Siskonistuin vai tuplat?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Ajankohtaisia mietin tässä taas saikkupäivänä ja surffailin noita hankittavia vauvantarvikkeita läpi.

Sit mietin, et kumpi ois oikeestaan kätevämpi: siskonistuin vaunuihin vai tuplien hankinta, kun ikäeroa on himpun vajaa 2 v.?

Onko tuo siskonistuin yhtään kätevä, kokemuksia kellään? Ja jos ei, niin miksi ei? Eli siis meillä on Emmaljungan City Crossit, joihin tuo istuin tulisi noin:

Tervetuloa Lastentarvike-maailmaan!

Muistaako kukaan muuten, paljonko maksaa Emmaljungien seisomalauta?

Meillä on tuplat, ikäeroa 1v10kk. Seisomalaudan kanssa matkustamisesta ei tulisi meillä mitään, välillä on tarpeen saada esikoinen kahlittua rattaisiin ja menoksi.

Joo, meinasinkin, että ei pelkän laudan kanssa tule mitään, mutta mietin, et jos ois tuo istumapaikka siskonistuimen muodossa tarjolla kuitenkin?

Mutta kun en ole noita kellään/missään nähnyt, aloin epäillä, et onkohan tuo ihan tuhoon tuomittu ajatus.

Phil&Tedsit ;)

Se on se, missä alempi istuu aika alhaalla, eikö? :)

Ei... Jos ostan tuplat, ostan varmaan ne Carena Swingit (vai mikä se oli). :D Mut mietin, et onko niiden hankinta ihan pakollista, jos pelkän ton istuimen kanssakin pärjäis.

Tosin mä keksin nyt itse jo yhden miinuksen tuosta. Tuossahan tuo ylempänä istuva, todennäköisesti kuralahkeinen potkii tuota alempana istuvaa (eli siinä ois kopan reuna tai jalkapeite). Eli siis se osa ois aina likanen, meillä kun on vielä vaaleat vaunut. Ei ehkä toimiva idea nyt sit kuitenkaan... :D

Meillä oli vastaavanlainen sisaristuin ja niiden kanssa ei hetkeksikään voi laskea käsiä rattaista irti, on kiikkerä ja kaatuu herkästi. Ihan satunnaisessa käytössä oli meillä mutta jos on tarkoitus paljon liikkua rattaiden kanssa niin ettei isompi kävele niin suosittelen kyllä tuplia. Sisaristuin toimi parhaiten siinä vaiheessa kun pienempi jo istui eli isompi istui alapuolella, silleen oli tukevampi kun painopiste matalammalla.

Muistaakseni ainakin silloin kun me vaunut ostettiin ja tuota kyseltiin niin niitä ei ollut myynnissä ollenkaan. Sanoivat lastentarvikkeessa että niitä ei saa myydä kun ne on todettu vaaralliseksi. Käytettynä sitten löytyi. Mutta siis siksi niitä ei varmaan ole liikenteessä kun ei ole ollut saatavilla. Olisiko tuo nyt myynnissä oleva jotenkin uudistettu malli?

[QUOTE="mie";21946140]Muistaakseni ainakin silloin kun me vaunut ostettiin ja tuota kyseltiin niin niitä ei ollut myynnissä ollenkaan. Sanoivat lastentarvikkeessa että niitä ei saa myydä kun ne on todettu vaaralliseksi. Käytettynä sitten löytyi. Mutta siis siksi niitä ei varmaan ole liikenteessä kun ei ole ollut saatavilla. Olisiko tuo nyt myynnissä oleva jotenkin uudistettu malli?[/QUOTE]

En tiiä, onko uudistettu, mutta taidan kyllä sit unohtaa koko jutun.. tuo meidän elohiiri heiluu ja keikkuu. En tahdo ottaa riskiä, et kaataa koko kärryt. :|

Musta oli yksi hauskimpia käyttöohjevitsejä, kun Emmaljungan sisaristuimen käyttöohjeissa luki aikoinaan, että vanhempi ei saa irrottaa otettaan työntöaisasta lasta istuimesta ottaessaan, jotta vaunut eivät kippaisi. Taitaa olla aika ihmeellisiä ihmisiä Ruotsissa. Niillä täytyy olla kolme kättä vähintään.

Koska vauva syntyy? Me mentiin vauvan syntyessä joko yhdistelmällä kantoreppu + rattaat tai seisomalauta + vaunut. Mietin pitkään tuplia, mutta ne olisi olleet niin lyhytaikainen investointi etten nähnyt järkeväksi kun kunnon yhdistelmävaunut on jo olemassa. Tosin ikäeroa on himpun päälle 2v. Pisimmät matkat sellaisia 2x 3 km joita on tehty, hyvin pärjätty vaikka esikoinen on aika menevä tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Kävelijä;21946563:
Koska vauva syntyy? Me mentiin vauvan syntyessä joko yhdistelmällä kantoreppu + rattaat tai seisomalauta + vaunut. Mietin pitkään tuplia, mutta ne olisi olleet niin lyhytaikainen investointi etten nähnyt järkeväksi kun kunnon yhdistelmävaunut on jo olemassa. Tosin ikäeroa on himpun päälle 2v. Pisimmät matkat sellaisia 2x 3 km joita on tehty, hyvin pärjätty vaikka esikoinen on aika menevä tapaus.

Helmikuun alussahan tuon pitäisi syntyä. :) mä oon kanssa miettiny ja miettiny ja olin jo innoissani, kun keksin tuon sisaristuimen, mutta pah. Taitaa olla aika huono keksintö. :D

[QUOTE="vieras";21946323]Musta oli yksi hauskimpia käyttöohjevitsejä, kun Emmaljungan sisaristuimen käyttöohjeissa luki aikoinaan, että vanhempi ei saa irrottaa otettaan työntöaisasta lasta istuimesta ottaessaan, jotta vaunut eivät kippaisi. Taitaa olla aika ihmeellisiä ihmisiä Ruotsissa. Niillä täytyy olla kolme kättä vähintään.[/QUOTE]

:D

Hauska muuten, kun joku löysi viel tän ketjun. Mä jo hukkasin eikä löytyny ei millään. :D

Yhteistyössä