siskojen yms haukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täällä

Vieras
mun avopuoliso on iät ja ajat haukkunu mun siskoja.. ymmärrän kyllä jos sillä on jotai niitä vastaan koska ne on tehny elämässään paljon virheitä mutta mun mielestä sen ei tarttis mulle haukkua niitä! Oon monesti sanonu et älä hauku mun läheisiä mulle koska se on lähes sama ku mua haukuttais.
Ei sekään tykkäis jos mä haukun sen veljiä..
Nyt sen veli soitti mulle ja ne alko puhumaan mun siskosta ja sit avomies totes on kyl se on sit tyhmä! Sit lopettaa puhelun ja toteaa mulle : Kyl sun siskos on v*itun tyhmä! ja jatkaa vaan.. mulle tulee paha mieli ja herkkä kun oon, rupeen pillittää ja meen toiseen huoneeseen ja sanon ettei tartte..
Sit ku tuun takas, se sanoo mulle et mee säki siitä, koska se ei kestä jos joku itkee. Se menee ihan sekaisin siitä ja suuttuu :(
Sit se otti tavarat ja lähti.. en tiiä minne meni mut rupes pelottaa että se ajaa jotenki holtittomasti ku on kiihtyny.. ja mun mielestä tää mun itku oli ihan sen oma vika!!
Miksi se aiheuttaa mulle tällasen olon jos ei kestä seurauksia!!
Piti purkaa... mä en ymmärrä miksi se ei tajuu :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
mun exä teki samaa :/
milloin mun äiti ja siskot oli hyeenoja,lösöperseämmiä jne jne... |O

eli ei vissiin oo mun puoliso ainoa.. :/

ei... ilkeetä kun miehes ei ota pyyntöäsi kuuleviin korviinsa :( tiedän tasan tarkkaan miten pahalta toi tuntuu :hug:

niinpä.. kyl se oli jonku vuoden verran ettei mitää negatiivista kuulunu mut nyt se taas on alkanut.. hoah |O

:hug: Olet luonteeltasi herkkis, aivan kuten minäkin. Tulee ihan surullinen olo puolestasi. Silloin, kun on paha mieli ja itkettää, täytyy päästä turvalliseen kainaloon silitettäväksi. Voisiko puolisosi olla kasvanut tunne-köyhässä perheessä, lapsuudessa on ehkä kielletty itkemästä tai ei ole lohdutettu, kun olisi tarvinnut?

Puolison läheisten haukkuminen on aivan sama asia, kuin haukkuisi itse omaa kultaansa. Veriside on aina veriside, vaikka mimmoisista ihmisistä olisi kyse. Sitä eivät kaikki taida ymmärtää. Joidenkin huvi ehkä vain on pilkata ihmisiä, jotta saisi itselle hyvän ja onnistuneen olon?

Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
:hug: Olet luonteeltasi herkkis, aivan kuten minäkin. Tulee ihan surullinen olo puolestasi. Silloin, kun on paha mieli ja itkettää, täytyy päästä turvalliseen kainaloon silitettäväksi. Voisiko puolisosi olla kasvanut tunne-köyhässä perheessä, lapsuudessa on ehkä kielletty itkemästä tai ei ole lohdutettu, kun olisi tarvinnut?

no se on kyllä totta että hän on itse sellainen ettei miehen saisi itkeä..
ja kun totta puhutaan, niin en ikinä ole nähny että kukaan hänen kotonaan julkisesti itkee, perheen äitikin menee aina makuuhuoneeseensa itkemään jos hänellä paha olo... MIKSI JOTKUT KASVATTAA LAPSENSA SELLAISIKSI ETTEIVÄT OSAA SITTEN OTTAA LUONNOLLISIA TUNTEITA VASTAAN!!?? :(

miten saisin miehen sitten tottumaan ja ottamaan sekä surulliset että iloiset tunteet vastaan..?

miten saisin miehen sitten tottumaan ja ottamaan sekä surulliset että iloiset tunteet vastaan..?

Et välttämättä mitenkään. Yleensä kannattaa aina ensin yrittää muuttua itse, ja jos ei vieläkään ole elämäänsä tyytyväinen, vaihtaa sitten miestä. Toisen muuttaminen on aika mahdotonta hommaa. :|

Itse kysyn vastaavissa tilanteissa haukkujalta, että mikä tekee hänen olonsa niin pahaksi ja uhkaa siskoni (tai jonkun muun ihmisen) taholta häntä niin paljon, että hänen täytyy puolustautua sellaista ihmistä vastaan, joka ei edes ole paikalla. Tai saatan epäillä, että hänen oma kokemuksensa ihmisenä olemisesta on hyvin ohut, kun hänen täytyy tällä tavalla pönkittää itseään.

Mies sanoo aniharvoin ilkeästi sukulaisistani tai ystävistäni, mutta hänet on sekä valittu että koulutettu tälläkin kohtaa ankarin menoin.

Piika-äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:

Et välttämättä mitenkään. Yleensä kannattaa aina ensin yrittää muuttua itse, ja jos ei vieläkään ole elämäänsä tyytyväinen, vaihtaa sitten miestä. Toisen muuttaminen on aika mahdotonta hommaa. :|

mutta mä en tiedä miten mun pitäis tässä kohtaa muuttua? kun yhtään vähemmän herkemmäksi en ainakaan voi muuttua enkä kyllä haluakaan, koska pidan siitä että voin näyttää tunteeni, kauhea tunne jos ei voi itkeä vaikka itkettää.. haluan todella tän toimimaan. Me mennään ens kesänä naimisiin, ja varma olen siitä että hän nyt on se oikea mulle enkä vaihda "vain" tämän takia.. oon vaan jotenki niin avuton tämän asian suhteen.. pitääkö mun vaan itse tottua siihen että kuulen tällaista kritiikkiä rakkaistani??

soitin miehelle ja hän sanoi olevansa autolla menossa puolen tunnin matkan päässä.. lupasi nyt kuitenkin kotiin tulla..
sanoin että kiva kun tulee, niin hän sanoi ettei se nyt niin kivaa ole.. :( no kai se tästä rauhottuu..

Ainakin se tulee olemaan vaikea tehtävä. Keskustelemalla, keskustelemalla, keskustelemalla. Kerrot nätisti aina uudestaan ja uudestaan samat asiat. Silloin kun hän on hyvällä tuulella, on hyvä aloittaa. Kerrot, miltä sinusta tuntuu ja mitä haluat. Ystävällisesti, hermostumatta. Pyydä, ettei pakenisi tilanteita ovet paukkuen. Muutos on kyllä varmasti mahdollinen, pikkuhiljaa hyvä tulee. Kokemusta on. Tsemppiä!

en nyt jaksanut kaikkia sinulle vastanneiden ajatuksia lukea mutta sanompahan oman mielipiteeni kuitenkin:miehesi on ilkeä.Vielä jatkaa vaikka olet ennenkin pyytänyt ettei hauku sinulle siskoasi(&yms.?).
Ja kehtaa vielä käyttäytyä niinkuin uhmaikäinen kakara,menee vähän päälaelleen toi homma.Niinkuin sinä olisit jotain kamalaakin tehnyt??
Koita jaksaa ja vaadi tuohon asiaan välitön muutos,sinun ei todellakaan tarvitse moisia kommentteja kuunnella.

mun avopuoliso haukkuu vaan yhtä mun siskoa, ja sitäki siks ku se teki aika pahasti mulle täs paripäivää sitten ja vielä kehtaa lähetellä ihmisille ja kysyy miks mä oon sille suuttunu... jos on muista siskoista sanonu jotain niin oon sanonu että "toi oli pahasti sanottu" ja sit pyytää anteeks ja perustelee miks sanoo niin, onneks ei oo sanonu koskaan mitää "ei oikeutettua" ja pahaa..

soitin miehelle ja hän sanoi olevansa autolla menossa puolen tunnin matkan päässä.. lupasi nyt kuitenkin kotiin tulla..
sanoin että kiva kun tulee, niin hän sanoi ettei se nyt niin kivaa ole.. :( no kai se tästä rauhottuu..

narsisti?Hänhän se uhri tässä onkin....

Yhteistyössä