Siskoni kuoli ja sain tosi paljon vaatteita, kenkiä, laukkuja ym. tavaraa, mitä häneltä jäi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ne mitkä ei sopinut mulle möin pois ja sain melkein 800 euroa. Aika onnenpotku kävi, kun aiemmin harmittelinkin rahapulaa, kun ei saanut edes uusia kenkiä ja vaatteita ostettua. Nyt mulla on vaikka mitä ja lisäksi rahaakin ihan kivasti.

Eli pointti on se, että vaikka elämä menee persiilleen, voi joskus kun sitä vähiten odottaa käydä aika hyväkin mäihä.

Kiitos sisko Rest in Peace, vaikkei oltu maailman läheisimpiä, olit huippu tyyppi ja sulla on tosi hyvä maku.

[QUOTE="öö";24926388]Olisitko mielummin pitänyt siskosi elävänä vai ottanut 800e?[/QUOTE]

No me ei oltu tekemisissä sillai kauheesti, en voi sanoa, että tunsin hänet kunnolla. Mutta tietenkin sisko elävänä, mutta eihän kuolemalle mitään mahda. Surullista ja ikävää se on, mutta olen positiivinen luonteeltani ja tässäkin asiassa näen siis jotain positiivista.

[QUOTE="Taika";24926419]Äkkiäkös sinä ne 800 euroa olet pitstänyt menemään. Toivottavasti sulla on liuta muitakin siskoja, joilla on hyvä maku. :D[/QUOTE]

No ainakaan ei vaatteita ja muuta sellaista tarvitse ostaa vähään aikaan. Sisko oli hieman hoikempi, mutta olen laihtunut muutaman kilon, varmaan surun vuoksi. Ja nyt kaikki sopii paremmin.

Mä en tiedä pitäiskö olla hyvillään vai hämillään, jos koet siskosi kuoleman noin?

Kyllä minäkin koitan asioista aina etsiä sen valoisan puolen, mutta enpä tiedä kuinka se onnistuisi jonkun kuollessa..

Kauheasti onnea sulle! Ihanaa ois tuollainen sisko! Jäikö ihana poikaystäväkin jota voisi lohduttaa? ;)

Joo tapasin hänet hautajaisissa. Mulla oli siskon vanha dolce & cabbana mekko ja kysyin häneltä tunnistaako kenen mekko mulla on.

Kerroin kenen on. Sanoi, että sopii sinulle hyvin. Eikä yhtään pahastunut, että olin sen mekon päälleni pistänyt.

Tottakai yritin ainakin lohduttaa häntä.

No se on hyvä, että joku osaa jatkaa elämää kuoleman jälkeenkin ja vieläpä noin "coolina". Mä en varmaan pystyis pitämään siskoni vaatteita, ainakaan ihan heti, vaikka kuinka ne olisin saanut "perinnöksi".

Mutta näille jeesustelijoille kommentti, että tuskin ap niitä tavaroita väkisin on sieltä kuolinpesästä käynyt nyysimässä rikastumisen toivossa.... Jos ne on kerran hänelle annettu, niin saa kait sitä tehä niillä mitä lystää!?! Ja miksi niitä pitäs jemmata naftaliinissa vuositolkulla vain, koska ne on ollut kuolleen siskon vaatteita? Elämä jatkuu ja jos ap:kin sai "perintöä" myymällä osan vaatteista, niin mikä siinä on niin kauheeta? Myydäänhän sitä isompiakin omaisuuksia perikunnan toimesta heti henkilön kuoleman jälkeen... Mikä tässä siis oli niin erikoista?

[QUOTE="vieras";24926539]No se on hyvä, että joku osaa jatkaa elämää kuoleman jälkeenkin ja vieläpä noin "coolina". Mä en varmaan pystyis pitämään siskoni vaatteita, ainakaan ihan heti, vaikka kuinka ne olisin saanut "perinnöksi".

Mutta näille jeesustelijoille kommentti, että tuskin ap niitä tavaroita väkisin on sieltä kuolinpesästä käynyt nyysimässä rikastumisen toivossa.... Jos ne on kerran hänelle annettu, niin saa kait sitä tehä niillä mitä lystää!?! Ja miksi niitä pitäs jemmata naftaliinissa vuositolkulla vain, koska ne on ollut kuolleen siskon vaatteita? Elämä jatkuu ja jos ap:kin sai "perintöä" myymällä osan vaatteista, niin mikä siinä on niin kauheeta? Myydäänhän sitä isompiakin omaisuuksia perikunnan toimesta heti henkilön kuoleman jälkeen... Mikä tässä siis oli niin erikoista?[/QUOTE]

Multa kysyttiin, et haluunko vaatteita, laukkuja ym. Sanoin, et voin ne ottaa. Ja sit myöhemmin kysyin myös luvan, saanko myydä ne mitkä ei sovi mulle tai mitä en tarvitse. Oli aika yllätys miten paljon kaikkea tuli, luulin et niitä tulee tyyliin yksi jätesäkki.

Miten te hyvät hyeenat tulkitsette tuon noin väärin ja kierosti. Tuliko edes hyvä mieli?

Minulle jäi tästä asiasta tälläinen mielikuva: Nyt menee päin persettä, mutta ihana sisko ikään kuin halusi auttaa surevaa siskoaan. Toinen sai rahaa ja vaatteita. Löytyi se kuuluisa hopeareunus siitä mustasta pilvestä. Löytyi pieni hyvä isosta huonosta.

Ap: osanottoni suruusi. Älä välitä näistä kateellisista paskiaisista.

[QUOTE="vieras";24926631]Miten te hyvät hyeenat tulkitsette tuon noin väärin ja kierosti. Tuliko edes hyvä mieli?

Minulle jäi tästä asiasta tälläinen mielikuva: Nyt menee päin persettä, mutta ihana sisko ikään kuin halusi auttaa surevaa siskoaan. Toinen sai rahaa ja vaatteita. Löytyi se kuuluisa hopeareunus siitä mustasta pilvestä. Löytyi pieni hyvä isosta huonosta.

Ap: osanottoni suruusi. Älä välitä näistä kateellisista paskiaisista.[/QUOTE]

No tässäkin tapuksessa näkee kuinka moraaliset ja sosiaaliset käytöstavat ovat ihmisiltä kadonneet.
Mielestäni ei ole hyväksyttävää tulla tänne toisen ihmiset kuoleman jälkeen kehumaan siitä kuinka HYÖTYI toisen kuolemasta. Tämmöiset asiat pidetään ihan omana tietona.

Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;24926736:
No tässäkin tapuksessa näkee kuinka moraaliset ja sosiaaliset käytöstavat ovat ihmisiltä kadonneet.
Mielestäni ei ole hyväksyttävää tulla tänne toisen ihmiset kuoleman jälkeen kehumaan siitä kuinka HYÖTYI toisen kuolemasta. Tämmöiset asiat pidetään ihan omana tietona.

Tuleeko tuollaisella tekopyyhyydellä kirkkaampi kruunu? :whistle:

Ehkäpä ap:lla on vaan kirjoitutito hukassa tai jotain, mutta tuskin tarkoitus oli ihan tuo.. Olen itsekin saanut perinnöksi rahaa ja sijoitin sen ilman huonoa omaa tuntoa asuntoon (tai siis lyhensin silloisen asuntolainan lähes puoleen) - olenko minäkin nyt ahne p**a? Olisko pitänyt nekin rahat sitten vaan jemmata koska ne oli läheiseltä ihmiseltä ihan laillisesti peritty?

Yhteistyössä