[QUOTE="jenni";27921266]Avaan sateenvarjon... Mutta mun mielipide on, että sisarus suhteisiin vaikuttaa myös vanhempien asenne ja se, miten lapsiaan kasvattaa. Kasvatustavalla ja asenteilla voi tehdä paljon hyvää mutta myös paljon hallaa! Jos vanhemmat pitävät lapsia samanarvoisina, kohtelevat kunnioittavasti ja antavat jokaiselle lapselle yhtä paljon huomiota ja ei opeteta kilpailemaan, niin uskon etttä sisarussuhteetkin ovat parempia. Tämä on siis mun mielipide!
[/QUOTE]
Tästä olen samaa mieltä. Vanhemmat ohjaavat lapsiaan myös hyvään sisarussuhteeseen ja luovat heistä yhtenäisen joukon, kuitenkin jokaisen omia ominaisuuksia kunnioittaen. Tarkoitan lähinnä sellaista me-henkeä, jossa sisarusta puolustetaan ja autetaan aina. Miehen suvussa tämä on ollut tällaista aina, itse olen siihen heidän ohjauksessaan kasvanut ja hyväksi tavaksi todennut. Sen vuoksi ollaan isännän kanssa yritetty saada samaa systeemiä valloille myös omien lastemme kesken.
[/QUOTE]
Tästä olen samaa mieltä. Vanhemmat ohjaavat lapsiaan myös hyvään sisarussuhteeseen ja luovat heistä yhtenäisen joukon, kuitenkin jokaisen omia ominaisuuksia kunnioittaen. Tarkoitan lähinnä sellaista me-henkeä, jossa sisarusta puolustetaan ja autetaan aina. Miehen suvussa tämä on ollut tällaista aina, itse olen siihen heidän ohjauksessaan kasvanut ja hyväksi tavaksi todennut. Sen vuoksi ollaan isännän kanssa yritetty saada samaa systeemiä valloille myös omien lastemme kesken.