siskoni valehtelee kelalle ja hyötyy näin rahallisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
eli siis, siskoni ei muka asu miehensä kanssa saman katon alla ja saa näin tukia enemmän. postit menee mun siskon osalta mun vanhemmille.

mun vanhemmille se on ok.

kun asiasta sanon, että minun mielestä tuo ei ole ok ja asuvat tälläsessä asunnossa jossa on tulorajat, heidän tulot ylittää ne (saavat siis vain korkeampaa yh-lapsilisää jne) joten eivät saisi asua siinä kuin vilpillä (ovat siis oikeasti aika hyvätuloisia), niin, kun asiasta sanon vanhemmilleni on kommentti aina että KUINKA SÄ OLET NOIN KATKERA????

vittu. ja minä kun yritän lakia vaan noudattaa enkä ymmärrä enkä hyväksy.
vaikka olenkin pienituloisempi!!!! en kehtaisi noin tehdä,en ikinä!

monet tekee noin, valitettavasti.. mutta, anna olla ja ole hyvällä mielellä siitä että olet itse tunnollisempi ja näin ollen parempi kansalainen, koska et voi asiaan vaikuttaa ilman turhia riitoja :)

Luulis Kelaa kiinnostavan, eli jos soittaa paikalliseen Kelaan ja sanoo, et ´olis tällanen tapaus...´ Ärsyttäviä tollaset juonijat, joiden takia toiset kitkuttelee vähällä ku veroja pitää maksaa tuista.

Aina kannattaa käräyttää. Minustakin aikoinaan eräs teki ilmoituksen ja en saanyt enää yh-lisää. Meni monta kuukautta kun sen vasta huomasin. Sain takautuvasti rahani takas kun todistin ettei mies asu meillä. Pian sen jölkeen muutimmekin yhteen.
Käräytän itsekin kaikki tietämäno.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Niin mitä sitten? Mikä tossa oli SUN ongelma :o
Tulihan se eka puolusteleva kommentti. :saint:

Ja täältä toinen. Tyhmä on se joka jää kiinni, ei se joka fiksusti huijaa kelaa jäämättä kiinni. Niin paljon rahaa menee turhempaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Niin mitä sitten? Mikä tossa oli SUN ongelma :o
Tulihan se eka puolusteleva kommentti. :saint:

Ja täältä toinen. Tyhmä on se joka jää kiinni, ei se joka fiksusti huijaa kelaa jäämättä kiinni. Niin paljon rahaa menee turhempaankin.
Tai sitten johonkin tärkeämpäänkin. :xmas:

ajattelen kyllä ihan silleen, että esimeriksi eivät olisi oikeutettuja tuohon asuntoon kun vilpillä, että joku muu voi tarvita sitä enemmän kun he.
ajattelen myös muita tässä elämässä.

Mitä se sisko oikein hyötyy tuosta? Kun lapsilisän yksinhuoltajakorotukseen tarvitaan päätös yksinhuoltajuudesta ja ainakaan asumistukea ei voi saada juurikaan kun asunnossa asuu kolme aikuista. Siis missään tapauksessa en kannata tuollaista, mutta ihmetyttää suuresti mikä tuosta on hyötynä?

tuon asian, varsinkin jos se sinua vaivaa.

Samalla siskosi todennäköisesti oppisi ihan oikeasti huolehtimaan itse asioistaan, kun ei voisi huijaamalla sälyttää osavastuuta toimeentulostaan yhteiskunnan harteille.

meil toi ei onnistu ku puol sukuu kelalla töissä

mutta en kyllä muutenkaan ymmärrä noita itkupummeja, joilla oikeasti hyvät tulot, ja viitsivät vielä vääryydellä huijata yhteisestä kassasta itselleen.

jos käräytät, älä ikin kerro siskolles, et saa helpolla anteeksi - vaikka ne ite onkin niitä väärintekijöitä ja sietäisivät saada ansionsa mukaan

Minä tiedän useamman tapauksen missä jotenkin sutkaamalla hyödytään rahallisesti. Esim. asumistukien ja yksinhuoltajakorotusten takia poikaystävän posti menee eri paikkaan. Ei se ole multa pois joten siinäpähän tehköön mitä haluaa. On tässä maailmassa isompiakin vääryyksiä.

Yhteistyössä