpl samaa väria ja sitten edessä oli pienet 3 kpl.. kunnes hokasin et lapset repii ne aina paikaltaan joten ilman tyynyjä tällä hetkeläl

rv38
Tilassa joskus näin sellaisen, että oli ihan yksi iso tyyny ja sen edessä hieman pienempi tyyny. Eli siis parisängyssä kaksi kertaa noin, yhteensä neljä tyynyä. Selitinpäs nyt vaikeesti. :))

On tämä sisustaminen vaikeeta mukamas =) Ei auta kun ostaa tyynyjä ja kokeilla,meillä on muutenkin sänky aina täynnä tyynyjä joten jos ne nyt laittaisi sitten tuonne päätyyn kun joka tapausessa joutuu ne joka aamu ja ilta heittämään sielä pois.

Mun unelma olisi sellainen itse tehty sängynpääty mut ei oikein osaa vaikka ei se kuulema vaikeata ole..siis sellainen taulun näköinen systeemi siihen päähän.

mm
Mitä jos rohkeasti toteuttaisit tuon unelmasi?!
Tyynyt maksaa samoin kuin ne päädyn tarvikkeet, joten hintaeroa tuskin paljoa tulee.
Minkälaista taulun näköistä tarkoitat? Jos osaisimme siinä auttaa, saisit kerralla unelmiesi päädyn, etkä mitään väliaikaratkaisua? :)

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mitä jos rohkeasti toteuttaisit tuon unelmasi?!
Tyynyt maksaa samoin kuin ne päädyn tarvikkeet, joten hintaeroa tuskin paljoa tulee.
Minkälaista taulun näköistä tarkoitat? Jos osaisimme siinä auttaa, saisit kerralla unelmiesi päädyn, etkä mitään väliaikaratkaisua? :)
Siis mä olen selaillut kaikkia lehtiä ja käynyt nettisivuilla ja niissä on monissa ollut vain sellainen itse tehty pääty..ja kerran täällä kysyin että mitä siihen tarvitaan ja on kuulema helppo tehdä..mut oikeasti taitoa ei ole ja miestä ei mikään tuollainen askartelu kiinnosta,silti ei suostu ostamaan mitään monen sadan euron päätyä :( ei sen täydy siis olla mikään tietty vaan sen tyylinen vain mitä olen nähnyt.Kai sitä pitää alkaa askartelemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Pistä kuvii niistä päädyistä ni varmasti joku taitava nikkaroija sua auttaa :)
No mä just pyörin innon sivuilla kun siellä on muutama mitä mä tarkoitan mut en mä osaa niitä kuvia laittaa tänne kun kopioin vain linkin niin se tulee innon sivuille :(

Laittaisitteko peiliä sängyn päähän eli pääty seinälle?Sitäkin olen miettinyt vai sitten ihan toiseen päähän seinälle?

hei
sellanen sivusto on kans ku sisustusideat.net sinne ku kirjaudut ni pääset ihailemaan toisten makkareita (ja muita huoneita) ja siel on ystävällistä porukkaa et neuvoja saat varmasti kans. Jotkuthan laittaa peilin sillee pitkittäin sängyn päätyyn, vois olla ihan kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
sellanen sivusto on kans ku sisustusideat.net sinne ku kirjaudut ni pääset ihailemaan toisten makkareita (ja muita huoneita) ja siel on ystävällistä porukkaa et neuvoja saat varmasti kans. Jotkuthan laittaa peilin sillee pitkittäin sängyn päätyyn, vois olla ihan kiva.
Niin mä sitä just mietinkin niin ehkä sitten ei tarttis sitä päätyä ollenkaan..tai sitten joku pitkän omainen taulu tai lasten kuvista joku kehys systeemi..me ollaan vuosi vasta täällä uudessa kodissa asuttu joten onhan tässä aikaa että saadaan makkari siihen kuntoon että se mua miellyttää :)

Sain tälläisen teko ohjeen päädyksi:paksua lastulevyä jonka päälle irtovanua lisätään levyvanua,aluskangas ja päällyskangas ja kaikki nidotaan kiinni.Juu kuulostaa helpolta mutta silti musta niin vaikeelta :ashamed:

Onko jotain paikkoja mistä voisi kysellä että jos joku tekee meille tuollaisen ja noita nyt joku tekee ihan työkseenkin vaikka?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
Sain tälläisen teko ohjeen päädyksi:paksua lastulevyä jonka päälle irtovanua lisätään levyvanua,aluskangas ja päällyskangas ja kaikki nidotaan kiinni.Juu kuulostaa helpolta mutta silti musta niin vaikeelta :ashamed:

Onko jotain paikkoja mistä voisi kysellä että jos joku tekee meille tuollaisen ja noita nyt joku tekee ihan työkseenkin vaikka?
ehkä joku verhoiluliike osais auttaa.

Hei
Ymmärrän kyllä, että tuntuu hankalalle aloitta tehdä tuollaista! Kestäis mullakin kauan et saisin aloitettua tekemään. Meilläki on uus koti ja kesästä asti asuttu. Mietin itse myös sänkyjuttuja ja makuuhuonetta kunnes päädyin ostamaan uuden sängyn kokonaan. Nyt on sit pääty sängyssä. Mut vielä on sisustus kesken, pitäis matto hommata uus ja verhot. Ja pari tyynyä sängylle. Mutta joudun pistään tän jäihin nyt ku sänky oli aika kallis eikä pysty kaikkea kerralla hommaamaan... Ehdinpä miettiä tarkkaan mitä haluan :D onnea sun sisustukselle. Kyl mun mielestä joku taulu esim. Olis ihan kiva vaihtoehto. Sen saa sit pois jos haluat tehdä itse päädyn tai miehes suostuu ostaan sulle sellaisen.

mm
Hei oikeesti, vaikka sulla olis peukalot keskellä kämmentä, osaat päädyn tehdä itse!
Mene K-rautaan, osta halvinta levyä, vaik sitä lastulevyä, periaatteessa paksu styroksiokin käy, eihän siihen päätyyn kauheasti tule rasitusta, joten sekin pysyy kuosissa, ja kivan kankaan, niittaat kiinni, kiinnität levyn seinään-siinä se. Jos haluat pehmustetun, niin kangaskaupasta ostat ohutta vanua levyn kokoisen palan.
Meillä on suuri pitkä peili päädyssä, on kaunis myös.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Hei oikeesti, vaikka sulla olis peukalot keskellä kämmentä, osaat päädyn tehdä itse!
Mene K-rautaan, osta halvinta levyä, vaik sitä lastulevyä, periaatteessa paksu styroksiokin käy, eihän siihen päätyyn kauheasti tule rasitusta, joten sekin pysyy kuosissa, ja kivan kankaan, niittaat kiinni, kiinnität levyn seinään-siinä se. Jos haluat pehmustetun, niin kangaskaupasta ostat ohutta vanua levyn kokoisen palan.
Meillä on suuri pitkä peili päädyssä, on kaunis myös.
Ei hitsi mä olen tätä niin kauan miettinyt ja en ole vielä mihinkään päässyt mutta jos sitä oikeasti askartelisi itse tuon..onko yksivärinen parempi kun kirjava/kuviollinen kangas??JToki sen valitsen muuhun huoneeseen sopivan mut tuota väriä/tyyliä mietin..kannattaako se pääty olla juuri sängyn kokoinen vai vähän isompi?

Kiitos tuhannesti kaikille.. :hug:

mm
No yleensä nuo päädythän on sängyn levyisiä. Mutta jos on tilaa, miksei se voisi olla vaikka 30cm leveämpi molemmilta puoliltaan kuin itse sänky. Mutta suht reilusti sitten, että on selkeästi tarkoitettu leveämmäksi. Ja miten sitten yöpöydät sijoittuvat..
Minkälainen väritys sinulla on muuten huoneessa, päiväpeitto, verhot, matot, entä huonekslut, jos siellä sängyn lisäksi muuta on. Jos on aika levollista ja yksväristä, voisi se pääty olla jokin kiva raidallinen tai kuviollinen, jos huoneessa paljon eri värejä ja tavaraa, hiukan rauhallisempi kangas olisi hyvä?
Ei rauhallinen kangas ole aina yksivärinen, mutta katsot sitten kankaan värit ja kuviot tarkemmin.
Tuo kangaspääty on siitä hyvä, että kun kyllästyy, vaihdat vain kankaan ja taas on kuin uusi! :)

mm
Tuli viel mieleen. Mallaa tuota kokoa niin, et vaik lakanan virität päätyyn ja katsot onko se leveämpi vai sängyn levyinen hyvä.
Ja siellä k-raudassa kysyt rohkeasti apua, ne myyjät auttaa mielellään ja voivat keksiä jonku hyvän kikan tai materiaalin joka ei muuten tulis mieleen.
Onnea nikkarointiin!
Voin kertoa, kun yhden jutun olet "tuunannu" niin siitä se lähtee.. :D

Juu me lähdetään k-rautaan =) meillä on tuollaista ruskean ja beigen eri sävyjä makkarissa siis aika rauhallista ja neutraalia ja kenties jonkun mielestä aika tylsääkin.Me maalattiin vuosi sitten olkkarin pääty seinä ja eteinen..ja piti maalata makkarin seinäkin mutta sehän on jäänyt joten jos saisi nyt inspiraation siihenkin.. =)

Yhteistyössä