Sisustus apua...

20.03.2006
228
0
16
Ollaan muuttamassa toiseen vuokra-asuntoon, jonka vessa on pienen pieni koppero hirveine pyttyineen ja kaappeineen. Pytyn takana on pieni seinä, jossa on aivan järkyttävää muovimattoa. Mitähän siihen vois kehitellä ettei hyökkäisi niin silmille? Uuden muovimaton vaihto ei tule siis kyseeseen. Kaikki ideat tähän, kiitos! :wave:

Esim. Elloksella olen nähnyt niitä hyllyjä, jotka voi laittaa pytyn "ympärille niin että jalat pytyn sivuilla ja siihen päälle tulee ne hyllyt...säilytystilaa ja sitten jos laittais siihen kivoja purnukoita tms. niin ei ehkä se seinä näkyis niin paljon...

Siis tätä tarkoitin... http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8367&productId=185228&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Ja toinen
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8367&productId=174758&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Alkuperäinen kirjoittaja -SuklaaSyöppö-:
On meillä tässä nykysessäkin seinissä muovimattoa, mut tää on sentäs ihan siedettävän näköistä...
Ok

:) Jos se vessa on kovin pieni kuten kerroit niin laittakaa kattoon plafondi ja siihen kunnon kirkas lamppu. Jos mahdollista niin upottakaan ledivalosarjaa (joka on tarkoitettu märkätiloihin) niin johonkin hyllyn alle tai peilin lähelle. Sisusta pyyhkeillä, matoilla ja laita pikkutavarat nätteihin punoskoreihin :)

Osta ikeasta siihen iso peili ja laita se siihen. ...jos on yhtä pieni koppi kuin meidän vessa, saatat hyvinnin löytää yhtä ison peilin kuin mikä on seinä... :whistle:

Tai sit just hyllyjä/kaappeja tms. siihen, jos tarviit säilytystilaa. :) ..mut ne helpolla tekee siitä huoneesta VIELÄ pienemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja -SuklaaSyöppö-:
Se vessa on todella pieni, hyvä, jos kaupasta löydän niin pienen maton... |O

Ikealla on aika pieniä pyöreitä mattoja (ja halpoja vielä onneksi. :D) Samoin Hemtexillä. ...meidän vessa on kanssa ....no... ei ainakaan koolla pilattu..

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Siis tätä tarkoitin... http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8367&productId=185228&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Ja toinen
http://www.ellos.fi/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=8367&productId=174758&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Mä varmaan onnistuisin tiputtamaan näistä tavarat pönttöön
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Mantatyttö82:
Kysyn ihan vaan varovasti, että miks kaikki pitää ostaa just ikeasta :D ?

Ei tarvitse. Mutta Ikean etuna on se, että jos ei ole paljon rahaa käytössä, sieltä saa kivoja juttuja verrattain halvalla. :) ...ja vaikka olisikin, mä en aina ymmärrä sitä, että pitää ostaa kallein, jos tarjolla on ihan sama huomattavasti halvemmalla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Ei tarvitse. Mutta Ikean etuna on se, että jos ei ole paljon rahaa käytössä, sieltä saa kivoja juttuja verrattain halvalla. :) ...ja vaikka olisikin, mä en aina ymmärrä sitä, että pitää ostaa kallein, jos tarjolla on ihan sama huomattavasti halvemmalla. =)
Juu, onhan siellä edullista ja meiltäkin löytyy pojan huoneesta ikeaa paljonkin
:) Eikä meilläkään oo tapana ostaa kalleinta, mutta joskus meinaa itku päästä kun ostaa halvalla ja sitte kun alkaa kokoamaan niin laatu on mitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Juu, onhan siellä edullista ja meiltäkin löytyy pojan huoneesta ikeaa paljonkin
:) Eikä meilläkään oo tapana ostaa kalleinta, mutta joskus meinaa itku päästä kun ostaa halvalla ja sitte kun alkaa kokoamaan niin laatu on mitä on.

Juu no, mä taas olen oppinut tutkimaan tuotteen jo tarkkaan kaupassa. Halvallakin voi saada hyvänlaatuista (ja tietenkin myös päinvastoin). Ja sit jos epäilen, että kokoamisen kanssa tulee probleemia vastaan, kysyn jo siinä vaiheessa, että saako sit vaihtaa (yleensä saa) ja jos ei, mietin osaanko sitten itse korjata vikaa. Monta pikkuviallista tuotetta olen itsekin osannut korjata ja saanut siitä täysin toimivan (jos ei jopa alkuperäistä paremman...), mutta todella halvalla. :)

Mun mielestä hyvä sisustus on semmoinen, jossa on oikeasti käytetty omaa mielikuvitusta ja nähty vähän vaivaa. ...en niinkään jaksa arvostaa näitä menen-vepsäläiselle-ja-tilaan-suoraan-koko-kuvaston-sisustuksia. ...mut mä oon mä ja tää sopii mulle. =) (Jännä juttu vielä on se, että monet on luulleet, että meidän sisustukseen on käytetty paljon rahaa. Sanovat sen suoraan. Hämmästyvät yleensä kovin paljon kun sanon, että ei varmasti ole ja kerron tuotteiden todellisen hinnan ...jos sen tahtovat tietää.)

Maalaa muovimatto ensin tartuntapohjamaalilla ja sitten pintamaalilla. Kysy rautakaupasta neuvoa. Ja kysäise tietenkin vuokranantajalta suostumus remonttiin.
Itse remppasin aiemman asunnon kylppärin uuteen uskoon maalaamalla seinien muovimaton. Maali pysyi seinällä tartuntapohjamaalin ansiosta erinomaisesti. Kehuja tuli!
Ja kun maalin voi sävyttää mieleisekseen, niin sisustaminen on sen jälkeen todella kivaa!

Alkuperäinen kirjoittaja SIIPA:
Maalaa muovimatto ensin tartuntapohjamaalilla ja sitten pintamaalilla. Kysy rautakaupasta neuvoa. Ja kysäise tietenkin vuokranantajalta suostumus remonttiin.
Itse remppasin aiemman asunnon kylppärin uuteen uskoon maalaamalla seinien muovimaton. Maali pysyi seinällä tartuntapohjamaalin ansiosta erinomaisesti. Kehuja tuli!
Ja kun maalin voi sävyttää mieleisekseen, niin sisustaminen on sen jälkeen todella kivaa!

mu tekis mieli tehdä just noin muta tuo tanan seinämuovimatti repsottaa parista kohtaa ja ammeen takana on varmaan jotain ylläreitä :x