Sisustuksesta

• Viestiketjun aloittaja nannu
  • Ensimmäinen viesti
Selkeys. Hyvä sisustus on minusta selkeä ja suurilinjainen. Minä en itse tykkää yhtään pursuavista kirjahyllyistä joissa on kaikkea pientä posliinikoristeista ruuvimeisseliin :D ja huonekalujakaan ei saa olla huusholli täynnä. heti tekee sekavammaksi kun on liikaa tupattu pieneen tilaan.

Minusta se, että kalusteet ovat käyttämistä varten, ei semmoisia "antiikkisohvia" joilta luiskahtaa lattialle, kun koittaa istua tai kiikkeriä jakkaroita. Mukavia, elämistä kestäviä kalusteita. Minä en paljon tyylikkyydestä ymmärrä =)

vieras
ehdottomasti ihmisten tulisi tajuta katsoa tavaroiden/huonekalujen väri ennen kuin ostetaan! niin monissa kodeissa kun kaikki on niin kirjavaa, ei mitään yhteistä millään keskenään. toinen mikä olisi huomioitava olisi muoto, joka on myös tärkeä asia. jos tuon ihmiset tajuaisivat olisi kaikilla jo hienommat kodit :)

mä ainakin ostan aina jopa tietyn värisen tiskiharjan! en todellakaan halua, että jokin tavara erottuu täysin, eikä ole sopusoinnussa muiden kanssa.

No jos itse kokee olonsa kotoisaksi ja kotona viihtyy niin eikös se ole siinä? Toiset tykkää toisenlaisesta, on enemmän tai vähemmän rahaa käytettävissä.. osaa tehdä itse -tai sitten ei.. Meitä on joka lähtöön.. Että omalla tyylillä niin että kun kotioven avaa niin voi todeta että ihanaa olla kotona eikä manata että voi vintilä kun pitäs saada tuo ja tuo uusittua.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ehdottomasti ihmisten tulisi tajuta katsoa tavaroiden/huonekalujen väri ennen kuin ostetaan! niin monissa kodeissa kun kaikki on niin kirjavaa, ei mitään yhteistä millään keskenään. toinen mikä olisi huomioitava olisi muoto, joka on myös tärkeä asia. jos tuon ihmiset tajuaisivat olisi kaikilla jo hienommat kodit :)

mä ainakin ostan aina jopa tietyn värisen tiskiharjan! en todellakaan halua, että jokin tavara erottuu täysin, eikä ole sopusoinnussa muiden kanssa.
Jospa heillä on mielestään hienot kodit? =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Jospa heillä on mielestään hienot kodit? =)
no joo, kaikkihan tykkää omanlaisestaan, mutta supusointu tulisi silti olla...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
no joo, kaikkihan tykkää omanlaisestaan, mutta supusointu tulisi silti olla...
Suloinen sekamelska voi just olla jonkun mielestä se sopusointu, joku voi ahdistua siitä, että kaiken pitää mennä sävy sävyyn =)
niin no voi tietenkin joku tykätä...

Mimosan äippä
Ryijymatoista, divaanisohvista, isoista peileistä vaakatasossa, ronttinkikorit tavaransäilytyksessä, korosteseinät, persoonalliset seinämaalaukset, saunassa tummempaa ja vaaleampaa puuta, siten et tumma toimii korosteena , liukuovet joissa puuta ylhäällä ja alhaalla keskellä vaikka maitolasia, matalat tammi/pähkinä TV-tasot, massiiviset ruokailupöydät

Joku linja pitää olla. Ei mitään sillisalaattia. Värimaailma pitää jotensakki sointua toisiinsa. Sisustuksessa pitää olla särmää ja persoonaa. Omassa kodissa en siedä epäjärjestystä yhtään. Tavaroille pitää olla paikka ja ne on paikoillaan, jos niitä ei just käytetä.

Liika roina ja pursuavat pöydät ei oo mun juttu. Ei ne muiden kodeissa haittaa, mutta omassa en viihtys, jos meillä ois samoin.

Mä tykkään kotoisan pehmoisesta (tyynyjä,vilttejä...) , luonnonläheisestä (materiaalina puu, kivi...) , kivoista väreistä (oliivi/omena, viini/vanha roosa, luonnonvalkoinen/ruskea) ja valoista ( erilaisia valaisimia, kynttilöitä )... Ja vanhoista, tummista huonekaluista ja esineistä...

Yhteistyössä