sisätiloissa tupakoivat vanhemmat!!! onko päässä järkee????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ploploplo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

ploploplo

Vieras
asun kerrostalossa. parkkipaikalla näin kun 35-40 v nainen tupakoitsi autossa...2 pikku poikaa istui takapenkillä. raivo nousi ja olisin halunnu mennä huutaan ja kiskoon sen naisen ulos autosta.

lähellä asuu myös äiti joka tupakoi sisällä, vaikka joka ikisellä kerrostalossa on parveke?!?!?! lapseni on käynyt siellä pari kertaa leikkimässä, mutten tahdo enää päästää koska hänkin joutuu passiiviseen tupakointiin, vaatteet ja hiukset haisevat pahemmalle kuin joskus nuorena ollessani baarissa!!!

en ole siveyden sipuli, poltan itse jos menen viihteelle ja mieheni polttaa päivittäin, mutta emme puhalla niitä savuja lapseemme.

MIKÄ ON NIIN HELVETIN VAIKEETA MENNÄ ULOS TAI PARVEKKEELLE RÖÖKILLE???

koska toi kielletään laissa ettei lapsen aikana saa tupakoida???

mielipiteitä...ja voisiko sellanen vastata oman näkemyksensä asiaan joka polttaa tosiaan sisällä, kun lapsikin on siellä.

Itse oon miettiny ihan samaa...
Poltan minäkin, mutta parvekkeella, en koskaan sisätiloissa, en voi ymmärtää, että miksi pitää lapsien läsnäollessa polttaa sisällä : /

Eipä taida olla sisälläpolttajilla ylipäätään järkeä, oli kotona lapsia tai ei. Ja mikäli kotona on lapsia, asia on mielestäni verrattavissa lapsen pahoinpitelyyn. Passiivinen tupakointi on todella pahasta.

Ja joo, tähän ei tartte kommentoida, että tupakoitiin sitä 70-luvullakin sisällä ja ihan hyvin voivat lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;25011324:
Itse oon miettiny ihan samaa...
Poltan minäkin, mutta parvekkeella, en koskaan sisätiloissa, en voi ymmärtää, että miksi pitää lapsien läsnäollessa polttaa sisällä : /
Miksi pitaa polttaa ollenkaan?

Minä kauhistelen myös vanhempia, jotka tupakoivat kävellessä tai bussia odottaessa oman lapsen rattaiden vieressä tai niin että itse kävelevä nassikka on ihan vieressä. Silloin kun tupakka ei ole suussa, se on juuri lapsen nenän korkeudella. Itsekästä toimintaa, eikä lapsen hyvinvointia ajatella yhtään tippaa!

Miksi pitaa polttaa ollenkaan?

No ei pidä, mut jos se on kivaa? Mä poltan ehkä 3-4 päivänä viikossa. Poltan iltaisin, kun lapsi käynyt nukkumaan, perjantai-iltapäivisin töissä, kun stressi alkaa helpottaa, ennen tiukkoja luentoja ja tenttejä. Lisäksi olen juhlatupakoitsija. Normiviikolla poltan ehkä puoli askia per viikko. Kemuissa (tai jos otan alkoa) poltan sitten enemmän. Onko se jotenkin pahasta?

No ei pidä, mut jos se on kivaa? Mä poltan ehkä 3-4 päivänä viikossa. Poltan iltaisin, kun lapsi käynyt nukkumaan, perjantai-iltapäivisin töissä, kun stressi alkaa helpottaa, ennen tiukkoja luentoja ja tenttejä. Lisäksi olen juhlatupakoitsija. Normiviikolla poltan ehkä puoli askia per viikko. Kemuissa (tai jos otan alkoa) poltan sitten enemmän. Onko se jotenkin pahasta?
Luultavasti ymmarran tuon stessi jutun , tai sen lievetamisen , mutta olen lukenut niin monta juttua tupakoinninn haitallisuuksista , etta olen taipuvainen uskomaan ,etta se ei ehka olekaan kovin alykas harrastua , tai tapa.

Tosiasiassa vaikka tupakois parvekkeella, mutta tulis heti poltettuaan sisälle, niin tuo sitä tupakansavua omien keuhkojensa kautta mukanaan. Itsestäni ainakin tuntuu että tällainen tupakoija olisi juuri polttanut vieressäni pihalla (missä sentään ilma liikkuu vähän paremmin ja voi tuulen mukaan valita oman sijaintinsa tupakoitsijaan nähden).

Ja enpä itsekään hyvällä katso näitä äitejä ja isiä jotka toisella kädellä työntävät vaunuja ja toisessa kädessä palaa rööki. Pahimmillaan vielä puhaltavat savuja lapsen kasvoja kohti. Toisinaan lapsi roikkuu jalassa kiinni samalla kun vanhempi tupakoi.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä