Sisko saa ekan vauvansa (tyttö) pian. Mitä ostan?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikä on nykyään se in ja pop ja tosi tarpeellinen vauva-asia, jonka voisin hankkia siskolle, jolla ei ole siis mitään (no vaunut ja pinnasänky on)?

Kun itse sain lapsia yli 10 vuotta sitten, piti kaikkien saada hyppykiikku ja nykyään se on kaiketi jotenkin kauhean hirveän kamalan vaarallinen ja epäterveellinen. :) Koska kaikki muuttuu ja olen itse ihan pihalla jo vauvajutuista, olisin kiitollinen avusta.

:)
 
"vieras"
Ostaisin vaatteita, jos tiedät siskon vaatemaun, mitä vauvanvaatteisiin tulee :)
Tutteja, pulloja, peittoja jne on minusta turha viedä, ainakin kysymättä, että tarviiko. Eikä hän välttämättä vielä ennen vauvan syntymää edes tiedä mitä kaipaisi tai mikä helpottaisi arkea.
 
Nykyään on niin vaikeeta keksiä itseasiassa mitään,ellei tiijä että on tarvetta...
Minä kyselin puoli vuotta sitten samaa siskolta itseltään-eikä osannut sanoa mitään..Päädyin ostamaan lahjakortit kahteen liikkeeseen,että saa vaatetta tmv. tarpeellista itse ostaa pojalleen..
Nyt joululahjaa tiedustelin,mitä poika tarvitsis,mitä ois toiveena..vauvakiikkua kaipasivat,sen lupasin ja sitten jotain vaatetta/pientä lelua.
 
Ellen olisi lukenut aiempana vastattua, en olisi huomannut... Eli itse aikoinaan ostin esikoiselle juurikin nuo ruskovillan sukat ja lapaset. Niiden avulla pysyi ihanasti kädet ja jalat pienellä vauvalla lämpöisinä ja ovat lämmittäneet esikoisen jälkeen vielä viiden pienemmän lapsukaiseni jäseniä. Mun sisko osti yhdelle lapselle muutaman 50cm kokoisen vaatekerran. Oli ihana pukea pieni vauva aivan sopivan kokoisiin vaatteisiin ja vaatteestan riippuen ne sopivat vauvalle aika pitkän aikaa.
 
"vieras"
Vauvalle vaatetta (Ruskovillan silkkipipo on klassikko ja superkäytännöllinen), body ja potkarit (pikkuvauvalle kietaisumalli paras, ja puolipotkarit) tai joku klassikkolelu (Brion helistin tai unirätti, Sophie-kirahvi...)

Tuoreelle äidille kukka ja jotain hyvää käsivoidetta (mulla ainakin kuivuivat kädet vauva-aikana tosi paljon, kun käsiä täytyi pestä aiempaa useammin).
 
"vieras"
Riippuu tietysti budjetistasi, että tarkoititko jotain tosi kallista vai jotain ns. normaalia vauvalahjaa?

Minä voisin haluta sitterin, sellaisen jossa värinätoiminto, meillä oli kakkosen vauva-aikana tosi paljon hyötyä tuosta iltaitkujen ollessa pahimmillaan.

Tai sitten tosiaan vaatetta, jos tiedät vaatemaun. Jos et tiedä, älä osta, voi jäädä käyttämättä ;) .
 
"..."
[QUOTE="Mirella";29054017]Osta joku kiva vauvakirja. Sitä ei ehkä tule itse ostettua. Voithan toki myös kysyä, mitä siskosi toivoo vauvalleen (tai itselleen).[/QUOTE]

Meillä näin ajatteli kolme eri ihmistä...nyt siis kolme vauvakirjaa odottaa täyttämistä ja ristiäisiä ei ole edes pidetty (eli eiköhän joku sielläkin sellaisen anna :D)

Itse liputan vaatteiden puolesta..erityisesti yöpukujen! Meillä on tullut lahjaksi paljon bodeja ja niitä ostin itsekin ennen lapsen syntymää. Nyt sit käytiin juuri ostamassa yöpukuja vauvalle :D on meinaan kiva kun on muutama niin, että jos menee likaiseksi on mihin vaihtaa. Sellaiset joista saa helposti alaosan auki ovat kätsyjä niin menee kakkavaipan vaihto yöllä helpommin ettei tarvi niin paljoa riisua, itse suosin neppareita ennemmin kuin vetoketjuja.
 
"mami"
Itse ilahduin kaikista lahjoista, vaikka niitå vaatteita tulikin kyllä ihan valtavat määrät :D ruskovillan silkkituotteet taisi olla se ykkösjuttu. Ja kiva oli saada kosteusvoidetta itselle.
 

Yhteistyössä