Sisarukset samaan hoitopaikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli meillä tilanne tämä: 3-vuotias on jo yli vuoden ollut mieluisassa perhepäivähoidossa, ja jatkoi siellä osa-aikahoidossa kun perheeseemme syntyi vauva (ei siis haluttu luopua hoitopaikasta, ja opiskelin äitiyslomalla). Nyt olen hakemassa vauvalle ensi syksyksi hoitopaikkaa, mutta se ei pääse samaan paikkaan missä esikoinen on. Kysymys kuuluukin, että pitäiskö mun hakea niille samaa hoitopaikkaa (eli esikoinen joutuisi pois tutusta paikasta) vai haenko nuoremmalle vaan toisen paikan? Kellää kokemuksia?

Mulla on kokemusta siitä et jouduin kuskaamaan lapsia kahteen eri paikkaan, typerää ympäriinsä ravaamista, onneksi pääsivät muutaman kuukauden jälkeen samaan paikkaan hoitoon kaikki..

Suosittelen miettimään miten kuljetukset hoituvat kahteen eri paikkaan. Se voi viedä reilustikin aikaa, jos ovat täysin eri suunnissa. Meillä on kahdessa eri päiväkodissa, toinen on kuntoutuspaikalla erityisryhmässä, joita on tarjolla harvassa paikassa.

No me asutaan niin pienessä kaupungissa, ettei siitä kovin isoa kieppiä tulis missään tapauksessa. Ja jos isä vie toisen ja mä toisen, niin ei se ongelmaa tuottais. Sitä vain mietin, että olishan siitä isoveljestä sitten pikkuiselle turvaa, kun nuorempi on kuitenkin vasta vähän päälle vuoden syksyllä hoidon alkaessa.

Meillä lapset samassa ryhmässä päiväkodissa ja olen erittäin tyytyväinen! Poika 3v ja tyttö 1,5v ja voin sanoa, että tytön mahdottoman hyvä sopeutuminen on osaksi veljen ansiota. Tyttö ei kuitenkaan liiaksi tukeudu veljeensä ja ovat hoidossa hyvässä sovussa. Mukava hakea hymyilevät lapset työpäivän jälkeen kotiin ja hakeminen tietysti helpompaa kun ei tarvitse montaa paikkaa ravata. Ehdottomasti samaan paikkaan!

Yhteistyössä