Siskon likka avautuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eno

Vieras
Eli minun siskoni 12 vuotias tytär kertoo minulle kaiken mahdollisen enkä tiedä mitä tehdä. Yritän kyllä kertoa mitä ei pidä tehdä ja mitä virheitä itse olen tehnyt ja mitä on seurannut, mutta vaivaa se että pitääkö minun olla kertomatta joka asia siskolleni???
Itsellä ei ole lapsia joten ei tiedä miten suhtautua :/

Onko tyttö siis pyytänyt sinua olemaan kertomatta? Varmaan jos tulee ilmi joku asia, joka siskosi pitäisi mielestäsi ehdottomasti saada tietää, niin voit sanoa tytölle, että ko. asiaa et voi pitää salassa. Sanot vaikka, että tyttö voi itse kertoa äidilleen x ajan kuluessa, tai sitten sinä kerrot.
Muutoin, jos ei ole mistään kuolemanvakavasta kyse, niin hienoa vaan että tyttö kokee sinut luottamuksen arvoiseksi ja haluaa jutella asioistaan :)

Minä en kertoisi yhtään mitään asioista joita minulle kerrotaan, olipa kertoja sitten minkäikäinen tahansa. Sehän olisi luottamuksen pettämistä. Ole iloinen että tyttö luottaa sinuun.

Ja kuten Catida tuossa totesi niin jos tulee jotain sellaista tietoa joka äidinkin olisi hyvä tietää niin pyydä tyttöä kertomaan äidilleenkin, lupaudu vaikka itse tytön tueksi jos vaikuttaa ettei hän yksin pysty asiaa äidilleen kertomaan.

Onko tyttö siis pyytänyt sinua olemaan kertomatta? Varmaan jos tulee ilmi joku asia, joka siskosi pitäisi mielestäsi ehdottomasti saada tietää, niin voit sanoa tytölle, että ko. asiaa et voi pitää salassa. Sanot vaikka, että tyttö voi itse kertoa äidilleen x ajan kuluessa, tai sitten sinä kerrot.
Muutoin, jos ei ole mistään kuolemanvakavasta kyse, niin hienoa vaan että tyttö kokee sinut luottamuksen arvoiseksi ja haluaa jutella asioistaan :)

Se on suuri luottamuksenosoitus että tyttö avautuu ja mä en kyllä lähtis sellaisen luottamuksen jälkeen uhkailemaan että jos et kerro äidille niin minä kerron.Minusta se on tosi väärin.
Mun miehen likka itkeskeli kuukauden kotona joka päivä.Kysyin että mikä sulla on ja hän sanoi että on kyse sellaisesta asiasta jota isä ja äiti ei saa tietää että kerrotko sä sen niille jos avaudun.
Mä sanoin että jos asia on mun mielestä niin vakava että se pitää vanhemmille kertoa niin mä en voi luvata.Esim. huumeidenkäyttö tai joku mistä saa rikostuomion on mun mielestä sellaisia asioita mistä ei voi vaieta.
Tyttö ei kertonut mutta jälkikäteen sain tietää mistä oli kysymys.En olis siitä asiasta hänen vanhemmilleen avautunut.

Yhteistyössä