siskolta rahat loppu. perhe ruokittava. antaisitko rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="harmaa";27179090]rahaa en antaisi koska jos mies juoppo niin varmaan se siskonkin joisi ne rahat[/QUOTE]

Alkoholistin puoliso ei välttämättä ole myöskin alkoholisti.

Jos ois omasta siskosta ja hänen lapsistaan kyse, niin hakisin heidät meille ja yritettäis yhdessä laittaa heidän elämää kuntoon, se ei kuitenkaan muutamalla satasella tai ruokakassilla parane. Haluaisin varmistaa, että lapsilla on hyvä olla.
Vastaavanlaisessa tilanteessa olen antanut ystävälle reilu tuhat euroa lainaa asunnon takuuvuokraa varten, jotta on päässyt sen hetkisestä miehestä eroon.

Mieheni lainasi siskolleen 1000 €, mitä ei koskaan saanut takaisin. No onneksi ei ole tonnista kiinni.

Omalle siskolle tai veljelle antaisin enemmänkin kuin tonnin ja auttaisit kaikin mahdollisin keinoin.

omalle siskolleni en antaisi, koska en ole hänen kanssa väleisä. En niin kauan auttaiai häntä kun hn pyytä anteeks tekosiaan. Muutenkaan en pidä ihmisistä jotka esittäväät hienompaa mitä ovat.

Veisin ruokaa ja sanoisin että lapset saavat meille tulla syömään aina kun on nälkä. Rahaa en antaisi ja ls-ilmoituksen tekisin jos ei sisko itse olisi sossuun yhteydessä.

Rahaa en antaisi, en omalle siskollekaan mielellään lainaa rahaa, jos tarvii ruokaa, niin veisin ruokaa ja kertoisin sen olevan ensimmäinen ja viimeinen kerta. Ohjaisin hänet sinne sossuun ja menisin vaikka itse hänen kanssaan sinne, jos haluaa.

Mä veisin ruokakasseja, ja olen vienytkin. Tuollaisessa tilanteessa saa pienelläkin rahalla paljon ruokaa.

Esim. mun kasseissa on ollut makkaraa, jauhelihaa, broileria,kalapuikkoja, kananmunia, jauhoja, kuivahiivaa, leipää, margariinia, perunoita, porkkanoita, omenoita, maitoa, mehutiivistettä. Olen vienyt 3 muovikassillista ruokaa, rahaa noihin on mennyt max 70 euroa. Olen laittanut lapsille mukaan jotain hyvääkin, esim. keksejä tai vaikka karkkipussin.

Mikäänhän ei takaa, etteikö sisko olisi soskussa jo käynyt, mutta vain tuhlannut rahat. Ruokkisin siskon lapset itse (annetun ruokakassinkin voi myydä!) vähän aikaa, käskisin hakea apua soskusta ja jos tilanne ei parane, tekisin lastensuojeluilmoituksen. Joskus se voi olla parasta, mitä lasten puolesta voi tehdä. Kannettu raha ei peliongelmaisen kaivossa pysy, eikä hänen tilannettaan paranna - päinvastoin mahdollistaa sen jatkumisen.

Veisin ruokakassin ja lupautuisin lähtemään siskolle "henkiseksi tueksi" sossuun, voisin auttaa papereiden täyttämisessä jne. Ihan lastenkin takia, ettei heidän tarvitse kärsiä.

Kyllä mä auttaisin, omaa siskoa. Oli välit millaiset hyvänsä. Ihan niitten lastenkin takia. Voisin ruokakassin kanssa mennä kylään, ottaisin sitä ennen sossun tiedot paperille ja keittäisin kahvit, juteltais toimeentulotuesta ja muista tuista ja siitä miten jatkossa rahat riittäisivät ruokaan. Antaisin vaikka kyydin ja lastenhoitoapua siksi aikaa, et sisko sais käydä virastoissa hoitamassa asiansa jollekin mallille.

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
Veisin akuuttiin hätään pari kassia ruokaa. Käskisin soittaa sinne sossuun ja varaamaan ajan. Jos sisko ei soittaisi ja hakisi itse apua, tekisisn siskosta ilmoituksen sossuun, että meneevät käymään ja hoitamaan asiat siihen kuntoon että ruokaa on jatkossakin,.

No itsekin varmaan antaisin ensin pikkuisen näpäytyksen niistä haukkumisista ja tarjoaisin ruoka-apua lapsille. Rahaa en pelurille antaisi minäkään. Ja sen lastensuojeluilmon tekisin myös, jos ei alkaisi parantaa tapojaan / hankkimaan apua peliriippuvuuteensa. Ihan sama mitä paskaa tulis siskon taholta niskaan, mutta ne tilanteeseen syyttömät lapset ennen kaikkea... Jep, kuulostan kylmältä, mutta voivottelemalla ja hyysäämällä tilanne tuskin korjaantuisi.

Kun tekee toisesta ilmoituksen soskaan, se harvoin johtaa mihinkään huostaanottoon. Melkein jokaisessa tapauksessa (paitsi niissä joissa lapsella on joku akuutti hätä, pahoinpitelyä jne) käytetään avohuollon palvelut ennen lasten sijoittamista. Sijoitus on yhteiskunnalle todella kallista ja se on ihan vihoiimeinen keino. Ei siis kannata turhaan pelätä avun pyytämistä sos.huollolta. Avohuoltoa on esimerkiksi järjestää lapsille tukiperhe (koska äiti yksinhuoltaja ja jaksamisen kanssa linee niin ja näin kun jäänyt yksin ja oliko peliriippuvuuttakin?). Toimeentulon turvaaminen taloudellisesti ja mahdollisia tukitoimia lapsille, esim. isommille soskan maksamia harrastuksia/kerhoja/leirejä jne..

Yhteistyössä