Sisko on seurustellut 1/2 vuotta aivan ihkukomean miehen kanssa, jolla on vain yksi

• Viestiketjun aloittaja "Rikkupilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Rikkupilli"
epäkohta, huom!, vain yksi. Nuorimies opiskelee ekonomiksi. Hänellä on oma asunto Helsingissä, jossa sisko jo melkein asuu.
Se epäkohta on erittäin huonot hampaat. Me naiset olemme pähkäilleet tuota asiaa tykönämme. Voisiko sisareni mitenkään, hyvin hienovaraisesti, ottaa tuon hammasaian puheeksi?

"tii-"
Kuuluuko siskosi tähän "me naiset" porukkaan? Kai sitä voi muistuttaa käymään hammaslääkärissä... ja sanoa, että pussailu on kivempaa, kun on puhtaat hampaat. Tietty jos "vika" on vaikka vinot hampaat, niin ei se mies välttämättä halua tehdä asialle mitään.

Mutta toisaalta, meissä kaikissa on vikoja, yleensä enemmä kuin yksi. Ehkä teidän naisten on opeteltava tulemaan toimeen tämän miehen ainoan vian kanssa.

Miksi asiaa ei voisi ottaa puheeksi hienovaraisesti. Kannattaako se tai onko siitä enemmän hyötyä kuin harmia vain onko siitä hyötyä ollenkaan onkin sitten kokkonaan toinen asia. Mieluummin kuitenkin mahdollisimman pian kuin muutaman vuoden päästä "en ikinä ole voinut sietää hampaitasi".

Neilee harmaana
Mä luulin, että se epäkohta on se ekonomiksi opiskelu. Sanooko moni muuten "opiskella ekonomiksi"? Kauppatieteiden maisteriksihan siinä opiskellaan.. Mun mielestä ekonomiksi itseään tituleeraavat on vaan niitä harmaahapsia... KTM:iä ne nykymaailmassa on. Tai sit mä oon ihan pihalla.

Mutta ne hampaat: aika hankala on toiselle alkaa sanomaan tuollaisesta asiasta, luulisi, että hoidattaisi ne kuntoon jos tahtoisi.

vierass
Mä luulin, että sillä on pienen pieni ap:n nimimerkki kun on rikkupilli :D

Mutta joo siis ovatko hampaatl likaiset, reikäiset vai vaan vinot vai mikä niissä mättää? Erittäin huonot hampaat viestii huumeiden käytöstä (itse en ainakaan ole syöpyneitä hampaita nähnyt kuin narkkareilla) eli siltä kantilta olisin vähän enemmän huolissani näistä "pelkistä hampaista".

dv
mun veljellä on todella huonot hampaat, ja ihmettelen miten sen naisystävä sietää sitä. me siskot koitetaan patistaa sitä menemään hammaslääkäriin korjaamaan legonsa, mut ei.

ja siis ei ole kyse rumista ja vinoista hampaista, vaan tupakan ja kahvin värjäämät, energia ja sokeripitoisten juominen kuluttaman (melkeinpä koskaan viim. 10v pestyt) isoilla rei-illä varustetut hampaat. sillä kun on oikeasti vielä tosi komea hymy, muttei ole enää vuosiin yskaltanut hymyillä kunnolla ja kuulemma tekee kipeääkin.

tällaisessa tilanteessa vois vedota terveydellisiin syihin.

"mona"
Mä luulin, että se epäkohta on se ekonomiksi opiskelu. Sanooko moni muuten "opiskella ekonomiksi"? Kauppatieteiden maisteriksihan siinä opiskellaan.. Mun mielestä ekonomiksi itseään tituleeraavat on vaan niitä harmaahapsia... KTM:iä ne nykymaailmassa on. Tai sit mä oon ihan pihalla.
No sellaset sanoo ketkä ei itse opiskele yliopistossa, eli oletettavasti ap.

"vieras"
mun veljellä on todella huonot hampaat, ja ihmettelen miten sen naisystävä sietää sitä. me siskot koitetaan patistaa sitä menemään hammaslääkäriin korjaamaan legonsa, mut ei.

ja siis ei ole kyse rumista ja vinoista hampaista, vaan tupakan ja kahvin värjäämät, energia ja sokeripitoisten juominen kuluttaman (melkeinpä koskaan viim. 10v pestyt) isoilla rei-illä varustetut hampaat. sillä kun on oikeasti vielä tosi komea hymy, muttei ole enää vuosiin yskaltanut hymyillä kunnolla ja kuulemma tekee kipeääkin.

tällaisessa tilanteessa vois vedota terveydellisiin syihin.
Kyse saattaa olla hammaslääkäripelosta. Mun miehellä oli sama juttu, 10 vuoteen ei käynyt hammaslääkärillä. Henki haisi aivan karmealle ja etuhammas oli jo aivan musta. Kunnes löysi itselleen hyvän yksityisen mieshammaslääkärin. Hampaat laitettiin kuntoon ja nyt käy vuosittain tarkastuksessa. Menee mielellään, koska tietää ettei kipua tarvitse pelätä, siihen saa kunnon puudutukset.

Kannustakaa veljeä, hampaat kannattaa kyllä hoitaa kuntoon ettei tule vakavampia seurauksia. Pelkoklinikoitakin on olemassa, jos siitä on kyse.

"oraakkeli"
ero on kaikkiin epäkohtiin aina ainoa oikea ratkaisu sanoo jo palstaämmien vanha viisauskin

HUOM! Tämä tilanne on mahdollinen poikkeus johon sovelletaan vanhaa palstaämmien poikkeussääntöä, jos ukolla on fyrkkaa ja se on imettävissä siltä pois niin silloin epäkohdat voidaan jättää huomioimatta. Kyseessä on toki vain opiskelija mutta koska on nostettu esille merkittävänä positiivisenä ominaisuutena omistusasunto (yksi tärkeimpiä ominaisuuksia miehessä ulkonäön lisäksi!) niin voimme päätellä että mies ei ole köyhä. Siksipä häntä on siedettävä ainakin siihen asti kunnes omaisuus ja miehen sielu on saatu imettyä kuiviin.

"vieras"
Tuota olen itsekkin joskus joutunut miettimään ja valitettavasti mies jäi pois kuvioista, oli kyllä siinä muutama muukin asia mutta siis.. Miehellä oli järkyttävät hampaat, tai pikemminkin niiden puute, iältään 36v. ja ylhäällä edessä ei hymyillessä näkynyt kuin pari hammasta, muut puuttuivat kokonaan tai jäljellä pari jotain hampaan tynkää. Ja alaleuassa sama homma.

Voi sanoa että ällötti, mies oli muuten komea, en tiedä miksi ei ollut hoidattanut hampaitaan kuntoon. Vaikka en tiedä paljonko tuollainen remontti tulisi maksamaan joissa hmpaita puuttuu noinkin paljon ja osa jotain tynkiä. Tuli kyllä itselläkin mieleen että entinen narkkari, en viitsinyt kysyä.

Kiveksenä
=D Olin myös ihan varma aloituksen luettuani, että yksi KIVES =) Piti tulla lohduttamaan ettei hätiä mitiä, mieheltäni kun on poistettu molemmat kivessyövän takia, mutta ihan perheellisiä ollaan "pakastesperman avulla" ! Ei hitto, olin ihan varma että kives =D

a.p.
[QUOTE="mona";26303028]No sellaset sanoo ketkä ei itse opiskele yliopistossa, eli oletettavasti ap.[/QUOTE]

No, Hankkenilla opiskelee. Jos olisin näin ilmoittanut, kaikki eivät ehkä olisi tienneet...

Auts! : / Jos se on vielä opiskelija, niin sehän pääsee YTHS:n kautta edullisesti ja helposti hammaslääkäriin, joten rahakaan ei pitäisi olla este sille ettei käy hammaslääkärissä. Eli olisiko sitten hammaslääkäripelosta kysymys. Pitäisi varmaan vain rohkaista ja kannustaa miestä, mutta siihen ei ole oikein helppoa tietä jolla voisi varmistua ettei mies loukkaannu. Ehkä jos siskosi ottaisi joskus puheeksi että "ai hitsi, mun pitääkin muuten varata hammaslääkäriaika itselleni, en ole kohta pariin vuoteen käynyt tms." ja jos asia lähtisi sitä kautta jotenkin luontevasti puheeksi.

Jos olisi ollut vaan vaikka tosi vinot hampaat niin niillehän ei välttämättä paljoa mitään voi (oikominen tai posliinikuoret tms. ovat tosi kalliita, ei kyllä opiskelijalla olisi semmoisiin varaa...). Esteettisin syin kun ei muuten oikojalle ainakaan aikuisiällä pääse kuin yksityisen kautta.

Yhteistyössä