Sisarusten nimet liian samankaltaisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti83"

Vieras
Mitä mieltä olette,ovat nämä sisarusten nimet liian samankaltaisia?
Miro ja Mira?

Juttein kaverini kanssa nimivaihtoehdoista,ja hän sanoi katuvansa poikiensa nimiä.Ovat liian samankaltaisia,ja sukulaiset ja jopa äiti itse menee sekaisin.

nimet ovat Miro ja Miska (eivät edes liian samanlaisia minusta,mutta kaveri oli eri mieltä).

[QUOTE="Maija";27915625]No mulla menee lasten nimet sekaisin, vaikka ne on ihan erilaiset. Usein komennan kuopusta esikoisen nimellä :)[/QUOTE]

Ja mulla vaikka meillä on tyttö ja poika :)

[QUOTE="Maija";27915625]No mulla menee lasten nimet sekaisin, vaikka ne on ihan erilaiset. Usein komennan kuopusta esikoisen nimellä :)[/QUOTE]

Juu mulla sama juttu ja jos vielä joku sukulaislapsista kylässä tai me heillä, niin kyllä sitäkin nimeä tulee sanottua. Välillä vaan tulee litania nimiä ja toivoo, että yksi osuis lähelle :p

Ja joo, meillä ei todellakaan ole samankaltaiset nimet lapsilla. En edes sitä halua. Ja mun mielestä Miro ja Miska ei oo liian samankaltaiset.

Samoin. Mullaki menee pojat sekasin ja sit vielä elukatki. Saatan huutaa ja kiljua et NEMOOOO!!!! eikä kukaan noteeraa mitenkää (Nemo on kani) sit jossain vaiheesas tajuu et heh, ei kai seressukka osaakkaa vastata :p

Kyllä menee nimet sekaisin täällä vaikka on ihan eri nimetkin (tark. eri tyyliset), aina kutsun väärinpäin..

Ja nyt aion antaa aika samankaltaisen nimen syntyvälle lapselle kuin kuopuksellakin on, vain yksi kirjain on näissä nimissä eri. Mua ei kiinnosta mitä muut on mieltä, pääasia että minä ja mies tyytyväisiä nimeen.

Mielestäni nuo eivät liian samanlaiset ole. En kyllä ymmärrä, miksi antaa lapsille kovin samallaiset nimet, esim. Piia ja Tiia, tuntuu jotenkin hölmöltä. Muttei onneksi kovin vaarallista ole, joten jokainen tavallaan.

Minulla ainakin menee sekaisin niin lasten, miehen kuin koirankin nimet. :) Tällä hetkellä itseäni ärsyttävästi onnistun melkeinpä poikkeuksetta kutsumaan lapsia toistensa nimillä, vaikka ovat tyttö ja poika.. Mutta ei liene vakavaa :D

[QUOTE="TLN";27915767]Miro ja Mira on liian samanlaiset. Miro ja Miska ei.[/QUOTE]

Mua NIIN harmittaa koska Miran olisin ehdottomasti halunnut syntyvälle tytölle...Nimetön on vielä siis,ei löydy sopivaa nimeä kun on veljen nimen kanssa tuo mira niin samankaltainen :D

Yhteistyössä